beantwoord

Trein

• 9 september 2016
  • 7 reacties
  • 240 Bekeken

Hallo.

Ik reis nu al een paar weken met de trein van Groningen naar Zwolle ( Sprinter 07:14 aankomst in Assen 8:03 aankomst Zwolle ) Als je in Assen instapt zit de trein eigenlijk al zo goed als vol terwijl hij nog doorgaat naar: Beilen/Hoogeveen en Meppel. Wij hebben al van de conducteur gehoord dat hun al een melding hebben gemaakt bij jullie, alleen we zijn nu 2 week verder en elke keer kunnen sommige mensen niet mee met de trein omdat die stamp vol zit. word hier nog wat aan gedaan?

~ Jarda
icon

Beste antwoord door Sivan NS 9 september 2016, 12:11

Hoi Jarda, en welkom op het forum!

Vervelend dat jouw trein tijdens jouw reis zo druk is.

De drukte-indicator in de Reisplanner Xtra app geeft een indicatie welke drukte je in een bepaalde trein kunt verwachten. Ook kun je de actuele treinlengte zien en of een trein korter is dan gepland, bijvoorbeeld bij een verstoring. Daardoor kan het mogelijk drukker zijn dan verwacht. Zit je in een drukke trein? Via de Reisplanner Xtra app kun je dat ook direct aan ons doorgeven. Op dit moment is het sowieso wat drukker dan normaal.

NS houdt zich continu bezig met de dagelijkse praktijk op het gebied van treinbezettingen, en de vraag of een trein structureel misschien te klein is gepland. Meldingen van NS medewerkers, Rover en van klanten over te volle treinen worden door geanalyseerd en dit traject wordt vervolgens nauwlettend gevolgd. We nemen alle meldingen met betrekking tot drukte zeker serieus, maar het is niet altijd mogelijk om langere treinen in te zetten en dus zul je niet altijd direct verbetering zien. Blijf echter vooral de melding doorgeven en adviseer andere treinreizigers dit ook te doen.

Wat overigens ook soms helpt is om een stukje door te lopen. In de sprinter van Almere/Weesp naar Utrecht bijvoorbeeld, zie je dat veel mensen niet doorlopen en reizigers op die manier op elkaar gepakt zitten.

Hopelijk zie je snel alsnog verbetering.
Bekijk origineel

7 reacties

Hoi Jarda, en welkom op het forum!

Vervelend dat jouw trein tijdens jouw reis zo druk is.

De drukte-indicator in de Reisplanner Xtra app geeft een indicatie welke drukte je in een bepaalde trein kunt verwachten. Ook kun je de actuele treinlengte zien en of een trein korter is dan gepland, bijvoorbeeld bij een verstoring. Daardoor kan het mogelijk drukker zijn dan verwacht. Zit je in een drukke trein? Via de Reisplanner Xtra app kun je dat ook direct aan ons doorgeven. Op dit moment is het sowieso wat drukker dan normaal.

NS houdt zich continu bezig met de dagelijkse praktijk op het gebied van treinbezettingen, en de vraag of een trein structureel misschien te klein is gepland. Meldingen van NS medewerkers, Rover en van klanten over te volle treinen worden door geanalyseerd en dit traject wordt vervolgens nauwlettend gevolgd. We nemen alle meldingen met betrekking tot drukte zeker serieus, maar het is niet altijd mogelijk om langere treinen in te zetten en dus zul je niet altijd direct verbetering zien. Blijf echter vooral de melding doorgeven en adviseer andere treinreizigers dit ook te doen.

Wat overigens ook soms helpt is om een stukje door te lopen. In de sprinter van Almere/Weesp naar Utrecht bijvoorbeeld, zie je dat veel mensen niet doorlopen en reizigers op die manier op elkaar gepakt zitten.

Hopelijk zie je snel alsnog verbetering.
Reputatie 2
Wanneer kunnen we deze informatie ook in de reisplanner op de website verwachten?
Dat moet ik even navragen Alex1, ik kom hier zo snel mogelijk op terug.
Wanneer kunnen we deze informatie ook in de reisplanner op de website verwachten?

Goed nieuws Alex1! We zijn er achter de schermen druk mee bezig en naar verwachting zal de drukte-indicator voor het einde van het jaar ook deel uitmaken van de Reisplanner op de site.
Gaat er informatie over reizigersspreiding online komen?
Nee, dat verwacht ik niet. De informatie die nu wordt getoond in de app zal ook worden aangeven in de reisplanner op de site.
Oké duidelijk. Misschien is het wel iets om te proberen. Meestal is de intercity van Venlo naar Den Haag bijvoorbeeld rustiger als je in Eindhoven achterin instapt. Zondagavond hoorde ik namelijk weer een omroep met excuses voor de overvolle trein terwijl mijn coupé zo goed als leeg was. Ik vond het natuurlijk niet erg, maar door in de reisplanner aan te geven waar men het best kan instappen, is het mogelijk om meer reizigers een zitplaats te bieden. Het hoeft niet actueel gemeten te worden zoals ooit tussen Roosendaal en Zwolle, maar gewoon in het algemeen.

Reageer