Toga vergeten in de trein | NS Community
beantwoord

Toga vergeten in de trein

  • 24 June 2022
  • 1 reactie
  • 149 Bekeken

Op 8 juni 2022 heb ik in de trein van ca 14:00 van Amsterdam Zuid naar Arnhem bij het uitstappen in Utrecht mijn advocatentoga laten liggen, in een donkerrode katoenen buidel met Mulberry-opdruk. Het leek mij dat een dergelijk verloren voorwerp wel snel zou opduiken, maar NS slaagt er niet in en dat heeft volgens mij veel te maken met het gebrekkige systeem om verloren en gevonden voorwerpen te matchen.

Ik heb herhaaldelijk - ook telefonisch - laten weten dat het gaat om een donkerrode katoenen buidel, met een zwart trekkoord gesloten, zonder handvatten of draaglussen. Toch blijft in het systeem staan dat ik een rode linnen tas kwijt ben. Zo gaat het nooit lukken.

Heeft iemand mogelijk mijn toga gevonden? Neem in dat geval even contact op svp

 

icon

Beste antwoord door Aurora NS 24 June 2022, 11:05

Bekijk origineel

1 reactie

Hallo rejonen, en welkom op de NS Community.

Als je een voorwerp bent verloren en je laat dit aan ons weten, dan kunnen we kiezen uit een aantal categorieën. Een advocatentoga is daar helaas geen van. We proberen het voorwerp dan in te schrijven onder een categorie die er het dichtst bij in de buurt komt. In jouw geval dus een rode linnen tas. Uiteraard wordt er in de notitie en opmerkingen die bij de melding horen wel duidelijk vermeld wat voor voorwerp er vermist is. Er wordt dus niet alleen gezocht op de rode linnen tas, maar ook op alle andere voorwerpen die hier bij in de buurt komen en bij de omschrijving in de notitie passen.

Het enige wat nu nog gedaan kan worden is dat mijn collega's van de afdeling Gevonden en Verloren Voorwerpen nogmaals kijken of er iets gevonden is dat overeenkomt met de advocatentoga. Echter, omdat het al 2 weken geleden is acht ik de kans klein. Maar uiteraard is niet geschoten altijd mis.

Reageer