Traject Almelo Utrecht Centraal

• 2 november 2016
  • 63 reacties
  • 1783 Bekeken

Toon eerste bericht

63 reacties

Reputatie 5
Hm sorry, excuus (kan bericht niet editten op mobiel). Zie dat er vandaag wel 10 baks rijdt om 7;54. Hoop dat het niet incidentieel is. Dus het kán wel blijkt.
Helaas wel maar 4 bakken richting Enschede om 9.25 in Almelo. Daar moeten dus de meeste mensen van de sprinter 7000 bij in. Dat wordt weer proppen..
Reputatie 5
Ik dacht dat de NS de regeling had aangepast dat de sprinter om 9:13 uit Almelo ook nog zou rijden richting Enschede? Meende dat ze de spitsregeling hadden verlengd?
De trein die jij bedoelde zag ik een uurtje terug in Apeldoorn aankomen, ook zo goed als vol.

Wat betreft die 10 wagons naar Den Haag Centraal waar ik het vanochtend over gehad heb. Ik denk dat de zitplaatsen te Deventer zo'n 90% bezet waren in het midden en zo'n 60-70% bezet waren in de voorste en achterste wagon. Dus die 10 wagons is en blijft echt hard nodig!
Reputatie 5
Avondspits in Amersfoort, 9 wagons, af ge laden vol. Staan meer mensen op t balkon dan eigenlijk past, maar goed.

Wat besluit de NS, laat ik er 3 ontkoppelen te Deventer, want dat kan wel even. Not.

Dit kán niet!
Klopt, vanaf Deventer moeten er heel veel mensen staan tot na Almelo.
Reputatie 5
Na Almelo valt het in de 6e wagon nog mee, maar wat wil je als de ingang vooraan is
Reputatie 3
@Mark: vanaf het wijzigingsblad in februari wordt er één trein toegevoegd, namelijk de 17.58 vanuit Enschede. Zie ook http://www.locov.nl/Images/Locov%202016-248818%20Besluit%20Sprinter%20Almelo%20-%20Enschede%20op%20werkdagen_tcm311-379312.pdf. Men heeft dus onderzocht om het aantal spitstreinen uit te breiden, maar dat zal (vooralsnog?) niet gebeuren.

@Deventer: ontkoppelen gebeurt planmatig in Deventer. Tegenwoordig rijdt men eigenlijk nooit meer door met alle treinstellen naar Enschede, vroeger kwam dit nog vaak voor in de spits. Advies dus: ga liever niet in het achterste stel zitten. Op de website van Henk (https://acc.ovtijden.com/arnu/rl/1759/2016-12-13T15:53:00+0100) kan je bijvoorbeeld zien dat het achterste stel achterblijft, wellicht een idee om dat van tevoren even te checken?

Helaas is de tijd voorbij dat NS ruime treinen plant, tegenwoordig wordt het steeds krapper gedaan, waarbij NS ook de staplaatsen vaak wil benutten. Slim van ze om dus ook geen zitplaatskans te garanderen, alleen het recht op vervoer:P
Reputatie 5
Beetje huilen met de pet op. Dat van dat ontkoppelen wist ik. Dat stond en op de trein zelf, werd omgeroepen enzo dus dat was duidelijk. Ik zat gewoon in de 6e rijtuig. Maar druk dat het was, menmenmen.
Reputatie 5
Als je denkt dat je alles hebt gehad, maken ze het nog erger. Ik vond de trein uit Amersfoort al klein met 6 wagons (15:22). Gaat NS die ook nog afkoppelen im Deventer (16:30). Dus we gaan midden in de spits met 3 wagons naar Almelo?!

Echt, dieper dan dit kan je toch niet zinken als NS? Bommetje bommetje vol natuurlijk. Dit kan je toch niet gewoon inplannen? De spits trein van Almelo - Enschede rijdt ook nog niet straks.

Tip voor de volgende keer: Ga geen extra intercity verbindingen fixen als je geen extra materieel hebt. Ernstig. Manman.
Reputatie 3
Ja, ik hoop met je mee dat NS vanaf wbl (wijzigingsblad) februari/april of anders op dagplan de treinen gaat verlengen. 's Ochtends en 's avonds een stelletje meer zou (zeker vanaf het verdwijnen van ICM in de 11100 Eindhoven - Breda) zeker kunnen.
Reputatie 3
Vanaf het nieuwe wijzigingsblad wordt naast de 1759 (aankomst Enschede 18.14) ook de 1722 verlengd (Enschede vertrek 6.46).
Reputatie 5
Niemand heeft wat aan die 6:46. De 7:46 moet worden verlengd! Die is juist het drukste
Reputatie 3
Helaas, men heeft nog te weinig geklaagd bij de NS;) Vooralsnog staat hij niet in het lijstje van de drukke treinen, dus je moet nog even meer gaan klagen.

Reageer