Ik ben op woensdag einde dag van Utrecht naar Bussum gereisd. Aangezien er geen poortjes op station Bussum zijn ben ik vergeten uit te checken. Toen ik diezelfde avond weer naar huis ging heb ik in plaats van ingecheckt, uitgecheckt. Eenmaal in de trein werd mijn ticket gecontroleerd en werd er aangegeven dat ik niet ingecheckt was. Ik heb toen aangegeven dat ik dit niet door heb gehad aangezien ik wel mijn chipkaart tegen het paaltje gehouden heb. De conductrice gaf toen aan dat ik een aantekening zou krijgen en liep vervolgens door. Nu kom ik er gisteren echter achter dat er een correctietarief van 50 euro in rekening gebracht wordt.
In de eerste plaats vind ik het vrij onbehoorlijk van de conductrice dat ze niet netjes aangeeft dat er een correctie volgt. Ik snap vanwege recent geweld tegen NS personeel dat zij niet heel happig zijn om in discussie te gaan met reizigers maar het helemaal niet benoemen van wat eigenlijk een boete is lijkt mij ook niet de bedoeling. Als ik heel eerlijk ben vind ik de term correctie hier ook misleidend. Het gaat hier namelijk in feite over een boete waar ook een bezwaartermijn bij hoort.
In de tweede plaats was er vanuit mij geen sprake van opzet. Als er iets beter gekeken was, was snel duidelijk geworden dat er tussen de in en uitcheck meerdere uren zaten en ik dus wel degelijk de intentie heb gehad om in te checken. Ik vind dus eigenlijk dat de correctie onterecht is en wil hierop in bezwaar gaan. Graag uw reactie hierop.