Toiletten Flirt onduidelijk

• 6 december 2017
  • 6 reacties
  • 337 Bekeken

Hallo NS'ers

Er valt me al een tijdje iets op aan de toiletten in de Flirt: bijna niemand begrijpt wat nu helemaal de bedoeling is. Ikzelf heb er geen last van, maar ik vind het nogal sneu voor de mensen die het overkomen.

Wat is er nu precies aan de hand? Veel mensen hebben moeite met de deur. Open lukt, maar sluiten is blijkbaar wat lastig te vinden. Meestal gaat de deur dan uiteindelijk vanzelf dicht, maar de toiletgebruiker zal de deur niet op slot krijgen.

Ook zie ik soms mensen handmatig de deur dichtdoen met de grootste moeite die er bestaat, want dat is natuurlijk ook niet de bedoeling.

Kan dit beter? Misschien is het een idee om op de binnenkant van de deur een aanwijzing te plakken dat de desbetreffende persoon toch echt even achter zich moet kijken? Misschien bij de knop om de deur te openen de boodschap: 'let op, zet deur op slot met *symbool van sleutel*'. Ik weet niet wat er nog mogelijk is, maar duidelijker moet het wel.

6 reacties

Reputatie 5
Badge
Bij de Flirts van RNET tussen Gouda en Alphen a/d Rijn is dit wel zo. Alleen heeft de NS dat nog niet in hun eigen Flirts gedaan.
Een (korte) instructie is inderdaad geen slecht idee, patrick_1994

Ik ga je suggestie intern doorgeven! Want lopen te worstelen met een deur terwijl je nodig naar de WC moet lijkt me niet erg prettig 😞
Intern is dit ook al vaker door rijdend personeel aangegeven dat het duidelijker moet worden aangegeven. Het idee is opgepakt,maar de huidige stand van zaken over deze verbetering weet ik helaas even niet.
Badge +3
Kan het beamen, want zelfs mij als techneut was het de eerste keer volkomen onduidelijk dat je onder de wastafel moet kijken voor de knoppen.

Handig voor rolstoelers natuulijk, maar anders een verwijzing daarheen (of een extra setje knoppen naast de deur)?
bij sommige flirts bij (den bosch eindhoven )zag ik op de beeldschermen een kleine uitleg over wc helaas de meeste mensen kijken niet naar het scherm maar op hun telefoon. wat je nog kan doen is 1 of 2 wk folders uitdelen met introductie van de wc, helaas brengt dit meer afval met zich mee.
Badge +3
Och ja, vaak zit er wel iemand met uitzicht op de WC die dan even wijst of zegt "onder de wastafel", toch? Met foldertjes bereik je weinig, en al helemaal de dagjes/weekendreizigers niet.

Reageer