beantwoord

Trein rijd door

• 21 juli 2017
  • 5 reacties
  • 247 Bekeken

Ik zat in de trein van lelystad naar almere buiten 18:24. Deze trein reed almere buiten eindelijk gewoon voorbij en stopte pas op almere centrum. Voor mij een irritante hinder omdat ik uit me werk kom en dus nog veel later dan verwacht thuis zou zijn. Werd verder ook niks opgeroepen in de trein, niet eens een excuus. Er zat een vrouw achter mij die scheen het al 3x overkomen te zijn.
icon

Beste antwoord door Thomas NS 21 juli 2017, 17:53

Hallo S_lisaa en welkom op het NS Serviceforum.

Ik had je graag verwelkomd onder andere omstandigheden. Helaas is het een kwaaltje van de laatste tijd, sterker nog, sinds de nieuwe dienstregeling. Machinisten zijn niet gewend hier te stoppen, rijden op automatische piloot en vergeten vervolgens zich te houden aan de spitsplanning van deze Intercity's. Wij hebben een meldpunt hiervoor, waar we al deze meldingen plaatsen. Dat heb ik ook met jouw melding gedaan. Excuses, Lisa, voor de door jou ondervonden vertraging ten gevolge van deze menselijke fout. Zoals je ziet: wij zijn ermee bezig, het gebeurt te vaak.
@Tamzin Helaas heb ik geen idee wat de planning is met deze meldingen. Ik wil wel uitvraag doen, maar ben bang dat ik van de koude kermis zal terugkomen na veelvuldig uitvragen.
Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +3
Het wordt tijd dat de inspectie I&M eens een onderzoek gaat doen naar machinisten die steeds vergeten te stoppen op stations.
Ja inderdaad.. mij was het nog nooit overkomen, maar zoals die vrouw die het 3x was overkomen.. word gewoon sneu
Reputatie 7
Hallo S_lisaa en welkom op het NS Serviceforum.

Ik had je graag verwelkomd onder andere omstandigheden. Helaas is het een kwaaltje van de laatste tijd, sterker nog, sinds de nieuwe dienstregeling. Machinisten zijn niet gewend hier te stoppen, rijden op automatische piloot en vergeten vervolgens zich te houden aan de spitsplanning van deze Intercity's. Wij hebben een meldpunt hiervoor, waar we al deze meldingen plaatsen. Dat heb ik ook met jouw melding gedaan. Excuses, Lisa, voor de door jou ondervonden vertraging ten gevolge van deze menselijke fout. Zoals je ziet: wij zijn ermee bezig, het gebeurt te vaak.
@Tamzin Helaas heb ik geen idee wat de planning is met deze meldingen. Ik wil wel uitvraag doen, maar ben bang dat ik van de koude kermis zal terugkomen na veelvuldig uitvragen.
Reputatie 7
Badge +3
@Thomas NS
Toen bij Arriva in Groningen een keer vergat te stoppen volgde er meteen een onderzoek van I&M. Maar in het geval van Almere Buiten gebeurt het veel vaker en er zijn ook incidenten geweest in Rosmalen en Zaltbommel en daar gebeurt niets aan.
Reputatie 4
Het wordt tijd dat de inspectie I&M eens een onderzoek gaat doen naar machinisten die steeds vergeten te stoppen op stations.

Zullen toch wel concluderen hoop ik dat de machinisten op dat moment of aan het appen waren of dronken waren. Ik heb deze klacht al eerder in een topic in maart gezet en kan mij er kwaad om maken.

https://forum.ns.nl/dienstregeling-2017-55/intercity-schiphol-airport-lelystad-centrum-stopt-op-almere-oostvaarders-ipv-almere-buiten-33456

Ik moet zelf nooit op Almere Buiten zijn, maar ik zou het echt niet fijn vinden als mijn station voorbij wordt gereden omdat machinisten niet goed opletten.

Reageer