beantwoord

trein te vroeg weg

• 29 december 2017
  • 41 reacties
  • 1145 Bekeken

Toon eerste bericht

41 reacties

Het had allang onderzocht moeten worden. De klachten op dit forum geven m.i. aan dat het te vaak voorkomt.

Wat ik lees en hoor speelt het probleem bij andere vervoerders niet of nauwelijks.
Die klachten komen hier ook niet. Van de andere vervoerders heb ik verder ook geen weet. Wat ik wel weet is dat het ongelooflijk veel bellen is om een laatste aansluiting te laten wachten, bv de wachttijd laatste Duitser in Venlo.
Welke klachten komen hier niet ? Ik zie regelmatig klachten hier dat treinen te vroeg wegrijden, maar misschien bedoel je wat anders 😃
Bedoel klachten over de andere vervoerders. Had het niet over onze te vroeg vertrokken treinen, maar algemeen over de andere vervoerders dus. 😉
Badge +3
Er zijn inderdaad andere vervoerders die heel strikt hanteren "als de klok verspringt gaan we rijden en 30 seconden daarvoor wordt er gefloten en niet eerder"...
Andere vervoerders kunnen er ook zeker wat van. Helaas is de data van andere vervoerders niet voldoende om dat goed te detecteren. Kv6 posities bijvoorbeeld van Arriva en Syntus updaten iedere 30 tot 60 seconden.

@Henk Dat wil ik wel ff zien hoor, dat strenge kijken ??
Sorry, op jou kan ik moeilijk boos worden 😳
Reputatie 7
Badge +3
Het is een samenspel. Mij is het laatst ook weer overkomen in Gouda. Was een minuut te vroeg weg ahem. Machinist had het ook niet snel door. Ik had op Gouda zelfs nog wat reizigers info gegeven en al die tijd heeft dat sein op veilig gestaan. Het gaat om een verwachtingspatroon en wat je allemaal net ervoor hebt gedaan.
Een verwachtingspatroon? Volgens mij gaat het om het op de klok kijken en pas met de vertrekprocedure beginnen wanneer de minuut verspringt. Kan gewoon niet fout gaan.

Dat zelfs Loes zo de mist kan ingaan moet een teken zijn dat de vertrekprocedure van NS niet deugt.
Reputatie 7
Badge
Volgens mij gaat het om het op de klok kijken en pas met de vertrekprocedure beginnen wanneer de minuut verspringt. Kan gewoon niet fout gaan.
ik vrees dat NS de kant op gaat van budgetvliegers : voor elk los traject tussen grote steden een ritnummer, ruime reistijden en cosmetische wachttijden in de dienstregeling, meer uitval van treinen bij vertraging, en geld terug volgens de Europese richtlijnen.
Dank jullie allen voor de reacties ?en het uitzoek week?
Sorry voor mijn verwarrende post!!! Maar ging idd om te trein van 2129 van Amsterdam zuid

Helaas is het dus een veel voorkomende probleem merk ik?
Het is voor mij en collega's van klantenservice niet mogelijk persoonlijk uit te zoeken of de trein ook daadwerkelijk te vroeg vertrokken is.

Gebruik de info van Henk en/of Slidestops, die kunnen het wel zien.

Of maak gebruik van andere expertise die er ongetwijfeld is bij NS zelf.

Als er bewijs mee wordt geleverd maakt het ws meer indruk bij de betreffende afdeling.
Reputatie 7
@MvanGelder ik maak gebruik van treinposities.nl , Je kunt tot maximaal 2 uur na vertrektijd dan de historie van een treinstelnummer terugvinden 🙂
Reputatie 7
Badge +3
NS presenteert wel met trots dat de reizigerspunctualiteit dit jaar hoger was dan vorig jaar maar worden daar ook te vroeg vertrekkende treinen in meegenomen? Want te vroeg vertrekkende treinen zijn even goed niet op tijd.
http://nieuws.ns.nl/treinreizen-in-2017-een-terugblik-met-cijfers/
Nee. Detectie daarvan is praktisch kansloos in deze rapportages 🙂
Reputatie 7
Badge +3
Dat idee had ik al. Dat hogere percentage voor punctualiteit staat dus heel leuk, maar laat niet het complete plaatje zien.

Zelf heb ik het overigens nog maar 1 keer gehad dat een trein te vroeg was, en dan nog in mijn voordeel. Haalde daardoor een aansluiting die anders niet te halen was.
Ik zou niet willen en durven impliceren dat er bewust gerommeld wordt, maar enige creativiteit is zeker mogelijk ... 🙂
Reputatie 7
Badge +3
Ach ja, creativiteit kan ook te veel gestimuleerd worden :$

Reageer