Allereerst kunnen wij hier niks mee want wij zijn ook maar reizigers.
De IC Vlissingen - Amsterdam die normaal rijdt kan nu niet rijden vanwege werkzaamheden tussen Lage Zwaluwe en Roosendaal, dat houdt dus in dat de mensen uit Zeeland geen andere kant op kunnen dan Breda. Er zou dus helemaal niks veranderen qua drukte als de IC Roosendaal - Zwolle niet doorgetrokken zou worden tot Vlissingen, het zorgt alleen voor een extra onnodige overstap voor de Zeeuwse reiziger.
In 2026 is de situatie compleet anders omdat dan alleen de sprinter door rijdt tot Zwolle, de meestte reizigers in deze sprinter gaan sowieso al die kant op dus qua drukte zal daar ook vrij weinig anders zijn dan nu.
Ik ben het er wel over eens dat tijdens deze werkzaamheden de trein Roosendaal - Zwolle extra druk is tot aan Den Bosch, maar dat is nu eenmaal zo.
Er zou eventueel een extra treinstel bij kunnen komen maar daar zit ook weer allemaal logistiek gedoe bij, waaronder de kleinere stations op het Zeeuwse Spoor die maar maximaal 6 bakken aankunnen, dan zou je dus moeten verlengen in Roosendaal... En of een extra treinstel nou echt nodig is voor dit traject vraag ik me af.