beantwoord

Trein rijdt op verkeerde spoor binnen op station Bergen op Zoom

• 4 juli 2019
  • 35 reacties
  • 1064 Bekeken

Toon eerste bericht

35 reacties

Reputatie 6
Wat een slordigheid en dat moet dan zorgen voor de veiligheid van het spoor in Nederland.

Dit heeft natuurlijk niets met veiligheid of onveiligheid te maken @Marcel Stroo maar met het verkeerd instellen van de stop/door schakeling. Eenmaal verkeerd ingesteld is dit niet meer te wijzigen als de betreffende trein eenmaal rijdt.
Wel vervelend natuurlijk dat het is gebeurd.
Badge
@AbbeyRoad dan heb jij dat flink mis, ik weet dat je als machinist toch wel van invloed bent hierop uit eigen ervaring.
Reputatie 6
Uiteindelijk ligt de beslissing of doorrijden, keren bij ProRail. Dat kan niet anders.
Maar natuurlijk, @Jeroen , als de betreffende machinist aangeeft geen zin te hebben in keren en ProRail komt dat beter uit, dan zal ProRail het zichzelf niet moeilijker maken dan nodig, lijkt mij.
De schuld van het niet stoppen, cq niet opvolgen tijdtafel, ligt natuurlijk ook bij de machinist.
Badge
@AbbeyRoad in deze zal vermoed ik de machinist aangedrongen hebben op het keren, ProRail kiest over het algemeen voor de makkelijkste weg en dat was doorrijden. De machinist heeft meer invloed dan jij denkt, mits het veilig kan en het mogelijk is. Maar over het algemeen is er in overleg veel mogelijk en soms staat een machinist op zijn strepen richting een Trdl. Maar ik ga hier niet verder over uitwijken ik weet hoe de praktijk werkt.

Maar hoezo ligt de schuld nu opeens bij de machinist? De fout door de verkeerde rijweg ligt hier bij de treindienstleider van ProRail. In dit geval is de machinist vermoedelijk opgekomen voor de reizigers en terecht.
Reputatie 7
De trein maakt in verband met werkzaamheden een paar weken een extra stop op station Harderwijk. De machinist was vergeten te stoppen en heeft met een heel goed hart de passagiers alsnog opgehaald. Super lief. :)
😂
Reputatie 6
Bedankt voor de aanvulling @Trein-D , mijn opmerking ging over de machinist bij Harderwijk, zo duidelijk @Jeroen
Dat lag toch aan de machinist ?
Reputatie 7
Badge +3
Te Bergen op Zoom begin ik toch zo langzamerhand te denken aan een foute rijweg voor de trein naar Vlissingen.......

Terugzetten (officieel: keren op de vrije baan) van een trein kan alleen in overleg en met toestemming van de Trdl.
Dat de Trdl hiervoor toestemming voor heeft gegeven is uniek te noemen.

Als het gaat om je opmerking over toestemming van de Trdl gaf je niet specifiek Harderwijk aan. Dan kunnen we natuurlijk niet weten dat jij Harderwijk bedoelde.

Maar maakt het dan uberhaupt verschil wiens fout het is of er wel of niet gekeerd mag worden?
Reputatie 7
Bedankt voor de aanvulling @Trein-D

Graag gedaan beste brave AbbeyRoad. Ik hoop dat je wat hebt aan mijn bijdrage. 😌
Reputatie 6
Maar maakt het dan uberhaupt verschil wiens fout het is of er wel of niet gekeerd mag worden?

Ik trachte het anders te bekijken, een natuurlijke reactie is het wel om een eigen fout sneller te willen herstellen dan andermans fout, buiten het feit dat je de fout voor de getroffen reizigers wilt herstellen. Immers die zijn het meest gedupeerd door niet te stoppen in Harderwijk.

In Bergen op Zoom is de Trdl meer gebaat bij keren, als de fout bij hem/haar lag, verkeerde spoor op laten rijden.
Badge
Bedankt voor de aanvulling @Trein-D , mijn opmerking ging over de machinist bij Harderwijk, zo duidelijk @Jeroen
Dat lag toch aan de machinist ?

Dan hadden we het beide over iets anders, dat was inderdaad een foutje van de machinist, daar zal ook gewoon vanuit de machinist een verzoek geweest zijn om terug te keren naar het station.

Reageer