beantwoord

Trein vertrekt te vroeg

• 16 november 2017
  • 44 reacties
  • 1108 Bekeken

Toon eerste bericht

44 reacties

Makkelijker kunnen we het niet maken, wel leuker.

#paintskills

Haha, erg leuk! Die kan gelijk worden geprint en op alle stations worden opgehangen!
En natuurlijk ook in flyer-formaat aan het personeel worden uitgedeeld.
Badge +3
Erg fraai. Maar als het voor personeel is bedoeld, kan de tekst nog wat aangepast worden.

"Voor een prettige reis is het snel, veilig en punctueel vertrekken van de trein erg belangrijk. Wij werken daar elke dag aan en daarom doen we als NS ons uiterste best om nooit meer te vroeg te vertrekken. Zorg er dus voor dat je nooit met de vertrekprocedure begint voordat de vertrektijd is aangebroken. Precies op de vertrektijd begin je met fluiten zodat de reizigers weten dat de vertrektijd is aangebroken en ze niet meer mogen instappen. Zo vertrekt de trein nooit meer te vroeg.

Te vroeg vertrekken is vanaf nu taboe."
Ik begin wel een verband te zien tussen dit probleem en de eindeloos langer wordende rij van handmatige claims........
Reputatie 6
Badge
Ik begin wel een verband te zien tussen dit probleem en de eindeloos langer wordende rij van handmatige claims........

Goed opgemerkt. Zo bespaart NS zelfs geld met stipt vertrekken. Waarop gewacht?
Badge +3
Te vroeg vertrekken is aangeleerd slecht gedrag. Degenen die bij NS op het idee gekomen zijn om een jaar of tien geleden de procedure te wijzigen, hebben een monster gecreëerd. Het zal nog een flinke klus worden om dit monster weer te temmen.

Je geeft het personeel een seconde of twintig extra (die je feitelijk van de reizigers steelt) voor de vertrekprocedure en voordat je het weet vertrekken er overal in het land treinen minuten te vroeg. En dat alleen maar omdat het starten van de vertrekprocedure niet meer gekoppeld is aan het verspringen van de minuut op de klok. Je verstand staat stil bij zoveel stupiditeit. En het ergste is misschien nog wel dat alle signalen over dit probleem consequent genegeerd worden en NS zich blijft wentelen in het eigen (on)gelijk.
De trein vanaf Amstel van 15:12 was volgens mij iets te ruim op tijd weg. Hoe laat krijg ik nog wel te horen, maar ik heb alvast een melding gemaakt bij de de servicebalie, waarop een medewerker mij melde, dat de vertrekprocedure 75 SECONDEN voor vertrek mag worden gestart? Lijkt mij wel een beetje aan de ruime kant.
Badge +3
Gefeliciteerd. Je wint de prijs voor understatement van het jaar.
Mijn trein is te vroeg vertrokken nu half uur wachten te laat voor werk vergoeding is wel nodig en niet voor mijn trein ticket maar meer.

Badge
Welke trein is dit, welk station en op welk traject, stationsklokken lopen lang niet allemaal gelijk.

Daarbij begint de vertrekprocedure van een trein ca. 30 seconden voor de vertrektijd, dus op het laatste moment pas aankomen bij de trein lijdt er toe dat de deuren dan al gesloten zijn, dit is ca. 15 seconden voor vertrektijd het geval.
Dat weet ik maar is nieuwe klok en ik heb de foto gemaakt op 17:24 wat mijn telefoon aangeef en vertrek tijd is 17:26. Ik weet jullie NS enthousiaste medewerkers altijd voor NS is maar NS is vaak niet perfect
Reputatie 6
Om het te controleren gaarne even over welke trein we het hier hebben.
Overigens is dit een "klant helpt klant" community, @C.w.

Bij 30 minuten vertraging of meer kun je gebruik maken van GTBV (geld terug bij vertraging) indien de trein volgens de normen te vroeg is vertrokken.
Badge
Dat weet ik maar is nieuwe klok en ik heb de foto gemaakt op 17:24 wat mijn telefoon aangeef en vertrek tijd is 17:26. Ik weet jullie NS enthousiaste medewerkers altijd voor NS is maar NS is vaak niet perfect
Zonder gegevens van uw trein is voor ons niet te zien of de trein te vroeg is vertrokken voor ons, als u de gevraagde gegevens aangeeft dan is dat wel te zien en kan het eventueel gemeld worden.

Op uw foto is voor mij alleen te zien dat de deuren gesloten zijn en dat de klok op 17:24 en 47 seconden staat.
Zo te zien is dat Wormerveer en zou het dan de trein van 17:26 richting Rotterdam Centraal moeten zijn.
Dat is correct en de trein deur is niet alleen gesloten maar al aan het rijden goed dat u het ziet dat het ander half minuut te vroeg is vertrokken. Die wilde zeker vroeg naar huis
Reputatie 6
Het lijkt er inderdaad op dat deze trein te vroeg is vertrokken, maar een foto zegt natuurlijk nog niets.
Dat zal nog uit de ritgegevens moeten blijken. Vannacht of morgen zal iemand deze hopelijk wel even opzoeken en alhier plaatsen.
Reputatie 4
Leuk die poster!!! Ik ga vanaf nu ook goe opletten en informatie doorgeven want de stoptrein van Zwolle naar Lelystad en verder vertrekt ook vaak te vroeg. Maar hoe vroeg is te vroeg? Dat je het door kunt geven bedoel ik?
Het lijkt er inderdaad op dat deze trein te vroeg is vertrokken, maar een foto zegt natuurlijk nog niets.
Dat zal nog uit de ritgegevens moeten blijken. Vannacht of morgen zal iemand deze hopelijk wel even opzoeken en alhier plaatsen.

Volgens mijn informatie was het daadwerkelijke vertrek van de trein om 17:25:38 uur. Gebaseerd op de eerste doorgegeven verplaatsing van de trein na haltering. Het gaat in dit geval om secondewerk maar daarom niet minder vervelend.
Leuk die poster!!! Ik ga vanaf nu ook goe opletten en informatie doorgeven want de stoptrein van Zwolle naar Lelystad en verder vertrekt ook vaak te vroeg. Maar hoe vroeg is te vroeg? Dat je het door kunt geven bedoel ik?
Nou als het meer dan een minute is, te laat is nog te doen want ze hebben marge om in te halen

Volgens mijn informatie was het daadwerkelijke vertrek van de trein om 17:25:38 uur. Gebaseerd op de eerste doorgegeven verplaatsing van de trein na haltering. Het gaat in dit geval om secondewerk maar daarom niet minder vervelend.

Wat je ziet op de foto is al 17:24:47 geplande vertrektijd moet 17:26 zijn van uit Wormerveer. De trein stond 30 seconde al met gesloten deuren. Maakt het 17:24:17 dat dus 1minuut en 43 seconde te vroeg

Reageer