Trein wacht op personeel

• 10 januari 2019
  • 14 reacties
  • 412 Bekeken

Reputatie 1
Mooie begin van het jaar.

Zit in de intercitty van Den Haag CS naar Eindhoven welke zou vertrekken om 06:17.

Volgt om 06:19 een omroepbericht dat we later vertrekken omdat “er gewacht wordt op personeel wat er nog niet is.”

Omroepbericht 06:25 “het personeel is weer compleet we gaan zo vertrekken, met excuses voor de opgelopen vertraging.”

Met ca 10 min vertraging zijn we rond 06:27 vertrokken.

Misschien kan de NS wekkers kado doen aan het personeel ?😉

14 reacties

@RSD Verdiep je even in de betekenis van een knipoog-smiley ...

Waar is de betekenis van die dingen eigenlijk te vinden ? Heb zelf geen idee waar ze allemaal voor staan. Begrijp dat het wel van belang kan zijn.😨
Reputatie 7
Tsja, dat is nu eenmaal normaal hé, ik heb ergens begin jaren 2000 weleens gehad dat het personeel nog 'op pauze' was. Ze kwamen met vertraging van hun vorige trein en hadden nog een verplichte rusttijd... Daarom hadden wij een half uur vertraging. Nu was het toen zomervakantie en dus volkomen begrijpelijk, dus heb ik toen maar wat extra vocht ingeslagen :)

Maar geen brom in de oor mag ik hopen?
Badge
De kans dat een trein niet kan vertrekken omdat het personeel te laat is doordat het met een vertraagde andere trein is binnengekomen lijkt om 6.17 overigens niet zo waarschijnlijk.
Ook op zo'n tijdstip kan er al en trein met vertraging rijden, het is niet zo dat we pas om 6.00 uur beginnen met de dienst.
Reputatie 7
Maar dan is mijn reactie inderdaad ongepast, mijn excuses

Ja vind ik ook. 😌 maar kan je mijn smiley wel zien of?....
Reputatie 5
@mrfreeze @martin.67 hmm vreemd, op mijn telefoon renderde die smiley dus helemaal niet...

Maar dan is mijn reactie inderdaad ongepast, mijn excuses
Reputatie 1

Dat dus.
Reputatie 7
Badge +3
Reputatie 7

Mocht u alsnog op tijd op uw bestteming zijn aangekomen of heeft de trein de vertraging in weten te halen en is dit uw manier om uw onvrede te uiten dan ben ik van mening dat dat best wel zielig is en hoop ik dat u nooit ergens 10 minuten te laat zal komen om wat voor reden dan ook.

Hmmmm, niet echt aardig wat je nu zegt he. 😑
Reputatie 5
Mooie begin van het jaar.

Zit in de intercitty van Den Haag CS naar Eindhoven welke zou vertrekken om 06:17.

Volgt om 06:19 een omroepbericht dat we later vertrekken omdat “er gewacht wordt op personeel wat er nog niet is.”

Omroepbericht 06:25 “het personeel is weer compleet we gaan zo vertrekken, met excuses voor de opgelopen vertraging.”

Met ca 10 min vertraging zijn we rond 06:27 vertrokken.

Misschien kan de NS wekkers kado doen aan het personeel ?😉

Ten eerste heel erg vervelend dat u vertraging op hebt gelopen. Tot en met de laatste had ik nog begrip voor uw standpunt, echter aangekomen bij uw laatste zin besefte ik me dat u wellicht niet zoveel sympathie heeft voor uw medemens.

Ik kan me wel 100 redenen bedenken waarom een persoon 10 minuten te laat is: ziekte, verslapen, autopech, lekke band, onverwachte vertraging, staandehouding door politie, klein ongeval, toiletbezoek vanwege darmkrampen en noem zo maar op. Daar heeft u wellicht ook wel eens meegemaakt.

Mocht u door deze vertraging uw overstap op een andere trein hebben gemist dan kunt u geld terug vragen.

Mocht u door deze 10 minuten vertraging een afspraak hebben gemist dan was uw eigen planning al te krap.

Mocht u alsnog op tijd op uw bestteming zijn aangekomen of heeft de trein de vertraging in weten te halen en is dit uw manier om uw onvrede te uiten dan ben ik van mening dat dat best wel zielig is en hoop ik dat u nooit ergens 10 minuten te laat zal komen om wat voor reden dan ook.
Reputatie 7
Badge +3
Verslapen kan iedereen een keer gebeuren. Het is mij gister voor het eerst in 31 jaar gebeurd, simpel omdat ik de avond ervoor de wekker was vergeten te zetten. Nu was ik wel net ervoor een week ziek geweest (zware verkoudheid of toch een griepje?) dus helemaal fit was ik niet. En toen ik wachtend tot de wekker zou gaan ’s morgens maar eens keek hoe laat het eigenlijk was, bleek het opeens over half 9 te zijn, terwijl de wekker normaal rond half 7 gaat.
Iedereen is maar gewoon een mens en dat kan gebeuren, al heeft het wel meer gevolgen wanneer je dit als machinist gebeurt, want dan is er even niemand om de trein te rijden. Als reiziger zou ik hier ook enorm van balen en denk ik net zo reageren als TS.
Reputatie 7
Badge +3
De kans dat een trein niet kan vertrekken omdat het personeel te laat is doordat het met een vertraagde andere trein is binnengekomen lijkt om 6.17 overigens niet zo waarschijnlijk.
Badge
Op alle standplaatsen worden reserve machinisten gesteld om eventuele collega's die ziek zijn of zich verslapen hebben te vervangen. Daarnaast gebeurt het ook regelmatig dat personeel vertraagd binnen komt met een andere trein en daardoor wat later is.

Ook hiervoor kan het reserve personeel ingezet worden. En soms is dat pas op het laatste moment bekend waardoor het reserve personeel nog uit het verblijf moet komen en daardoor wat later bij de trein is.
Tsja, dat is nu eenmaal normaal hé, ik heb ergens begin jaren 2000 weleens gehad dat het personeel nog 'op pauze' was. Ze kwamen met vertraging van hun vorige trein en hadden nog een verplichte rusttijd... Daarom hadden wij een half uur vertraging. Nu was het toen zomervakantie en dus volkomen begrijpelijk, dus heb ik toen maar wat extra vocht ingeslagen 🙂
Reputatie 7
Kan allerlei redenen hebben. Ziekte, waardoor er een reserve moest komen; uit een andere vertraagde trein moet personeel komen etc.

Reageer