Trein wacht op reizigers die volgens reisplanner geen eens overstap hebben.

• 21 februari 2018
  • 74 reacties
  • 1940 Bekeken

Toon eerste bericht

74 reacties

Reputatie 6
Badge
Wat is eigenlijk het probleem, dat die spitsintercity 2 minuten later vertrekt. Voor de reizigers uit Brabant is toch juist fijn, die zijn dan -ook- eerder thuis. Wat is het nadeel voor de reizigers uit Rotterdam? Er worden toch geen aansluitingen gemist? Gaat het om de willekeur?

Het geluid, dat de spitsintercity dan vol wordt, lijkt mij juist positief. Hoe voller die is, des te groter de kans, dat 'ie blijft bestaan! Die paar minuten worden in principe toch weer ingehaald?

Jij hebt nooit van spreiding gehoord. Ik neem juist de spits intercity omdat deze rustiger is. Daarnaast geeft de spits intercity in de ochtend Zeeland uit ook geen aansluiting op de aansluitende intercity naar Breda.

Het begrip spreiding ken ik zeker. Uit de verschillende reacties lijkt slechts, alsof het anders te druk wordt in deze trein. Niet dat er (bus)aansluitingen verloren gaan. Daarom zie ik het probleem niet zo en lijkt het mij juist fijn, dat ook mensen vanuit de richting Breda sneller thuis kunnen zijn. Degenen uit Rotterdam/Dordrecht zullen sowieso al een zitplaats hebben. Op de heenweg kan de spitstrein geen aansluiting geven, maar op de terugweg kunstmatig wel. Het lijkt mij, dat het belangrijkste is, dat de trein een succes is, zodat deze blijft.
Reputatie 3
De spits-IC is juist gaan rijden om de reistijd tussen de Randstad en de grotere stations in Zeeland te verkorten omdat vooral forenzen gingen klagen over de steeds oplopende reistijden (stoppen op alle stations in Zeeland en een haltering van 7 minuten op station Roosendaal). Als je nu op station Roosendaal gaat wachten op overstappers uit de richting Breda gaat een deel van deze reistijdwinst verloren en staat de trein weer minimaal 7 minuten stil op station Roosendaal. En als je dan van Dordrecht naar Kapelle-Biezelinge wil wordt de wachttijd op station Roosendaal zelfs minimaal 10 minuten omdat de stoptrein naar Vlissingen 4 minuten na de spits-IC vertrekt.
Reputatie 7
Badge
De spits-IC is juist gaan rijden om de reistijd tussen de Randstad en de grotere stations in Zeeland te verkorten omdat vooral forenzen gingen klagen over de steeds oplopende reistijden (stoppen op alle stations in Zeeland en een haltering van 7 minuten op station Roosendaal)..

We zullen wel naar het prijsdifferentiatiesysteem gaan van de buurlanden: hoe korter de reisduur, hoe duurder de reis
Reputatie 4
Daar zullen ze ongetwijfeld dus opdracht voor gekregen om dit te doen.

Dat is ook wat ik in begin al stelde. Personeel zit klem tussen druk van al zittende passagiers die in een half lege IC willen reizen, en de druk om de half-lege IC te vullen met overstappers uit Breda (want anders wordt ie als onrendabel opgeheven).

De IC 3657 uit Breda heeft daar 5 minuten wachttijd. Lijkt me beter om die stop voor deze aansluiting in te korten tot 2 minuten. Dan sluit het mooi op elkaar aan. Probleem opgelost.

Spits intercity van 17.33 is geen halflege trein en zit al genoeg vol. Uit de richting Breda komen er een hoop reizigers en het is beter deze te spreiden.
Reputatie 7
Badge
Spits intercity van 17.33 is geen halflege trein en zit al genoeg vol. Uit de richting Breda komen er een hoop reizigers en het is beter deze te spreiden.
De hele discussie doet me denken aan de spits-sneltreinen tussen Eindhoven en Rotterdam in de jaren '80. Door alle gedoe van voor- en tegenstanders werden ze uiteindelijk opgeheven en vervangen door extra treinstel achter de volgtrein te koppelen. Dat scheelde NS personeel.
De hele discussie doet me denken aan de spits-sneltreinen tussen Eindhoven en Rotterdam in de jaren '80. Door alle gedoe van voor- en tegenstanders werden ze uiteindelijk opgeheven en vervangen door extra treinstel achter de volgtrein te koppelen. Dat scheelde NS personeel.

Dit lijkt me een compleet onjuiste conclusie. In de jaren '80 was er geen internet en eigenlijk ook geen klantenservice.
Het was een compleet andere tijd. Zelfs de mobiele telefoon was er nog niet.
Invloed van voor- of tegenstanders van een spitstreintje drong toen echt nier door tot het HGB. Misschien stuurde er eens iemand een brief, maar gebeurde er echt niet.....
Reputatie 3
De wachtende machinist was vandaag weer aan boord van de spits-IC naar Vlissingen, maar er werd keurig op tijd vertrokken om 17.33 uur vanuit Roosendaal. Waarschijnlijk heeft hij de boodschap begrepen.
Goed hoor ! Bedankt voor de terugkoppeling.
Reputatie 7
Badge
.?. Waarschijnlijk heeft hij de boodschap begrepen.jij hebt de illusie dat dit forum binnen de operationele afdelingen van NS wordt gelezen?
Zeker weten, klant_Jac
Reputatie 3
@klant_Jac
Er zijn nog meer manieren om klachten door te geven behalve het plaatsen van een bericht op dit forum.
Reputatie 7
Badge
Er zijn nog meer manieren om klachten door te geven behalve het plaatsen van een bericht op dit forum.
dat is verstandige taal. Staar je niet blind op dit forum. Dat is alleen bliksemafleider en dwaalspoor.
Staar je niet blind op dit forum. Dat is alleen bliksemafleider en dwaalspoor.

Schijnbaar mis je in al je aanhoudende negativiteit richting NS de kracht van dit forum......
Reputatie 4
Vandaag 25 april speelde dit weer. Deuren waren al gesloten maar gingen opnieuw open. Trein van 17.33, ritnummer 12250, vertrok hierdoor te laat uit Roosendaal.
Bedankt voor het doorgeven johnnyvtz1990, heb er direct weer een melding van gemaakt!
Reputatie 7
Badge
Vandaag 25 april speelde dit weer. Deuren waren al gesloten maar gingen opnieuw open. Trein van 17.33, ritnummer 12250, vertrok hierdoor te laat uit Roosendaal.
Wat is je punt? De trein was op tijd in Bergen op Zoom, Goes en Vlissingen. Zelfs een minuut te vroeg in Middelburg. https://www.ovtijden.com/arnu/rl/12250/2018-04-25T17:33:00+0200
Reputatie 3
Kan dit verhaal bevestigen, want ik zat ook in deze trein. De conducteur had de deuren gesloten en de machinist gooide ze weer open toen de overstappers vanuit Breda aan kwamen lopen.
@klant_Jac
Deze tijden kloppen niet. De trein vertrok +3 uit Roosendaal en +4 uit Bergen op Zoom. Het probleem is dat het nu erg druk is in de spits-intercity en waarschijnlijk zeer rustig in de achterliggende stoptrein en er reizigers in alle haast overstappen op de intercity en moeten uitstappen op een station waar deze trein niet stopt.
Echt bizar dat ze dan wel mogen wachten.. Elke keer als mijn 3600 te laat in Roosendaal aankomt (vaak vertraging door de Benelux te Breda), zie ik mijn aansluitende 2200 vrolijk wegrijden..

Ik snap soms niks meer van de NS (lees conducteur), dan weer wel wachten, dan weer niet, dan weer wel, dan weer niet, dan weer wel.. Hoe zit het nu precies..?
Tja dit is een trein naar Zeeland daar gaat alles wat gemoedelijker dan in de rest van Nederland ....

Het jammere van dit topic blijft dat er nu een keer gewacht wordt en dat reizigers het nu de andere reizigers niet gunnen om deze overstap die er eigenlijk niet is wel kunnen maken.

Je zou je ook af kunnen vragen in wat voor wereld we leven, de ene klant wil dat er gewacht wordt en de andere klant wil dat we op tijd vertrekken .....
Tja, die reacties snap ik wel, maar wat ik niet snap is dat ze de normale overstap niet garanderen.. Vaak gaat het om zeer lichte vertraging van nog geen 2 minuten.. Richting Breda is wachten wat ingewikkelder met de tegemoetkomende trein, al wachten ze meestal die richting wel.. Richting Vlissingen kunnen ze eenvoudiger 2 minuten wachten, maar dan doen ze het niet.. Logica.
Reputatie 3
@JBa
In dit geval vertrekt de volgende trein richting Vlissingen vier minuten later, alleen als stoptrein.
@JBa Doelde op de reizigers vanuit Breda, die zijn altijd gewezen op de trage stoptrein terwijl er ook zat reizigers vanuit Breda zijn die graag met de spitstrein meewillen.

Ik snap het verhaal van beide kanten, maar het punt is simpel.. De NS heeft er voor gekozen de trein vanuit Breda niet aan te sluiten op de spitstrein, dus dit hoort geen overstap te zijn, hoe jammer het ook is.
Reputatie 7
Badge
@JBa Doelde op de reizigers vanuit Breda, die zijn altijd gewezen op de trage stoptrein terwijl er ook zat reizigers vanuit Breda zijn die graag met de spitstrein meewillen. Ik snap het verhaal van beide kanten, maar het punt is simpel..
Laat er maar lekker een overstap zijn, ter compensatie voor alle keren dat je een overstap mist. En als je boft, krijg je nog een mens naast je, in plaats van een tas. Wie rustig wil zitten, moet een auto met chauffeur regelen 😉

Laat er maar lekker een overstap zijn, ter compensatie voor alle keren dat je een overstap mist. En als je boft, krijg je nog een mens naast je, in plaats van een tas. Wie rustig wil zitten, moet een auto met chauffeur regelen ;)

Ik regel altijd een plekje voorin of achterin ;)

Ok soms ook in de trein maar dan op rustige tijden 😃 😃

Reageer