beantwoord

Trein rijdt op tijd, maar niemand mag mee? Het wordt met de dag gekker bij de NS

• 12 december 2014
  • 9 reacties
  • 354 Bekeken

Vandaag 06:20, trein gaat op tijd weg vanuit Rotterdam naar Utrecht.
Machinist present, 2 conducuers present, roept een debiel van de verkeersleiding dat de trein zonder passagiers weg moet?????

Conducteurs konden het ook niet uitleggen, en ja hoor mooi op tijd ging de lege trein weg met volle bemanning.

Waanzin, kan het nog gekker?
icon

Beste antwoord door ConradM 12 december 2014, 08:08

Trein is geheel uit de dienst gehaald

Treinnr Station Aank.tijd Vert.tijd Spoor Materieel Opmerkingen Reden
2821 Rotterdam Centraal 06.20 13 -------------- Rijdt vandaag niet
2821 Rotterdam Alexander 06.28 06.28 1 -------------- Rijdt vandaag niet
2821 Gouda 06.38 06.39 3 -------------- Rijdt vandaag niet
2821 Utrecht Centraal 06.58 18a -------------- Rijdt vandaag niet
http://ovtijden.com/arnu/rl/2821/2014-12-12T06:20:00+0100/

Waarom, dat blijft altijd de vraag 😃
Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 1
Trein is geheel uit de dienst gehaald

Treinnr Station Aank.tijd Vert.tijd Spoor Materieel Opmerkingen Reden
2821 Rotterdam Centraal 06.20 13 -------------- Rijdt vandaag niet
2821 Rotterdam Alexander 06.28 06.28 1 -------------- Rijdt vandaag niet
2821 Gouda 06.38 06.39 3 -------------- Rijdt vandaag niet
2821 Utrecht Centraal 06.58 18a -------------- Rijdt vandaag niet
http://ovtijden.com/arnu/rl/2821/2014-12-12T06:20:00+0100/

Waarom, dat blijft altijd de vraag 😃
Hallo KKSTONG,

Welkom op het NS Serviceforum. ConradM geeft het goede antwoord. Ik hoop dat je volgende ervaring met NS beter is dan de ervaring van vanochtend.

Je topic heb ik verplaatst naar het subforum 'in de trein' om de vindbaarheid van je topic te vergroten.

Vriendelijke groet,
Herman NS
Wat is het antwoord dan ?

Het gaat om het waarom.
En ws vooral waarom het personeel geen info heeft.
Reputatie 1
Macca,

het antwoord is dat de trein niet reed, reden daarvoor is moeilijk of niet te achterhalen. Hoogstwaarschijnlijk is er een keuze gemaakt met betrekking tot materieel/personeel inzet waardoor uiteindelijk minder reizigers hinder(welliswaar op een ander traject/teidstip) ondervinden.
Reputatie 1
Ik zou me zomaar kunnen voorstellen dat KKSTONG het antwoord niet helemaal bevredigend vindt ...
En ik ben nu toch ook een beetje nieuwsgierig: er was een trein - hij deed 't - en er was personeel. Wat zouden overwegingen kunnen zijn om geen passagiers mee te nemen?
En waarom het personeel ook geen info had.
Ik ben ff in mijn railpocket aan het zoeken gegaan en het zal niet aan het materieel hebben gelegen. De trein zou dus als passagierstrein onder nummer 2821 hebben moeten rijden, is vervolgens leeg weggegaan onder nummer 72821 om vervolgens in Utrecht weer onder nummer 2816 te vertrekken als reizigerstrein naar Rotterdam Centraal.

Dus de grote hamvraag blijft, welke reden kan er zijn geweest om niet te rijden als passagierstrein?
Tuurlijk, zou ik ook roepen.
Op papier reed hij niet, stond ook daarna zo op het bord.

Maar hij reed echt wel leeg weg.
Dus de grote hamvraag blijft, welke reden kan er zijn geweest om niet te rijden als passagierstrein?

Misschien gaat het om een proef voor een maatregel om de werkdruk van het rijdend personeel te verlagen.

Reageer