beantwoord

Trein naar Eindhoven niet meer langs Utrecht?

• 4 juli 2015
  • 3 reacties
  • 166 Bekeken

Hallo,

12 juli ben ik van plan om van Groningen Centraal naar Eindhoven te reizen met de trein.
Gisteren ben ik er achtergekomen dat de trein van Groningen niet meer langs Utrecht gaat, in plaats daarvan moet ik nu overstappen in Zwolle en 's-Hertogenbosch. Pas daarna kan ik de trein naar Eindhoven nemen.

Mijn vraag is waarom dit eigenlijk veranderd is? Heeft dit iets te maken met de Tour de Frans(ook al het dan voorbij is), of is dit blijvend?
icon

Beste antwoord door Tochjo 4 juli 2015, 20:25

Inderdaad rijden er op 12 juli geen treinen tussen Utrecht en Den Bosch als gevolg van werkzaamheden. Daarom krijgt u een reisadvies via Zwolle-Arnhem-Nijmegen.
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Er rijden nog steeds treinen van Groningen naar Rotterdam waarbij u in Utrecht overstapt. Afwijkingen kunnen dat verstoren. Er zijn wel veranderingen in het verkeer tussen het Noorden en het Westen. Veel treinen gaan nu van Groningen/Leeuwarden naar Zwolle en dan via de Hanzelijn naar Schiphol en Den Haag.

Stapt u dus vanuit de grootste stad van het Noorden in een trein naar Schiphol, dan is het overstappen in Zwolle en nog een keer in Utrecht als u naar Eindhoven wilt.

Met de Tour heeft het niets te maken, dat is niet zo vaak in Utrecht 😃
Reputatie 1
Badge
KAN zijn dat er net dat weekend werken zijn op de gewone lijn en dat daarom-vanwege stuk met de bus-de reisplanner een dan als next best toch wat vluggere/betere route opgeeft. Dat kan je zelf controleren door op ''geplande werkzaamheden'' te kijken. Vanaf half juli zijn er juist rond EHC zeer grote werken, die langer duren (net zoals in Zwolle in de zomer vanb 2 jaar terug).
Voor ELK weekend moet je altijd opnieuw checken wat de reisplanner nu weer opgeeft, het is een contant gedoe met dan hier, dan daar, werken.
Badge +3
Inderdaad rijden er op 12 juli geen treinen tussen Utrecht en Den Bosch als gevolg van werkzaamheden. Daarom krijgt u een reisadvies via Zwolle-Arnhem-Nijmegen.

Reageer