beantwoord

Trein Den Haag - Enschede overvol in daluren

• 23 augustus 2017
  • 12 reacties
  • 270 Bekeken

Beste planners,

De laatste tijd zit de trein Den Haag - Enschede overvol in daluren. De laatste 8 maal dat ik gereisd heb in de avonduren of in het weekend heb ik 6 maal een overvolle eersteklas coupe (met tweedeklasreizigers) gehad. Eenmaal (avond 23 augustus 2017) reed te trein zelfs niet verder omdat de conducteur het te onveilig vond om door te reiden.
Jullie reden al deze avonden met enkele treinstellen (3 of 4 coupé's). Is hier een reden voor? Ik betaal niet voor niets voor een eersteklas abonnement?

Hartelijke groet, Bram
icon

Beste antwoord door Thomas NS 23 augustus 2017, 21:49

We krijgen op Social Media en alle andere kanalen binnen dat, in de huidige planning, de ritten richting Enschede (en überhaupt het oosten en noorden van Nederland) te krap worden ingepland. Dit signaal wordt door ons meermaals doorgespeeld, net als door de reizigers zelf die dit constateren via de Druktemelder in de NS Extra app. Jouw geluid wordt gehoord, bram p, want ik kan mij niet voorstellen dat dit niet beter wordt georganiseerd in de nieuwe dienstregeling. Ik kan geen beloftes doen, maar dit is wel de meest 'populaire' melding binnen onze Online-afdelng. Uiteraard mijn excuses, vul (standaard advies, maar ik moet het aanraden) de druktemelder vooral in. Hier vind je hoe.
Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 7
Badge +4
In de tweede klas moet iedereen ook kunnen zitten. Het materieel is er overdag dus het kan er in het weekend ook zijn. Het is te idioot voor woorden als treinen die er wel zijn, niet worden ingezet. Met de normale inzet heeft iedereen het weekend nagenoeg een zitplaats. Dan gaan mensen ook niet in de eerste klas zitten en de plaats innemen van reizigers die er wel voor betaald hebben.
Reputatie 2
Zie ook nu op dit tijdstip nog meldingen over te volle treinen naar Enschede. Dit speelt al maaaaaaaaaaaaaaanden. Men doet er NIKS aan.
Reputatie 6
Badge
Dit kan best eens te maken hebben met verkeerde inschatting van het aantal reizigers Oost naar West. Ik durf te wedden dat NS het aantal reizigers onterecht veel te laag inschat.
Reputatie 7
Badge +4
Waarschijnlijk de kosten te hoog.
Reputatie 7
We krijgen op Social Media en alle andere kanalen binnen dat, in de huidige planning, de ritten richting Enschede (en überhaupt het oosten en noorden van Nederland) te krap worden ingepland. Dit signaal wordt door ons meermaals doorgespeeld, net als door de reizigers zelf die dit constateren via de Druktemelder in de NS Extra app. Jouw geluid wordt gehoord, bram p, want ik kan mij niet voorstellen dat dit niet beter wordt georganiseerd in de nieuwe dienstregeling. Ik kan geen beloftes doen, maar dit is wel de meest 'populaire' melding binnen onze Online-afdelng. Uiteraard mijn excuses, vul (standaard advies, maar ik moet het aanraden) de druktemelder vooral in. Hier vind je hoe.
Reputatie 3
Dat daar social media voor nodig is om iets aan het tekort te doen. :?
Leven die planners onder een steen of zo? Het is al maandenlang bekend dat het veel te druk is.
We krijgen op Social Media en alle andere kanalen binnen dat, in de huidige planning, de ritten richting Enschede (en überhaupt het oosten en noorden van Nederland) te krap worden ingepland. Dit signaal wordt door ons meermaals doorgespeeld, net als door de reizigers zelf die dit constateren via de Druktemelder in de NS Extra app. Jouw geluid wordt gehoord, bram p, want ik kan mij niet voorstellen dat dit niet beter wordt georganiseerd in de nieuwe dienstregeling. Ik kan geen beloftes doen, maar dit is wel de meest 'populaire' melding binnen onze Online-afdelng. Uiteraard mijn excuses, vul (standaard advies, maar ik moet het aanraden) de druktemelder vooral in. Hier vind je hoe. Het valt mij de laatste tijd ook vooral op dat tussen Amf en Dv al geen zitplaats is. Die ICM-3 heeft te weinig zitcapaciteit. Vaak moet je toch gaan staan zowel in de 1e als 2e klasse. Maar standaard elk half uur. Het valt mij op dat er ook Intercity's naar Schothorst gaan, maar ik heb het zwaar vermoeden dat de intercity naar Schothorst niet zo erg rendabel blijkt te zijn dan dat je de IC naar Twente zou gaan pakken. Volgens mij rijdt die trein naar Schothorst voor Jan Joker. Het zou beter zijn als er elk kwartier een trein naar Twente zou gaan tussen Amf en Twente. 2 per uur vanuit Gvc en 2 per uur vanuit Shl. Het is mij vaak overkomen dat ik deze lijn haast niet meer ga gebruiken. Maar er zijn ook geen verbeteringen op deze lijn toegepast. Via deze link ben ik helaas niet tegen gekomen dat er meerdere treinen van de Randstad naar Es en v.v. rijden: https://www.prorail.nl/reizigers/nieuws/nieuwe-dienstregeling-nog-meer-treinen

Thomas,
Ik hoor je verhaal, maar dit is geen antwoord op mijn vraag. Mijn vraag is waarom er met enkele treinstellen gereden wordt. Ik hoor graag van je,
Bram
Reputatie 6
Badge +1
NS heeft in elk geval beloofd vanaf 4 september álle weekendtreinen met in elk geval 2 ICM-stellen te rijden. Dat gaat al een hoop schelen.
Reputatie 2
Eerst zien dan geloven 🙂
Reputatie 7
Badge +4
Vergeet het Noorden niet. De problematiek is precies dezelfde als naar Enschede.
Waarom-vragen zijn altijd de lastigste vragen om te beantwoorden, bram p, en ook bij deze durf ik je geen specifiek antwoord te geven. Algemeen gezien proberen we altijd al ons materieel zo goed mogelijk in te zetten, gebaseerd op voorspelde en verwachte drukte via onder andere meldingen vanuit de Druktemelder. Wanneer daaruit blijkt dat de drukte significant hoger is dan verwacht, proberen we uiteraard om de trein te verlengen, maar dat kan even duren en soms is het niet mogelijk, zoals je op deze pagina kunt lezen.

Reageer