beantwoord

trein te vroeg weg

• 29 december 2017
  • 41 reacties
  • 1145 Bekeken

• Anonymous
  • 0 reacties
goedemiddag allen,

graag wil ik u het volgende voorleggen, gisteren wilde ik de trein van 2121!! naar huis (hoofddorp) nemen!!! vanaf lelylaan (helaas was deze uitgevallen, kan gebeuren) Ik dacht, en kennelijk meerdere met mij de volgende is 21:38 laat ik naar A'dam zuid gaan en daar de trein pakken)

Ik was om 21:11 op station toen ik constadeerde dat trein niet reed ben ik naar metro gehold en de metro ging om 21:14( ruim tijd voor station zuid en makelijk om trein 21:29 naar Hoofddorp te halen) na aankomst om 21:25 rennen naar het spoor 3/4( digitale aanwijzers gaven 21:26 aan) rennende op de roltrap hoorde ik de fluit al en de trein reed vrolijk weg om 21:27 meerdere mensen teleurgesteld en vloekend achterlatend terwijl vertrek tijd 21:29 is, hoe kan dit?
icon

Beste antwoord door Klaas-Jan NS 29 december 2017, 14:24

We zullen de conducteur niet ontslaan hiervoor, laat ik daarmee beginnen. Daarnaast allereerst dank voor het melden Arjan. Goed dat je dit doet. Ik snap de frustratie van jou en medereizigers op zo'n moment. Een trein hoort niet te vroeg te vertrekken. Ik kan maar één ding doen en dat is hier een officiële klacht voor indienen bij de teammanagers in die regio. Die gaan het uitzoeken en met treinpersoneel in gesprek. Ik krijg hier geen terugkoppeling van, maar reken er maar op dat dit intern besproken wordt.

Het is voor mij en collega's van klantenservice niet mogelijk persoonlijk uit te zoeken of de trein ook daadwerkelijk te vroeg vertrokken is.
Bekijk origineel

41 reacties

Contact met NS hierover via telefoon lukt niet want zelfs op dit tijdstip sta ik al 20 min in de wacht
Al om al zeer vreemd dat een trein 2 minuten te vroeg kan vertrekken ( kan natuurlijk ook dat mijn horloge, mobile, digitale tijdsklok boven schermen niet kloppen)maar wil graag uitsluitsel want via KS is er niet doorheen te komen.
Reputatie 5
Dit komt omdat conducteurs wel eens een handje hebben om te vroeg te vertrekken. Zodra het sein op groen staat starten ze hun vertrekprocedure al.

Jouw betreffende trein hoort om 21:27 aan te komen. Kennelijk dacht de conducteur: goh er is niemand meer, we vertrekken gelijk weer, terwijl de trein eigenlijk 2 minuten hoort te wachten op station Zuid.

Voor de moderatoren:
https://www.ovtijden.com/arnu/rl/4372/2017-12-28T21:29:00+0100

Gaat om deze trein. Hoop dat die conducteur zijn ontslagbrief tegemoet ziet komen. Onacceptabel dit.
Badge +3
Hi Arjan welkom op het forum!

Bekend probleem maar goed dat je het meldt. Zie https://forum.ns.nl/search?q=vroeg voor meer leesvoer. 😃
Het komt vaker voor dat treinen te vroeg vertrekken en er zijn meerdere topics op dit forum te vinden over dit onderwerp. Aan de hand van gps logging kan een ander forumlid misschien even nagaan hoe laat de trein vertrokken is. Het achteraf publiceren van de werkelijke vertrektijden doet de NS niet. Eigenlijk kunnen treinen alleen op tijd of te laat vertrekken volgens de reisplanner.
We zullen de conducteur niet ontslaan hiervoor, laat ik daarmee beginnen. Daarnaast allereerst dank voor het melden Arjan. Goed dat je dit doet. Ik snap de frustratie van jou en medereizigers op zo'n moment. Een trein hoort niet te vroeg te vertrekken. Ik kan maar één ding doen en dat is hier een officiële klacht voor indienen bij de teammanagers in die regio. Die gaan het uitzoeken en met treinpersoneel in gesprek. Ik krijg hier geen terugkoppeling van, maar reken er maar op dat dit intern besproken wordt.

Het is voor mij en collega's van klantenservice niet mogelijk persoonlijk uit te zoeken of de trein ook daadwerkelijk te vroeg vertrokken is.
Reputatie 5
Is het wel, want er is GPS data beschikbaar van alle treinen. Deze is publiekelijk inzichtelijk, maar weet alleen even de website niet. Uit die GPS data is te zien op de seconde (of een marge van 5 sec) nauwkeurig hoe snel de trein rijdt.
Dank jullie allen voor de reacties en voor het welkom

Gelukkig dat er niemand ontslagen wordt 🙂 maar begrijp alleen niet hoe dit kan gebeuren, en heeft de machinist hier geen rol in van "hallo je fluit wel en geeft een sein, maar ik heb nog twee minuten voor vertrek"
Het is een samenspel. Mij is het laatst ook weer overkomen in Gouda. Was een minuut te vroeg weg ahem. Machinist had het ook niet snel door. Ik had op Gouda zelfs nog wat reizigers info gegeven en al die tijd heeft dat sein op veilig gestaan. Het gaat om een verwachtingspatroon en wat je allemaal net ervoor hebt gedaan.
Reputatie 7
Badge
Is het wel, want er is GPS data beschikbaar van alle treinen. Deze is publiekelijk inzichtelijk, maar weet alleen even de website niet. Uit die GPS data is te zien op de seconde (of een marge van 5 sec) nauwkeurig hoe snel de trein rijdt.

https://www.ovmagazine.nl/2016/08/ns-geeft-weer-actuele-treinposities-door-1247/
www.treinenradar.nl
www.treinposities.nl
Reputatie 3
Er staan weer juichende verhalen in de krant over het op tijd rijden van de treinen.
Diepe zucht.....
(of een marge van 5 sec) nauwkeurig hoe snel de trein rijdt.

10 seconde interval, timestamp van meting hebben we erbij. We moeten hier toch eens een interface voor bouwen...

Om 21.20.52 stond de trein nog stil, om 21.21.02 reed de trein 7KM/h. Dit is echt secondewerk dus, volgens de huidige norm.

Mij is het laatst ook weer overkomen in Gouda.
Ik zal eventjes met de armen over elkaar gaan zitten en heel streng naar m'n monitor kijken voor je 😉
Reputatie 7
Badge +4
Het is een samenspel. Mij is het laatst ook weer overkomen in Gouda. Was een minuut te vroeg weg ahem. Machinist had het ook niet snel door. Ik had op Gouda zelfs nog wat reizigers info gegeven en al die tijd heeft dat sein op veilig gestaan. Het gaat om een verwachtingspatroon en wat je allemaal net ervoor hebt gedaan.

Zo, Loes, was jij dat! En ik heb je niet eens gezien. 😉
Reputatie 7
Badge +3

Om 21.20.52 stond de trein nog stil, om 21.21.02 reed de trein 7KM/h. Dit is echt secondewerk dus, volgens de huidige norm

Klopt dit wel Henk? Want dat is wel erg vroeg voor een trein met vertrektijd 21.29 en lijkt niet overeen te komen met wat TS aangeeft, namelijk dat de trein om 21.27 wegreed. 21.21 is vertrektijd vanaf Duivendrecht, de klacht betreft Amsterdam Zuid

Of zit je soms scheel ipv streng naar je monitor te kijken

Verwarrende openingspost, ik zag 2121!!!, dus zette in op 21.21 wat idd vertrek Dvd is. Over welke trein hebben we het nou precies vanaf welk station? Volg er weinig meer van.
Okay, als ik het goed begrijp hetzelfde treinnummer, maar dan vanaf Zuid WTC:

Vertrokken tussen 21.28.03 en 21.28.13.
Reputatie 7
Badge +3
Zoals ik hem begrijp uit de post trein 4372 met stel 2621 vertrektijd 21.29 van Amsterdam Zuid.

Die 21.21 was van een uitgevallen 4670 waardoor TS maar met de metro naar ASDZ ging.

edit, je hebt hem al
@Henk

Dat wil ik wel ff zien hoor, dat strenge kijken ??
Reputatie 7
Badge
@Henk
Dat wil ik wel ff zien hoor, dat strenge kijken ??

Waarom niet gewoon op de klok kijken en op je papier met vertrektijden ?

NS personeel moet niet op de seinen vertrouwen qua vertrektijd.
Misschien omdat je je druk bezig bent en al een tijdje op het perron staat MvanGelder? Als die seinen niet zo absurt vroeg veilig gezet worden is er weinig aan de hand. Het is in de avond vaak anders dan overdag. Helemaal met de sprinter van Den Haag Centraal naar 's-Hertogenbosch.

Voor mij geldt:

1. Is het veilig qua sein?
2. Is het vrij van in- en uitstappers?
3. Is het tijd? (Als je vertraging eruit rijdt kijk je bij een sprinter niet extra op je dienstkaartje, aangezien je daar veelal of erg kort staat of erg lang).

Het is makkelijk wijzen, maar ik en ik denk dat ik voor bijna al mijn collega's spreek, vertrekken treinen niet met opzet te vroeg. Het kan iedereen overkomen.

Overigens staat ons dienstkaartje erg vol. Elk stopstation staat er 2x op, nl aankomsttijd en vertrek. Ook hier is een foutje snel gemaakt.
Reputatie 7
Badge
Het is makkelijk wijzen, maar ik en ik denk dat ik voor bijna al mijn collega's spreek, vertrekken treinen niet met opzet te vroeg. Het kan iedereen overkomen.

wie haar/zijn fout(en) durft te melden, verdient geen verwijt maar schouderklopje. Anders leer je niet van fouten.

Mij is overkomen dat de HC het glashard ontkende. Dan hebben ze aan mij een slechte... Van hoog tot laag in NS heeft men het geweten, met bewijs erbij. Mocht een reis uitzoeken in de Spoordeelwinkel. Maar ik wilde excuses van de HC. Die kwamen er uiteindelijk. Niets is erger dan sjoemelen met de feiten om zichzelf af te dekken.
Ik wijs niet, maar het te vroeg vertrekken komt vaak omdat het sein al veilig staat, geven jullie aan. Misschien moet je dan eerst op je klok kijken, zeker op bepaalde trajecten.

Bij de RET gebeurde dit ook vaak, maar tegenwoordig zelden of nooit. Daar is wat aan gedaan.

Niet om iemand aan te vallen maar het probleem zal toch ooit eens opgelost moeten worden, het gebeurt dagelijks.
@klant_Jac

Bedankt. Vroeger zat ik ook anders in elkaar. Dan probeerde ik mijn fouten ook te verdoezelen. Dat heb ik afgeleerd, want eerlijkheid duurt het langst.

Elke fout is er een teveel en ik probeer er elke keer wat van te leren.

wie voor haar/zijn fout(en) durft te melden, verdient geen verwijt maar schouderklopje.

Mij is overkomen dat de HC het glashard ontkende. Dan hebben ze aan mij een slechte... Van hoog tot laag in NS heeft men het geweten, met bewijs erbij.

Mee eens, mijn chef zei ooit wie geen fouten maakt werkt niet 😃
@MvanGelder

Dat het nu vaker voorkomt, zal echt onderzocht moeten worden. Ik denk ook dat de nieuwe dienstkaartjes hier een deel in hebben. Sinds de nieuwe apparatuur hebben we dienstkaartjes in secondes en in aankomst en vertrektijd. Voorheen stond alleen onze vertrektijd erop. Ik betrap me er ook op dat ik soms scheef kijk. Als je dus scheef kijkt en het sein staat allang veilig is de mix compleet.

Reageer