Topografie- en lijnennetkennis van stationsomroepster kan beter.

• 14 april 2016
  • 8 reacties
  • 396 Bekeken

Reputatie 4
Gisteren maar weer eens een hilarisch voorval gehad met de stationsomroepster in Alkmaar Noord.
Door problemen elders in het land eerder op de dag reden een deel van de intercities Maastricht-Schagen niet op het deeltraject Alkmaar-Schagen. Hierover werd om 17:37 het volgende bericht omgeroepen door de stationsomroepster:

De intercity van 17:39 naar Schagen zal wegens een eerdere verstoring helaas niet kunnen rijden. Uw eerstvolgende trein naar Heerhugowaard en Hoorn vertrekt om 17:47 van spoor 2. In Hoorn kunt u overstappen op de trein naar Schagen.

Dit zorgde natuurlijk voor veel hilariteit op het perron direct gevolgd door een 15 minuten verlate intercity naar Den Helder die 30 seconden na het bericht binnen kwam denderen.

Misschien moet die stationsomroeper eerst het bericht eens goed doorlezen voordat ze het gaat omroepen en kijken of het wel zinnig is.

8 reacties

Reputatie 6
Badge +1
Wel een leuke blunder! Ik had vanmorgen net zoiets. We zaten in de IC Nijmegen-Den Helder. Bij het binnenrijden van Utrecht Centraal begon de conducteur zo ongeveer alle mogelijke verbindingen om te roepen, waaronder de sprinter naar Veenendaal en Rhenen...
Reputatie 4
Herkenbaar, zelfs overstappen op je eigen trein worden soms omgeroepen.
Het kan helaas voorkomen dat de omroepberichten niet helemaal kloppend zijn, maar in dit geval was het wel een leuke blunder 😉 Hopelijk klopt het de volgende keer weer.
Reputatie 4
Ik heb in Den Bosch ooit meegemaakt dat iemand bij de informatie dacht dat Hoorn in het westen van Friesland lag. Moest toch even een kaart bij komen.
Ik heb in Den Bosch ooit meegemaakt dat iemand bij de informatie dacht dat Hoorn in het westen van Friesland lag. Moest toch even een kaart bij komen.
Vast gewoon een Fries die best weet waar Hoorn ligt, maar Oost- en West-Friesland nog altijd tot Friesland rekent. 😃
Reputatie 5
Badge
En ik had pas nog een omroep in de IC Direct gehoord waarin werd gezegd dat de trein niet in Hoorn Kersenboogerd stopt. Tja, dat lijkt me wel logisch 😉.
Reputatie 7
Badge +4
Vast gewoon een Fries die best weet waar Hoorn ligt, maar Oost- en West-Friesland nog altijd tot Friesland rekent. :D

Overigens ligt Hoorn wel degelijk in Friesland, op Terschelling namelijk. Daar is weliswaar geen NS te bekennen, hooguit OV-fiets in NS-kleuren. Gehuurd op West-Terschelling. Dat is dan ook alles.

Ik neem echter aan dat met Hoorn in bovenstaand geval wel Hoorn in West-Friesland bedoeld zal worden ;-)

Reputatie 4
Over vreemde omroepen gesproken. Vandaag in de ochtendspits hadden we er weer een. De machinist van mijn sprinter Haarlem-Uitgeest-Alkmaar riep in Uitgeest (7:52) om dat de sprinter naar Alkmaar vanaf vandaag 3 minuten eerder zal vertrekken uit Uitgeest en dan 3 minuten langer in Alkmaar zal gaan wachten.
Kijk je echter in de reisplanner dan zie je dat dit alleen alle treinen buiten de spits betreft en dat ze niet 3 minuten eerder, maar juist 3 minuten later uit Uitgeest zullen vertrekken en dat de wachttijd in Alkmaar dan 3 minuten korter wordt.
Velen in mijn trein waren hierdoor "not amused", daar ze nu door die omroep dachten dat ze dan de overstap van de sprinter uit Zaandam niet meer zouden gaan halen.

Reageer