trein personeel

• 4 maart 2020
  • 10 reacties
  • 395 Bekeken

Goeie middag 

dus vandaag kom ik op station Alexander richting Rotterdam en de rein stop heel ver weg en mijn zwangere vrouw was buite adem van de trap dus ze stond op adem te komen rij de trein heel ver naar voren dus iedereen stap in en ik en me zwangere vrouw rennen zo snel mogenlijk zij was al buiten adem en ik sta in de deur opening de deur ging nog niet dicht de ns persoon stond buiten en opeens scheeuw die vrouw van de ns ja is niet jou taak om daar te staan ik stond in de deur opening geen piep niks dus ik kan daar staan kijk of me vrouw aan komt en die vrouw scheeuw weer wil je 240€ boete is niet jou taak en scheld er op los ik zeg nog aardig is een zwangere vrouw die ren ze is hoog zwanger 8 maanden je ziet dikke buik het is niet te missen en dan vraag ik me af hoe vertegenwoordig deze vrouw ns ze was boos en chagrijnig ze heeft ook tegen andere passagiers die daar waren lopen schreeuwen vind dit echt niet kunnen en wauw er een klacht van maken maar hoop hier bij me punt te zetten 

10 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Heel vervelend en naar, maar ik vrees dat u nog wilde instappen terwijl dat niet meer mocht, dus na het fluiten. U zit dan echt gewoon zelf fout. Dan zult u helaas op de volgende trein moeten wachten. De genoemde persoonlijke omstandigheden veranderen daar niets aan. Het is een veiligheidsmaatregel, die ook uw vrouw beschermt. 

Eerlijk gezegd vind ik het onbegrijpelijk dat u met een hoogzwangere vrouw nog instapt als het daar gewoon te laat voor is . Dan is juist voorzichtigheid en het voorkomen van risico’s  -struikelen, vallen, verkeerd terecht komen,- het meest verantwoord.  In Alexander hoeft echt niet lang  te worden gewacht op de volgende trein.

Verder zijn alle conducteurs goed getraind op agressie en vliegen ze niet zomaar zonder aanleiding uit de bocht; haar reactie naar u toe zal niet zonder oorzaak van uw kant geweest zijn. Een boete ter grootte van dat bedrag is dan inderdaad mogelijk en gerechtvaardigd. Ik zou het geld trouwens  liever aan de kleine besteden en even wachten op de volgende trein.

Het zal wel een heel  traditionele gedachte zijn, maar een hoogzwangere vrouw hoort in mijn opvatting beschermd te worden en niet aan onnodige risico’s te worden blootgesteld. Wat denkt u van het tussen de dichtknijpende deuren komen van haar buik bij het te laat binnenstappen?

Welkom op de Community, Delivio.

Hoe vervelend de situatie ook geweest is, kunnen wij er lastig over oordelen omdat we er niet bij zijn geweest. Het bewust forceren van de deuren kan ertoe leiden dat deze in storing gaan. Met als resultaat (grote) vertraging/uitval met als volgend resultaat vertraging/uitval op meerdere trajecten. Ook kan er een gevaarlijke situatie ontstaan door bewust de treindeuren te forceren. Een conducteur kan en mag daarvoor een boete uitschrijven. Ook dient ons treinpersoneel zich te houden aan de vertrekprocedure. Zoals Thom al aangeeft veranderen persoonlijke omstandigheden, zoals een zwangerschap, hier niks aan. De trein dient simpelweg op het verspringen van de klok op tijd te vertrekken.

Je hebt deze klacht ook reeds via onze chat doorgegeven. Één van mijn collega's heeft dit, vlak nadat je de chat had afgesloten, nog opgepakt.

Reputatie 7
Badge +3

Was er al gefloten toen u instapte of werd er gefloten terwijl u net ingestapt was en uw vrouw nog op het perron stond? Met in de deuropening te blijven staan, verstoort u de vertrek procedure. Daar mag een boete voor gegeven worden en die is best hoog.

De campagne ' fluiten, niet instappen'  is er voor ieders veiligheid.

Reputatie 5

Lijkt me dat juist als je een zwangere vrouw hebt, dat je zorgt dat je ruimschoots op tijd aanwezig bent, zodat je niet dit soort gevaarlijke situaties kunt krijgen.

Reputatie 5

Kennelijk lees ik meer vanuit het oogpunt van de reiziger. Ik lees namelijk dat ze boven aan de trap waren aangekomen en zijn vrouw even op adem aan het komen was toen de trein aankwam. De trein reed verder dan de reiziger kon verwachten. Hij liep vooruit naar de trein om zij vrouw met instappen te kunnen helpen. Kennelijk bij de deur waar de HC ook zou instappen, maar die stond nog op het perron. Om dan als HC te gaan schreeuwen tegen een reiziger die in de deuropening staat om iemand te helpen met instappen…..
Hoe dan ook ….. zo lees ik het.

Reputatie 5

Tsja, ik ben bang dat als je zoiets vanuit de reiziger bekijkt, dat je verwacht dat het personeel altijd super-correct en netjes is. Maar ik zie hier ook mensen, die misschien al een zware dag achter de rug hebben, met wellicht toch ook best veel mensen die echt te laat aankwamen en toch probeerden in te stappen. Hoewel zo langzamerhand wel eens bekend mag zijn dat dat echt niet mag. En dan toch proberen. Kan me voorstellen dat dat niet goed voor je motivatie is.

Een meer klantvriendelijke frasering was op zich beter geweest, maar ik blijf erbij dat je zelf rekening moet houden met je eigen omstandigheden. Ik vind het terecht dat NS een lijn trekt voor iedereen en niet gaat beginnen uitzonderingen te maken.

Reputatie 6

@Philned 

Bij deze veronderstelling blokkeer je wel de deur van de conducteur en dus ben je ook in overtreding ,mag je nog instappen moet je gelijk doorlopen en niet in de deur te gaan staan wachten op een achterblijver.

Badge

@Philned,  Ik lees het meer als dat de TS in de deuropening stond terwijl de rest van de reizigers al ingestapt was en het voorbij de vertrektijd was.  Hiermee hindert deze het vertrekproces want er kan nu eenmaal niet op iedere reiziger gewacht worden. Deurne bewust openhouden om iemand nog in te laten stappen wordt niet erg gewaardeerd door de Hc's.

Als TS vroeger op het station was geweest had zijn vrouw zich niet hoeven te haasten op de trap en hadden ze in alle rust op een betere plek op het station kunnen staan te wachten op de trein.

Maar ik was er ook niet bij dus weet ook niet of bovenstaand klopt met de gebeurtenis zelf, dit is alleen hoe ik het verhaal zie.

Nog maals er is niet gefloten en de duren stonden allemaal open de vrouw die stond nog een minuut buiten en ik stond buiten te kijken dus met 1 stap kon ik binnen zijn maar als je mensen ziet rennen en een vrouw met een grote buik wat iedereen zag zelf zij kan je normaal reageren of zegge doe rustig hij vertrek zo nog maals de duren piepte niet dat ze dicht gingen zij had niet gefloten en ze stond een minuut buiten voor dat de duren sluiten en floot

Reputatie 7
Badge +4

En toen dreigde ze ook nog zomaar, zonder enige aanleiding, als beëdigd ambtenaar met een boete van 240 euro tegen u als vermoorde onschuld. Het onrecht dat u werd aangedaan, is niet om aan te zien.

.

Reageer