Trein 16:45 leiden Vlissingen overvol

Trein maar 1/3 van normale lengte. Dus overvol, personeel geeft aan dat ze meer materiaal gevraagd hebben. Maar geen reactie krijgen. Slechte service aan je reizigers en gebrek steun van je eigen personeel

18 reacties

Reputatie 7
Badge +3
1/3 is ietwat overdreven, normaal 2 x VIRM4, nu slechts 1 VIRM4 dus de helft, maar dat is in de spits inderdaad te kort.
Ik neem gangpaden en balkons vol? En mensen die dan maar op de trappen zitten waardoor je er heel moeilijk langs komt?
Beste Joep,

Ik snap volledig dat je hier niet tevreden over bent en neem van mij aan dat ook het treinpersoneel ook baalt van te korte treinen die dan overvol zijn. Probleem is en echter dat er zeer waarschijnlijk geen materieel beschikbaar is wat niet ingepland is voor een ander traject, zeker in de spits is er op dit moment te weinig materieel beschikbaar en als er dan ergens een verstoring is dan kom je op andere plaatsen vaak materieel te kort.

Als er mogelijkheden zijn dan worden die door de NS echt wel ingezet, maar helaas moet het ook nog passend materieel zijn uit dezelfde soort. Combineren van de verschillende types treinen is nml. niet mogelijk.

Laten we met zijn allen hopen dat er spoedig goedkeuring is voor de nieuwe sprinter welke nu getest wordt op het Nederlandse spoor, deze nieuwe treinstellen zorgen nml. voor ca. 20.000 extra zitplaatsen als alle treinstellen geleverd zijn. Hierdoor kan er weer met materiaal geschoven worden en is het wellicht wel eerder mogelijk om een ander treinstel in te zetten welke meer zit plekken heeft.
Reputatie 7
Badge +3
@Jba
Gezien het mega aantal storingen bij DD-AR zullen er voorlopig eerst andere prioriteiten zijn dan verlengingen.
@Tamzin, wat heeft de DDAR nu voor connectie met de VIRM die op Vlissingen rijdt ?

Als de problemen met de DDAR niet oplosbaar zijn dan zal deze serie na introductie van de SNG wellicht worden vervangen door de vrijgekomen SGM stellen of deze stellen komen als reserve materieel te staan op de standplaatsen waar de DDAR ook rijdt als vervangend materieel.

Maar jij hebt het over MEGA aantal storingen aan de DDAR stellen, heb je daar cijfers van ? Ik ben nml. wel nieuwsgierig.

Helaas is dit natuurlijk wel off topic.
Reputatie 7
Badge
..., deze nieuwe treinstellen zorgen nml. voor ca. 20.000 extra zitplaatsen als alle treinstellen geleverd zijn. Hierdoor kan er weer met materiaal geschoven worden en is het wellicht wel eerder mogelijk om een ander treinstel in te zetten welke meer zit plekken heeft.
hoeveel zitplaatsen worden er dan afgevoerd? Want met de Flirt lijkt er evenveel aan de kant gezet als bijgekomen.
Klant_jac,

Ze gaan in ieder geval eerst de SGM-2 stellen vervangen waarna die wat ik begreep reserve materieel gaan worden. Dat is het enige wat ik nog steeds hoor over het vervangen van ander materieel lopen de verhalen erg uit een dat ik daar niets over durf te zeggen.

Ik dacht zelf dat de Flirt er juist extra bijgekomen was en deze geen materieel vervangen heeft, maar daar weet ik niet veel van eigenlijk dus kan me daar best in vergissen.

Ik hoop wel dat de goedkeuring snel compleet rond is want dan hebben we er weer een mooie treinserie bij en hopelijk een hoop stoelen in de spits extra.
Reputatie 7
Badge +3
Voordat de FLIRT in dienst kwam was eerst het laatste beetje Mat'64 eruit gegaan.
Hoi Joep Kil,

Wat balen dat het vandaag zo druk was in deze trein. Reactie 1 en 2 geven de meeste uitleg al aan. Soms lukt het inderdaad niet om het geplande materieel daadwerkelijk te laten rijden voor een bepaalde rit. In de spits ontstaat dan automatisch veel drukte. We vragen je om als je drukte ervaart, dit bij ons te laten weten via de Reisplanner Xtra app. Hier lees je er meer over.
Reputatie 7
Badge +3
@klant_jac
Het laatste Mat64 is al 9 maanden eerder met pensioen gegaan dan de eerste Flirt instroomde. Wel werd toen DDM1 weer opgeknapt maar dat is na de instroom van de Flirt in dienst gebleven. De Flirt was dus een uitbreiding.
@Tamzin: je vergeet alleen dat voorafgaand aan die 'uitbreiding' sommige treinen fors ingekort werden. Het is niet zo dat de NS opeens ruim in het materieel zit nu, ik zie in Rotterdam in de spits regelmatig een vrijwel leeg emplacement met nul reserve. Een te korte of uitgevallen trein kan dan niet vervangen worden omdat het reservestel soms letterlijk van honderd kilometer ver moet komen.
Reputatie 7
Badge +3
Vandaag weer materieel tekort?
2261 VIRM6, 2263 VIRM6, 2265 VIRM4

Omdat ik net als de meeste andere dagen toch al vroeger op het station was heb ik maar de sprinter vanaf Delft van 17.20 genomen, daar was nog plek zat en alle raampjes stonden lekker open, had geen zin opgepropt te staan in zo'n overvolle VIRM4, zeker met de temperaturen van vandaag. Heb alleen voor het korte stukje van HS naar Laan van NOI de 2265 nog genomen, vond ik al meer dan genoeg.
Dan vraag ik met toch af: hoeveel bakken aan treinstellen voor zo'n VIRM heb je dan nodig om de mensen een zitplaats aan te bieden en wanneer zou er dan extra nieuwe treinstellen erbij moeten komen om de mensen op die manier meer naar hun zin te krijgen?
Reputatie 7
Badge +3
Normaal rijden die treinen met VIRM8 of 10 en dan zit het al lekker vol. Zelf heb ik meestal de 2265 en in de coupe waar ik dan zit (voorste stel) heb ik dan vaak één van de laatste stoelen en soms staan er ook reizigers in het gangpad. Of het achterste stel ook zo vol zit weet ik niet.
Maar wanneer er zoals vandaag maar 1 stel is dan is het proppen, en daar had ik vandaag ff geen zin in.
@Momo, zou wellicht aan de problemen met de tunnel hebben kunnen liggen aangezien er in de richting van Rtd niet gereden kon worden vanaf Gv, Andersom wel en zo kan materieel tekort ontstaan in de hoek van Rotterdam.

@Tiel, De drukte in de spits is op sommige trajecten momenteel niet bol te werken met het huidige materieel. De ICD bijvoorbeeld heeft op dit moment ook te volle treinen in de spits en daar worden ook al oplossingen voor gezocht. Zo zijn er nog 2 lijnen waar de inzet van materieel momenteel te lijden heeft aan te groot aantal defecten aan het materieel waar even de tijd voor nodig is om dit op te lossen.

De eerste verlichting zal er zijn als de SNG volledig in dienst is gekomen, dan zullen er wat zitplaatsen afvloeien maar in ieder geval ook 20.000 bijkomen. Hopelijk nog in het 2e deel van dit jaar de eerste instroom van dit type in de reizigersdienst.
En ook de concurrent heeft een treinstel minder rondom Venray, die heeft ook even reparatie tijd nodig.

https://www.telegraaf.nl/nieuws/1934636/brand-in-twee-treinstellen-op-station-venray
Reputatie 7
Badge +3
Ik zag het in ieder geval al voor ik van werk vertrok, dus kon ik besluiten een andere trein te pakken.

Niet zo'n goede dag dag vandaag daar, nu al de 3e storing. Brandmelder weer eens van slag?
Reputatie 7
Badge
Voordat de FLIRT in dienst kwam was eerst het laatste beetje Mat'64 eruit gegaan.
Ik meen te herinneren dat Mat'64 op aandrang politiek nog wat langer ondersteuning heeft verleend. Daarna kwam DDM1 en DDAR en DDZ bijspringen als een Flirt het niet deed. Nu alle Flirts rijden, is een flink deel DDM1 en DDAR niet meer gereviseerd en deels gesloopt, deels terzijde gezet. Een recente actie om een paar rijvaardig te maken, is gestopt.Een treinofiel weet meer details.
Reputatie 7
Badge +3
https://www.1limburg.nl/trein-brand-op-station-venray
heeft het maar over 1 treinstel:
De brand woedde in de motor van één van de twee geschakelde treinstellen

Telegraaf maakt er 2 van.

Reageer