beantwoord

Traject Schiphol-Lelylaan duurder door werkzaamheden

• 2 november 2014
  • 4 reacties
  • 215 Bekeken

Ik reisde vandaag naar Amsterdam Lelylaan met een eenmalige chipkaart maar kreeg te horen op station zuid/WTC dat ik een gvb kaartje moest hebben om op station Lelylaan te komen terwijl er aangegeven staat dat ns kaartje geldig zou moeten zijn ivm met de werkzaamheden op het traject Schiphol-Sloterdijk
icon

Beste antwoord door Thijs NS 3 november 2014, 14:14

In principe zou je met je NS-vervoerbewijs toegelaten moeten worden bij een andere vervoerder als dit het omreisadvies vanuit NS is. Ik begrijp dat je extra kosten hebt gemaakt bij GVB. Kun je een privébericht sturen met de extra kosten die je hebt gemaakt, je NAW-gegevens en je kaartnummer?
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 4
Badge
U had inderdaad toegelaten moeten worden tot de metro als u een NS kaartje naar Lelylaan had. Uw metrorit moet mijnsinziens terugbetaald worden door NS.
De NS biedt altijd een alternatief vervoer aan bij werkzaamheden. Als u een anonieme ov chip kaart heeft moet u per vervoerder in en uit checken. Maar dan moet wel ervoor zorgen dat u voldoende saldo erop heeft staan. Als u bij het GVB meer geld kwijt bent dan kunt u het beste bij het GVB zijn. NS is daar niet verantwoordelijk voor.
De NS biedt altijd een alternatief vervoer aan bij werkzaamheden.

En dat alternatieve vervoer bestaat in dit geval uit reizen met de metro, zie derhalve het antwoord van Gert-Jan G hierboven.
In principe zou je met je NS-vervoerbewijs toegelaten moeten worden bij een andere vervoerder als dit het omreisadvies vanuit NS is. Ik begrijp dat je extra kosten hebt gemaakt bij GVB. Kun je een privébericht sturen met de extra kosten die je hebt gemaakt, je NAW-gegevens en je kaartnummer?

Reageer