beantwoord

Toeslag Intercity Direct bij vervallen trein

• 29 november 2015
  • 3 reacties
  • 233 Bekeken

Ik zat op vrijdag 27 november om 16.55 uur in de trein van Rotterdam CS naar Amsterdam Amstel op perron 16 toen die verviel. Dat werd rond 17.03 uur aangekondigd. Ik heb mij toen gespoed naar perron 7 (geloof ik) waar een trein naar Amsterdam CS zou vertrekken om 17.08. Die haalde ik net maar het bleek een intercity direct te zijn waarvoor ik een toeslag moest betalen. Dat heb ik gedaan (10 euro), maar verzoek vriendelijk om dat kwijt te schelden aangezien ik uit een vervallen trein kwam. De conducteur heeft hier ook een opmerking over gemaakt op het bonnetje dat ik kreeg. Dit overigens niet de eerste keer dat deze trein vervalt.
icon

Beste antwoord door Inge NS 29 november 2015, 16:45

Welkom op het forum adlineam!

In de Intercity Direct is standaard een toeslag verschuldigd. Op het perron waar de Intercity Direct vertrekt, wordt dit op de borden aangegeven. Daarnaast wordt de toeslagverplichting ook regelmatig op het station en in de Intercity Direct zelf omgeroepen. In de Intercity Direct zelf kost de toeslag €10,- en deze kan formeel gezien, achteraf niet kwijtgescholden worden. Gezien de omstandigheden en de verklaring van de conducteur op jouw toeslagbiljet, zou je echter een poging tot coulance kunnen wagen. Mocht je dit willen proberen, dan wil ik je aanraden om een compensatieverzoek te sturen naar: NS International Service Center Postbus 2552 3500 GN te Utrecht. Vergeet in je brief niet je NAW-gegevens, IBAN + tenaamstelling en het kaartnummer van je OV-chipkaart te vermelden en stuur ook de bon mee.

P.s. Ik heb je topic verplaatst naar het subforum In de trein. Daar komt je vraag het beste tot zijn recht.
Bekijk origineel

3 reacties

Graag gedaan en succes! 🙂
Bedankt voor de tip. Heel netjes. Ik ga er werk van maken.
Welkom op het forum adlineam!

In de Intercity Direct is standaard een toeslag verschuldigd. Op het perron waar de Intercity Direct vertrekt, wordt dit op de borden aangegeven. Daarnaast wordt de toeslagverplichting ook regelmatig op het station en in de Intercity Direct zelf omgeroepen. In de Intercity Direct zelf kost de toeslag €10,- en deze kan formeel gezien, achteraf niet kwijtgescholden worden. Gezien de omstandigheden en de verklaring van de conducteur op jouw toeslagbiljet, zou je echter een poging tot coulance kunnen wagen. Mocht je dit willen proberen, dan wil ik je aanraden om een compensatieverzoek te sturen naar: NS International Service Center Postbus 2552 3500 GN te Utrecht. Vergeet in je brief niet je NAW-gegevens, IBAN + tenaamstelling en het kaartnummer van je OV-chipkaart te vermelden en stuur ook de bon mee.

P.s. Ik heb je topic verplaatst naar het subforum In de trein. Daar komt je vraag het beste tot zijn recht.

Reageer