beantwoord

Toeslagvrij met IC-Direct als gewone (benelux)trein niet rijdt

• 2 februari 2015
  • 5 reacties
  • 287 Bekeken

Reputatie 3
Kan ik tussen Rotterdam en Amsterdam ook toeslagvrij het Intercity Direct als de gewone trein niet (kan) rijden.

Bijvoorbeeld komend weekend als er geen treinverkeer mogelijk is tussen Schiedam en Den Haag door werkzaamheden.

Ik reis vaak in het weekend van Dordrecht naar Amstetdam met de beneluxtrein, maar die rijdt bij vrrstoringen vaak niet vetder dan Rottetdam. Kan ik dan op IC Direct overstappen?
icon

Beste antwoord door John de Jong 2 februari 2015, 22:56

Ik reis wel met de internationale trein, maar stap in Dordrecht in.

Als u met een OV-chipkaart of binnenlands kaartje reist, is de IC-direct niet toeslagvrij tenzij dit expliciet is aangekondigd.
Bekijk origineel

5 reacties

Alleen als je in bezit bent van een internationaal ticket, Brussel > Rotterdam/Amsterdam is het mogelijk om tussen Rotterdam en Amsterdam toeslagvrij met de IC Direct te reizen. In alle andere gevallen zal je gewoon toeslag moeten kopen.

Gr. Joram
Reputatie 3
Reputatie 4
Badge
Als u met een OV-chipkaart of binnenlands kaartje reist, is de IC-direct niet toeslagvrij tenzij dit expliciet is aangekondigd.
Badge
Wat John aangeeft, klopt. De IC direct is niet toeslag vrij, tenzij dit wordt aangekondigd via onze website of omroepbericht. Ik heb je vraag verplaatst naar 'in de trein'.
Reputatie 3
Badge
Zie bijlage. Er staat: "OP VERTOON VAN INTERNATIONAAL TICKET geen toeslag nodig."
Dordrecht-Amsterdam is geen internationaal ticket.

Reageer