Trein dom opgeheven | NS Community

Trein dom opgeheven

  • 22 September 2022
  • 8 reacties
  • 280 Bekeken

  • Op het juiste spoor
  • 0 reacties

Zojuist is op Duivendrecht de Intercity Schiphol - Enschede om "veiligheidsredenen" opgeheven. De trein was erg vol. Dat kwam doordat de trein veel te kort was: 2 treinstellen. Er is geen personeel langs de trein gelopen om en. Er is één verzoek gedaan om uit te stappen. Kennelijk deden te weinig mensen dat. Er is geen personeel langs de trein gelopen om dat verzoek in persoon kracht bij te zetten. Vervolgens moest iedereen uitstappen. Gevolg een bomvol perron. Daarna is natuurlijk de volgende trein nog veel voller. Directie NS: u faalt oorverdovend!


8 reacties

Heb in het Formule 1 weekend een trein vanaf Amsterdam Centraal richting Maastricht zien vertrekken waarbij er mensen door de deuren zelf nog net naar binnen werden gepropt nadat er nog een aantal vast zaten tussen de deuren bij het sluiten. Dit soort averechtse "harde statements" zijn contraproductief en ook erg arbitrair.

Buiten het feit dat ik ook van mening ben dat het opheffen van een trein niet de beste optie is, denk je nu echt dat mensen uitstappen als je langs de trein loopt en het vraagt aan mensen?

 

Ik kan je vertellen dat dat niet werkt uit ervaring, en als deuren niet dicht kunnen of er risico is dat er mensen tussen komen te zitten wat weer storingen veroorzaakt in de deursystemen heb je als treinpersoneel en reizigers een probleem.

In dit geval zul je nadat er een dringend verzoek op de reizigers is gedaan om voor een deel de trein te verlaten toch de reizigers zelf moeten aankijken.  Als er een x aantal reizigers de moeite hadden genomen om de trein wel te verlaten was de trein vertrokken, weliswaar niet met iedereen maar wel met veel reizigers.

Probleem hier is de ikke ikke ikke cultuur welke we in Nederland hebben.

Reputatie 7
Badge +3

Geef de Hc een pak consumptiebonnen mee en laat die ze geven aan mensen die vrijwillig uitstappen.

Reputatie 3

Geef de Hc een pak consumptiebonnen mee en laat die ze geven aan mensen die vrijwillig uitstappen.

 

Iets dergelijks afgelopen zomer in Duitsland meegemaakt. Volle intercity vanwege dat vorige verbindingen waren uitgevallen. Personeel bood reizigers die vrijwillig uitstapten ter compensatie een Bahn-tegoedbon van 30 euro aan. Dat werkte prima, enkele tientallen mensen namen het aanbod aan en de (nog steeds drukke) intercity vertrok met slechts een kwartiertje vertraging.

Reputatie 7
Badge

Dat is natuurlijk ook niet voor niets wat ze met overboekte vluchten en hotels al jaren doen.

Reputatie 7
Badge +3

Een te volle trein opheffen is niet dom opgeheven.

Geef de Hc een pak consumptiebonnen mee en laat die ze geven aan mensen die vrijwillig uitstappen.

Vraag me af of die er nog zijn, laatste jaren was het al lastig om die coupon boekjes te krijgen voor een kop koffie of 2,50 tegoedbonnen bij de kiosk te besteden.  Durf niet te zeggen of ze er nog zijn.

Ze werden in ieder geval niet meer in mijn postvak gelegd wat eerder wel het geval was.

Reputatie 7
Badge +3

Geef de Hc een pak consumptiebonnen mee en laat die ze geven aan mensen die vrijwillig uitstappen.

Vraag me af of die er nog zijn, laatste jaren was het al lastig om die coupon boekjes te krijgen voor een kop koffie of 2,50 tegoedbonnen bij de kiosk te besteden.  Durf niet te zeggen of ze er nog zijn.

Ze werden in ieder geval niet meer in mijn postvak gelegd wat eerder wel het geval was.

In december wilden conducteurs nog weleens strooien met upgrade 1e klas omdat ze nog heel veel bonnen hadden die verliepen. 

Reageer