Trein rijdt door (alweer!!)

• 4 augustus 2017
  • 33 reacties
  • 1249 Bekeken

Toon eerste bericht

33 reacties

Reputatie 2
Wat mij op valt is dat niet alle intercity's op station Buiten stoppen. Misschien kun je beter vanuit Almere Centrum de trein pakken naar Lelystad. In meeste gevallen kun je in elk geval de Intercity's pakken. Ik denk dat een aantal machinisten het namelijk ook niet altijd goed weten of ze op station Buiten moeten stoppen. De Sprinters stoppen in elk geval op station Buiten.

Even wat gepuzzel op de NS-site met de zoekfuncties en meerdere keren op enkele linken klikken, heb ik eindelijk de vertrekstaten van station Almere-Buiten gevonden:

naar Hoofdorp of
naar Amsterdam Centraal of
naar Dordrecht met de intercity
http://www.ns.nl/vertrekstaten/almb1.pdf

naar Lelystad - Zwolle
http://www.ns.nl/vertrekstaten/almb2.pdf

Het betreft een herdruk die op 25 juni was ingegaan.

P.S: Al die digitalisering kan superhandig zijn als je alles vlot gevonden krijgt, de stroom er niet uit ligt, geen internetstoring hebt en/of storing aan je computer, laptop, tablet en/of mobieltje.
Wat mij op valt is dat niet alle intercity's op station Buiten stoppen. Misschien kun je beter vanuit Almere Centrum de trein pakken naar Lelystad. In meeste gevallen kun je in elk geval de Intercity's pakken. Ik denk dat een aantal machinisten het namelijk ook niet altijd goed weten of ze op station Buiten moeten stoppen. De Sprinters stoppen in elk geval op station Buiten. Je hebt wat over het hoofd gezien: De Intercity's Den Haag - Groningen/Leeuwarden stoppen namelijk niet op station Buiten. Ook niet in Duivendrecht trouwens. Neem bijvoorbeeld vanuit Almere Centrum een intercity naar Leeuwarden. Dan zul je zien dat je dan in de verkeerde trein bent gestapt:)t.

Even wat gepuzzel op de NS-site met de zoekfuncties en meerdere keren op enkele linken klikken, heb ik eindelijk de vertrekstaten van station Almere-Buiten gevonden:

naar Hoofdorp of
naar Amsterdam Centraal of
naar Dordrecht met de intercity
http://www.ns.nl/vertrekstaten/almb1.pdf

naar Lelystad - Zwolle
http://www.ns.nl/vertrekstaten/almb2.pdf

Het betreft een herdruk die op 25 juni was ingegaan.

P.S: Al die digitalisering kan superhandig zijn als je alles vlot gevonden krijgt, de stroom er niet uit ligt, geen internetstoring hebt en/of storing aan je computer, laptop, tablet en/of mobieltje.
Reputatie 2
Brabantsdelta. Ik had eigenlijk wil zeggen dat alleen de intercity naar Dordrecht op Almere-Buiten stopt.
De andere twee treinen waren stoptreinen.
Ik heb over het hoofd gezien, dat er in de andere richting de intercity's stoppen station Almere Oostvaarders.
Maar serieus, machinisten zouden wel aangepakt moeten worden, buschauffeurs rijden zelden een halte voorbij en die rijden ook verschillende routes die ingewikkelder zijn dan trein trajecten.

Dat is helemaal niet waar. Een buschauffeur hoeft meestal geen verre afstanden te rijden en vaak rijd een hij gewoon de zelfde lijn.

Een machinist moet echt super verre afstanden afleggen, en dat iedere dag weer. en moet verschillende trajecten rijden door heel Nederland op een dag.

Dus het rondje om de kerk gelijk invoeren. Maar dat willen ze niet.
Update: na aanleiding van dit topic gaat er een onderzoek gestart worden. Vanuit dit onderzoek gaat er gekeken worden hoe vaak dit station de afgelopen tijd voorbij gereden is. Aan de hand van dit onderzoek worden er intern verdere vervolgstappen genomen. Ik hoop dat jullie snel verbetering zullen zien op dit traject! 🙂

Mocht het toch voorkomen dat Almere Buiten opnieuw voorbij gereden wordt, dan raad ik aan om hiervan een melding te maken bij de klantenservice via 030-7515155 of via Facebook / Twitter.
Badge +3
Een trein die volgens de dienstregeling ergens moet stoppen, MOET daar ook gewoon stoppen. Dan moet het niet zo zijn dat de reiziger maar allerlei alternatieven moet gaan verzinnen.
And.. the story goes on, aldus deze tweet van een minuut of 10 geleden (17 december 19:54)
De bedoeling was van Leiden naar Almere Buiten maar ze kwam in Lelystad uit.. :?
Wij betreuren dat ook, Robert B. Wij hebben er weer gelijk een melding van gemaakt.
Reputatie 7
Badge +3
Met 139 km/u Almere Buiten voorbij

Reageer