Allereerst kunnen wij hier niks mee want wij zijn ook maar reizigers.
De IC Vlissingen - Amsterdam die normaal rijdt kan nu niet rijden vanwege werkzaamheden tussen Lage Zwaluwe en Roosendaal, dat houdt dus in dat de mensen uit Zeeland geen andere kant op kunnen dan Breda. Er zou dus helemaal niks veranderen qua drukte als de IC Roosendaal - Zwolle niet doorgetrokken zou worden tot Vlissingen, het zorgt alleen voor een extra onnodige overstap voor de Zeeuwse reiziger.
In 2026 is de situatie compleet anders omdat dan alleen de sprinter door rijdt tot Zwolle, de meestte reizigers in deze sprinter gaan sowieso al die kant op dus qua drukte zal daar ook vrij weinig anders zijn dan nu.
Ik ben het er wel over eens dat tijdens deze werkzaamheden de trein Roosendaal - Zwolle extra druk is tot aan Den Bosch, maar dat is nu eenmaal zo.
Er zou eventueel een extra treinstel bij kunnen komen maar daar zit ook weer allemaal logistiek gedoe bij, waaronder de kleinere stations op het Zeeuwse Spoor die maar maximaal 6 bakken aankunnen, dan zou je dus moeten verlengen in Roosendaal... En of een extra treinstel nou echt nodig is voor dit traject vraag ik me af.
Trein was vanochtend met een losse VIRM heel erg druk. Mensen die op de trappen moeten zitten. Het is maar tijdelijk.
Ik vind een doortrekking Zwolle - Vlissingen geweldig. Blij dat dit in de toekomst vast wordt 1x per uur. Weg met die irritante krappe ren-overstap.
En Zeeland krijgt veel meer directe verbindingen hiermee.
Het zou beter zijn om de sprinter vanuit Zeeland naar Breda toe te laten rijden i.p.v. de intercity Zwolle-Roosendaal door te trekken tot Zeeland.
Want hoe het nu aan toe gaat is echt belachelijk slecht idee van jullie.
Dan zouden zowel de sprinter uit Vlissingen als de intercity uit Zwolle beide in Breda moeten eindigen wat niet kan omdat daar in Breda de ruimte voor ontbreekt.
Trein was vanochtend met een losse VIRM heel erg druk. Mensen die op de trappen moeten zitten. Het is maar tijdelijk.
Ik vind een doortrekking Zwolle - Vlissingen geweldig. Blij dat dit in de toekomst vast wordt 1x per uur. Weg met die irritante krappe ren-overstap.
En Zeeland krijgt veel meer directe verbindingen hiermee.
Ik zit altijd in de enkele stoel zodra de trein Vlissingen - Zwolle weer tevoorschijn komt, alleen zitten is na Roosendaal eigenlijk niet meer mogelijk…
Toch een voordeel aan in Middelburg wonen .