beantwoord

Trein te lang :D

• 2 oktober 2017
  • 41 reacties
  • 2409 Bekeken

Toon eerste bericht

41 reacties

Reputatie 7
Badge
Ik heb zo het idee dat het bekend was, dus dat de machinist is ingelicht hierover en die zijn hoofdconducteurs heeft ingelicht. De deuren die ruim buiten het perron staan, zijn niet geopend en dat duidt erop dat het treinpersoneel de reizigers naar een veilige uitstap hebben geleid.

Dat zijn @Loes wel een heleboel ideeën en vermoedens bij elkaar. Dat is meer de situatie mooier doen voorstellen dan dat deze waarschijnlijk was.
@AbbeyRoad

Dit is de officiele werkwijze! Ik maak niets mooier, dus vraag ik je om op te houden met onnodige opmerkingen.
Reputatie 7
Badge
dus vraag ik je om op te houden met onnodige opmerkingen.

Wat een onaardige reactie @Loes

Aan de hand van een foto ga je er van uit dat het treinpersoneel op het achterste treinstel aanwezig was, de treindienstleider zeer tijdig de machinist in kon lichten, de machinist ruim voor Rotterdam C. al wist dat zijn trein te lang was voor het perron en het treinpersoneel nog kon (en mocht) inlichten.
Als de machinist pas na binnenkomst het vermoeden had dat zijn trein langer was, immers er staan geen treinlengte borden voor 12 rijtuigen, dan hoeft de machinist slechts dit om te roepen, treinpersoneel in te lichten en mag dan direct de deuren ontgrendelen.

Hoe het werkelijk is gegaan kan ik in elk geval niet aan de foto zien.
Badge
@AbbeyRoad zoals je zelf ook kunt nalezen in de regelgeving machinist staat er niet in dat je DIRECT de deuren ontgrendelt. Vanuit je vakmanschap als machinist wil je toch eerst zeker weten dat de veiligheid van de reizigers in dat deel van de trein gewaarborgd is voordat je de deuren opent ?? Ik in ieder geval wel.
Reputatie 7
Badge
@AbbeyRoad zoals je zelf ook kunt nalezen in de regelgeving machinist staat er niet in dat je DIRECT de deuren ontgrendelt.

Dat staat er volgens mij wel, dacht ik. 👍
Reputatie 7
Badge +3
Dit lijkt me ook niet helemaal te zijn gegaan zoals zou moeten.

Uhhh, error, error, error! Maar zonder grappen, dit kan hartstikke gevaarlijk zijn. Dit moet een weloverwogen keus zijn geweest en hopelijk is hier personeel bij aanwezig geweest in de coupé. Dit is op deze manier inderdaad niet echt de bedoeling.
Badge
Dit geeft de indruk dat er bij het verkeerde treinlengtebord is gestopt door de machinist doordat deze door de wissel is gereden had hij naar het witte vlak moeten kijken en niet naar het blauwe vlak op de treinlengteborden.

Dit lijkt op Leiden centraal spoor 8b en daar is het perron toch lang genoeg..
Reputatie 7
Badge +3
Lijkt mij ook 8b en dan de IC naar Vlissingen (foto is van iemand die Haarlem - Leiden reist). Dit is dan het achterste stel met in de koersdisplay Rotterdam Centraal als ik het goed lees. Gezien de tijd de 2224 met VIRM10, gebruikelijke lengte.
Badge +3
Kijk nou eens!

Dit is de SPR van Amsterdam CS richting Zwolle van 20:53

Rijdendetreinen is ook de weg kwijt. Geeft een link naar "Sprinter 14677 die op 25 september 2019 van Amsterdam Centraal naar Zwolle reed. Deze trein reed zonder grote vertragingen of uitval" en SLT-4...

En als je dan vandaag kijkt (gewoon 24-09 dus nog 2½ uur volgens mijn kalender) was het een SLT-6. Komt het daardoor, en alle systemen de datum verkeerd?
Reputatie 7
Badge +3
Daar is een "Mind the gap" wel op z'n plaats 😉
Reputatie 7
Badge +3
Die machinisten toch. Kunnen steeds minder goed inparkeren 🤣
Reputatie 7
Badge +3

Rijdendetreinen is ook de weg kwijt. Geeft een link naar "Sprinter 14677 die op 25 september 2019 van Amsterdam Centraal naar Zwolle reed. Deze trein reed zonder grote vertragingen of uitval" en SLT-4...

De link naar 25 september zal geplande inzet zijn van morgen, geef nu ook geen stelnummer aan.
Zo kun je op https://treinposities.nl/treinseries/14600 de inzet voor de komende paar dagen zien. Inderdaad op 25/9 SLT4 en daarna SLT8 (2 keer 4).
Badge
Dan stond bij de treindienstleider blijkbaar een andere lengte van het materieel dan dat er is ingezet, ook al eens meegemaakt dat mijn trein langer was en ik ook zo stond op Amsterdam CS met dat verschil dat ik het gelukkig wel door had en niet ontgrendelt heb maar de Trdl gebeld heb dat de trein niet paste langs het perron waardoor ik nog door mocht rijden naar perron c.

Hopelijk is het allemaal goed gegaan. Overigens is het natuurlijk de 46xx die hier binnen is gereden en de 146xx die door rijdt naar Zwolle.
Reputatie 7
Badge
Was toch wel benieuwd wat er nu in de regelgeving over staat, dus maar eens opgezocht ter lering en vermaeck.

Wat doet U (als machinist) als u aankomt bij een te kort perron ?
Stopt u bij een perron dat korter is dan uw trein ?
Die dan het volgende:
- Licht de reizigers in.
- Licht de conducteur in.
- Ontgrendel de reizigersdeuren.

Met dit soort regels is het dus niet verwonderlijk dat er deuren openstaan, welke niet langs het perron zijn. Netjes gehandeld volgens de opgedragen regels.
Badge
@AbbeyRoad ik prefereer toch als het mogelijk is een stukje extra perron voor de trein en als dat niet lukt volgen we het handboek.

Reageer