beantwoord

trein overstappen Schagen-Den Bosch

• 24 februari 2015
  • 10 reacties
  • 376 Bekeken

Hallo,
Als ik de trein neem van 9:05 in Schagen staat er in de app dat je niet hoeft over te stappen, maar als je de trein van 9:21 neemt dan moet je wel overstappen. Ik vind dit heel vreemd. Moet je dan bij die van 9:05 ook niet overstappen?
icon

Beste antwoord door Hendrik 24 februari 2015, 22:35

Als je niet hoeft over te stappen, staat het er uiteraard ook niet bij... ;)
Met de trein van 9.05 uur hoef je dus niet over te stappen als je naar Den Bosch wilt.
Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Ik weet niet waar u naar toe wilt, maar het is heel goed mogelijk dat u bij de ene verbinding wel en bij de andere niet moet overstappen. Dat komt vaak voor en er is op zich niks abnormaals aan. De reisplanner klopt doorgaans. U bereikt uw eindbestemming met een overstap en soms duurt dat korter of langer. Er worden doorgaans meerdere mogelijkheden aangegeven om ergens te komen.
De trein van 9.05u (treinnummer 835) uit Schagen gaat via Amsterdam en Utrecht naar Den Bosch, Eindhoven, Weert, Roermond, Sittard en Maastricht. Als je deze stations als bestmming hebt, hoef je niet over te stappen.
De trein van 9.21 u (treinnummer 3035) gaat ook via Amsterdam en Utrecht. Maar na Utrecht gaat deze trein rnaar o.a. Arnhem en eindbestemming Nijmegen.
Ik moet naar 's Hertogenbosch, maar ik vond t zo vreemd dat er bij stond dat je geen overstap had
Want bij die van 9:21 staat waar je moet overstappen en bij die van 9:05 niet
Badge
Als je niet hoeft over te stappen, staat het er uiteraard ook niet bij... ;)
Met de trein van 9.05 uur hoef je dus niet over te stappen als je naar Den Bosch wilt.
Mooii zo, kan ik met gerust hart heen
Het is toch geen ramp als je een keer moet overstappen? NS kan nu eenmaal niet tussen alle stations rechtstreekse verbindingen maken.
Reputatie 3
Badge
@Dwarsligger,

Sorry hoor, maar voor sommige mensen is een treinreis (nog) echt een onderneming. Daar kunnen allerlei redenen voor zijn, maar mensen zijn nu eenmaal verschillend. Voor mijn eigen moeder bijvoorbeeld was het altijd een heel avontuur om op een vreemd station naar het goede spoor te komen om over te stappen.

Ik ga ervan uit dat we hier gewoon proberen medereizigers en NS verder te helpen. Dat zie ik ook in de meeste bijdragen van uw hand terug, maar dit vind ik persoonlijk een wat ongelukkige opmerking.
@ dwarsligger
Nee dat is t ook niet echt. Ik ben nog jong en ga met vriendinnen een uitje doen en ik wil altijd gewoon zeker weten dat alles goed verloopt
Badge
@ dwarsligger
Nee dat is t ook niet echt. Ik ben nog jong en ga met vriendinnen een uitje doen en ik wil altijd gewoon zeker weten dat alles goed verloopt

Goed dat je het dan hier vraagt! En als je dan op het station nog twijfelt, schroom dan niet om een NS-medewerker een vraag te stellen!
Hoi esther1761,

Welkom op het NS Serviceforum! Ik zie dat de anderen je hier al heel goed hebben geholpen (bedankt daarvoor!). Sommige reizen gaan niet rechtstreeks van je begin- naar je eindstation, daarom moet je soms overstappen. Als er echter in de Reisplanner geen overstap staat aangegeven, dan kun je vooral blijven zitten. Goede reis alvast :)

Groet,
Stephan

Reageer