beantwoord

trein naar den haag centraal van 6:29 uur heeft vandaag iets op het spoor geraakt bij herfte vlakbij zwolle.

• 27 januari 2020
  • 6 reacties
  • 197 Bekeken

Reputatie 3

Goedemorgen, ik zit in de trein van Meppel naar Amsterdam zuid, vertrektijd 06:29 vanaf meppel. Treinstel 7530 heeft ter hoogte van Herfte iets geraakt. Ik hoorde een hele harde knal. De trein is gewoon doorgereden. Ik heb geen idee wat het was, maar er zal zeker veel materieel op het spoor liggen. De treinen die daar nu voorbij gaan rijden zullen ongetwijfeld de resten overheen rijden. Ik weet ook niet waar ik deze info moet/ kan melden.

icon

Beste antwoord door Julian 27 januari 2020, 08:11

Dat zal even schrikken zijn geweest, inderdaad!

Een grote vogel, zoals een roofvogel of een hele dikke duif, klinkt inderdaad als een behoorlijke klap, zeker als het op het raam van de cabine is, waarbij de cabine zelf als een soort klankkast werkt.

Als de machinist verder niet gestopt is, dan zal er weinig aan de hand zijn. Het is uiteraard zonde en sneu van het dier, en ik kan mij voorstellen dat je schrikt als je zoiets hoort (ook ik als machinist schrik ook even als zo'n vogel uit het niets ineens tegen de voorruit botst), maar het is verder niet nodig om het ergens te melden. Dat zal al door de machinist (indien nodig) zijn gebeurd.

Bekijk origineel

6 reacties

Ik heb wel eens een grote gans aangereden waarbij hetzelfde gebeurde. Dat je iets onder de trein hoorde, hoeft dus niet te betekenen dat er daadwerkelijk materiaal op het spoor lag. Zolang de machinist verder niet is gestopt, is er vrij weinig om je druk over te maken.

Reputatie 3

Omdat ik het materieel hoorde dat helemaal onder de trein knalde en verder naar het achterste treinstel ratelde.. 

Waarom denk je dat het materiaal was? Als er echt materiaal op het spoor had gelegen, dan zou de machinist namelijk ter plekke gestopt zijn en een alarmering uitgezonden hebben voor de overige treinen en de verkeersleiding.

Reputatie 3

Nee, zal geen vogel zijn, was echt materieel dat op het spoor lag, maar ik heb even gecheckt toen ik uit de trein stapte. Geen schade aan de voorkant zover ik heb kunnen zien. 

Jeetje, heftig! Ik vertrouw blindelings op Julian dus zal hier geen melding over doorzetten.

Dat zal even schrikken zijn geweest, inderdaad!

Een grote vogel, zoals een roofvogel of een hele dikke duif, klinkt inderdaad als een behoorlijke klap, zeker als het op het raam van de cabine is, waarbij de cabine zelf als een soort klankkast werkt.

Als de machinist verder niet gestopt is, dan zal er weinig aan de hand zijn. Het is uiteraard zonde en sneu van het dier, en ik kan mij voorstellen dat je schrikt als je zoiets hoort (ook ik als machinist schrik ook even als zo'n vogel uit het niets ineens tegen de voorruit botst), maar het is verder niet nodig om het ergens te melden. Dat zal al door de machinist (indien nodig) zijn gebeurd.

Reageer