beantwoord

Trein Nijmegen-Schiphol 07:27 gehalveerd

• 17 oktober 2014
  • 1 reactie
  • 167 Bekeken

vraagje: t/m augustus werd altijd in Nijmegen de trein naar Schiphol van 07:27 voorgereden met twee treinstellen. De laatste 2 maanden nog maar één treinstel.
Gevolg: de trein is propvol, ik moet meestal staan tot Arnhem. Eenmaal dáár wordt een 2e treinstel aangekoppeld. Pas dan kan ik een plekkie zoeken (ik moet naar Bijlmer-Arena). Irritant, want het voelt als een extra overstap.

Dan nog gekker: op de rústigste dag, vrijdag, worden er in Nijmegen wél twee treinstellen voorgereden. Dus als het écht nodig is, doet NS niks, en als er niks aan de hand is, zijn er ineens wel genoeg treinstellen. Om gek van te worden!

Waarom wordt de oude situatie niet hersteld: gewoon beginnen met 2 treinstellen in Nijmegen (zodat iedereen kan zitten), en niet zo moeilijk lopen doen in Arnhem? Weet iemand dat?
icon

Beste antwoord door Inge NS 18 oktober 2014, 11:29

Ik kan helaas niet achterhalen wat de reden is van deze halvering, maar wil je aanraden om drukte tijdens een treinreis te melden in onze NS Reisplanner Xtra app. Dit geeft ons een beter beeld van de bezetting. Verder bekijken we voor de drukste trajecten of verlenging mogelijk is. Het traject Arnhem-Nijmegen is voor een aantal opties momenteel al in onderzoek. Klik hier voor meer informatie.
Bekijk origineel

1 reactie

Ik kan helaas niet achterhalen wat de reden is van deze halvering, maar wil je aanraden om drukte tijdens een treinreis te melden in onze NS Reisplanner Xtra app. Dit geeft ons een beter beeld van de bezetting. Verder bekijken we voor de drukste trajecten of verlenging mogelijk is. Het traject Arnhem-Nijmegen is voor een aantal opties momenteel al in onderzoek. Klik hier voor meer informatie.

Reageer