Trein weer niet gestopt in almere buiten

• 3 november 2017
  • 52 reacties
  • 1781 Bekeken

Reputatie 1
Wederomis de trein van amsterdam zuid naar lelystad niet gestopt in almere buiten.de held die helaas te laat aan de noodrem trok verdient een lintje. Trieste is dat je weer 8 weken kan wachten tot je je geld terug krijgt van het ongewilde stuk almere buiten lelystad vv

52 reacties

Reputatie 7
Badge
Wederomis de trein van amsterdam zuid naar lelystad niet gestopt in almere buiten.de held die helaas te laat aan de noodrem trok verdient een lintje. Trieste is dat je weer 8 weken kan wachten tot je je geld terug krijgt van het ongewilde stuk almere buiten lelystad vv

Erg vervelend.

Bij deze het lintje!
Badge +3
GTBV gaat tegenwoordig toch meteen (mits je een dag of 2 wacht voordat je het claimt)?

Of snappen ze nog steeds niet dat een trein die een station overslaat vertraging oplevert voor jou, en moet je maar op de eerste afwijzing reageren met uitleg (wat vervolgens wel 8 weken duurt)?

Dan toch maar 030 751 5155 bellen en het op die manier claimen.
Reputatie 7
Badge
Of snappen ze nog steeds niet dat een trein die een station overslaat vertraging oplevert voor jou, en moet je maar op de eerste afwijzing reageren met uitleg (wat vervolgens wel 8 weken duurt)?.

Henk heeft laatst aangetoond (bij het overslaan van de halte Hollandse Rading) dat de NS dat niet in het eigen systeem correct verwerkt, dus wordt het afwijzen, bezwaar maken en 8 weken wachten.

In dit geval is er aan de noodrem getrokken dus wordt er meer geregistreerd, plus de daardoor veroorzaakte vertraging. Geluk bij een ongeluk voor Karinzwart
Reputatie 1
Ja geld terug bij vertraging meteen ja maar als ik het indien wordt het afgewezen de trein was niet vertraagd maar de reiziger wel. De extra gemaakte kosten duurt 6 weken. Helaas is dit niet de eerste keer
Reputatie 1
Ach zonder die noodrem ook + 30 min vertraging maar geldt niet nee
Reputatie 1
En aan de telefoon verwijzen ze naar de mail
Reputatie 7
Badge
Voortaan de vinger aan de pols ..eh...noodrem houden?
Reputatie 1
Ja volgende keer gewoon doen!
Henk heeft laatst aangetoond (bij het overslaan van de halte Hollandse Rading) dat de NS dat niet in het eigen systeem correct verwerkt, dus wordt het afwijzen, bezwaar maken en 8 weken wachten.
De registratie werkt op basis van data vanuit het systeem voor de verkeersleiding. De locatie van een trein kunnen we ongeveer achterhalen door te kijken naar de bezetting van een stuk spoor, een sectie. Waar binnen die sectie de trein exact is, of hoe snel deze bijvoorbeeld rijdt, weten we niet. Je zou hooguit verderop in het proces een gemiddelde snelheid kunnen berekenen door te kijken naar de tijd die zit tussen het betreden en verlaten van de sectie wanneer je weet hoe lang de sectie is. Maar dan heeft de trein de desbetreffende sectie dus al verlaten.

Doordat je niet weet wat een trein precies binnen zo'n spoorsectie doet, valt het in principe ook niet op dat een trein vergeten is te stoppen. Het systeem heeft geregistreerd dat de trein het stuk spoor langs het perron heeft gebruikt zoals gepland. Of de trein daar gestopt heeft, is daaruit niet direct af te leiden. Je zou kunnen kijken naar de tijd waarin de trein dat stukje spoor heeft gebruikt en kunnen concluderen dat dat, inclusief stop, wel érg snel is gegaan. Maar bij stations langs de 'vrije baan' zijn de secties soms dermate lang dat ook dat lastig wordt.

Daardoor zal er ook geen registratie plaatsvinden van een overgeslagen stop. Je zou het op basis van de GPS-posities van de trein alsnog kunnen bekijken, maar dat is informatie die niet richting reisinformatie en het GTBV-systeem gaat.
Reputatie 7
Badge
Daardoor zal er ook geen registratie plaatsvinden van een overgeslagen stop. Je zou het op basis van de GPS-posities van de trein alsnog kunnen bekijken, maar dat is informatie die niet richting reisinformatie en het GTBV-systeem gaat.

Lastige voor Karinzwart is hierbij ook dat Lelystad Centrum het eindstation is van haar trein, en zoals jij al een keer hebt uitgelegd, wordt de eindtijd en het eindspoor daar ook niet 100% betrouwbaar gelogd.
Tijd in principe wel, maar een trein zal op de eindbestemming geen actuele spoorafwijkingen kunnen krijgen.

Karinzwart zal, helaas, inderdaad de afwijzing af moeten wachten en daarna moeten reageren om alsnog gelijk te krijgen. Of het andere formulier gebruiken en bij de opmerkingen aangeven dat het station is overgeslagen.
Hallo Karinzwart, vervelend om te lezen dat dit weer is voorgekomen.

Mijn collega geeft in dit topic hier het volgende over aan:

Naar aanleiding van dit topic gaat er een onderzoek gestart worden. Vanuit dit onderzoek gaat er gekeken worden hoe vaak dit station de afgelopen tijd voorbij gereden is. Aan de hand van dit onderzoek worden er intern verdere vervolgstappen genomen. Ik hoop dat jullie snel verbetering zullen zien op dit traject!

Mocht het toch voorkomen dat Almere Buiten opnieuw voorbij gereden wordt, dan raad ik aan om hiervan een melding te maken bij de klantenservice via 030-7515155 of via Facebook / Twitter.

Dit wordt serieus opgepakt en ik hoop dat dit snel voor verbetering zal zorgen. Wat was de vertrektijd van deze trein? Dan ga ik het melden.
Reputatie 1
Ik hoop ook dat het niet meer gebeurd maar dat dacht ik de andere keren ook allemaal.
@NS: Dat topic is al twee maanden oud en het gebeurt dus nog steeds. Hoe kunnen jullie melden dat het serieus opgepakt wordt?

Of is jullie definitie van serieus dat er eerst een half jaar gekeken wordt of er voldoende klachten binnenkomen?

De treinreiziger wil gewoon weten per wanneer dit niet meer voorkomt.

Maar misschien kan je laten zien hoe serieus het opgepakt is door te delen welke concrete stappen genomen zijn?
Reputatie 1
Het zal blijven gebeuren helaas
Reputatie 4
Film het anders eens.
Dan heb je bewijs en sta je sterk.
kom op NS dit hoort niet te gebeuren of wordt dit weer een nieuwe soap naast niet controleren en niet beboeten?
Moderators kunnen doorzetten wat ze willen, als er geen terugkoppeling volgt en het probleem blijft zich structureel voordoen, kan je de conclusie trekken dat de betreffende afdeling er niets mee doet en ze komen er mee weg omdat er toch geen reactie wordt verwacht.

Laat dan inderdaad weten wat er concreet gedaan wordt (in normaal Nederlands graag)

Hoe vaak is dit station nu bv voorbij gereden de laatste maanden ? Concrete vraag.
Badge +3
De boel filmen om te bewijzen dat je in je recht staat voor geld terug?
Okee, NS is zeker wel coulant maar dat gaat te ver!

Zelfs mijn werkgever (taxibedrijf) kan via GPS zien waar ik ben/was op elk moment, en zelfs aan welke kant van de straat ik geparkeerd heb (voor passagiers/klanten die moeten uitstappen dus ALTIJD aan de trottoirkant en NOOIT aan de overkant tenzij het echt niet anders kan, en dan de mensen begeleiden en het verkeer regelen met name bij kinderen en zo).

Je maakt mij niet wijs dat NS die basis info (positie, snelheid, accelleratie) niet heeft voor een trein, live of via logs. :?
Reputatie 7
Badge
Bij incidenten binnen een ex-overheidsbedrijf dat vanuit monopolie geld opbrengt voor de overheid kan je doofpot beleid verwachten. Het is maar 1 op de 100000 stops, en het zijn maar een tiental gedupeerde reizigers... TS vermeldde al dat er aan de noodrem was getrokken. Als daar een boete uit volgt, kan men het beste de media inschakelen, om de stop tussen de oren van het treinpersoneel te krijgen.
Je maakt mij niet wijs dat NS die basis info (positie, snelheid, accelleratie) niet heeft voor een trein, live of via logs. :?
Er is sowieso al GPS-logging beschikbaar, vrij eenvoudig terug te vinden.
Reputatie 1
Beste klant_Jac het gaat dus niet om een tiental reizigers per keer. Het gebeurt vaak in de spits en dat moet je toch wel 70 of 80 mensen en soms wel 100 want vaak een trein met 10 bakken waarvan heel veel mensen de stop in Almere Buiten gebruiken. Voor mij is het dit jaar mss al de 5 of 6 de keer. Maar je wil niet weten hoe vaak treinen aan het eind van het perron bijna aan nood stop moeten maken omdat de machinist er achter komt dat hij moet stoppen. Dat heb ik wel vaker gehad. En natuurlijk is 5 keer in een heel jaar weinig maar het blijft gewoon irritant! Een machinist hoort gewoon te stoppen , klaar! staat op zijn werkkaartje! En ja er was aan de noodrem getrokken want mensen zijn het gewoon zat. Willen gewoon naar huis en niet iedere maand een keer via Lelystad en niet het gezeur hebben dat je 6 weken op je geld terug moet wachten. Die hebben het heel druk met afhandelen van mails. Als het treinpersoneel gewoon zijn werk doet en het zeker niet bagatelliseert als een klant een opmerking heeft dan komt het al heel anders over. Want conducteurs vinden het vaal geneuzel als je er iets van zegt. Zeker HC Wouter ui Utrecht die is het blijkbaar al gewend als hij zo makkelijk zijn naam zegt.
Reputatie 7
Badge
@karinzwart
Ik bedoelde het "het is maar 1 op de 100000 stops, en het zijn maar een tiental gedupeerde reizigers" cynisch.
Wat mij betreft dopen jullie ludiek het station in Almere-Noodstop 😉 en kom je er mee in "Kanniewaarzijn".
Hoi Karinzwart,

Ik moet zeggen dat het al een stuk beter gaat op het moment. Een aantal machinisten moest eraan wennen, maar inmiddels krijgen we al een stuk minder klachten hierover. Jammer dat het jou toch nog overkomen is. Zou je de vertrektijd nog kunnen doorgeven?
Het is dus niet bekend of het echt beter gaat of dat het simpelweg zo is dat mensen niet meer klagen omdat het gewoon is geworden :D

Een beetje cynisch misschien, maar er moeten toch exacte cijfers zijn hoe vaak dit gebeurt ?
@NS. Dus alles wat jullie gedaan hebben is wachten tot een aantal machinisten eraan gewend is en omdat het aantal klachten afneemt gaan jullie er vanuit dat het probleem opgelost is.

Nu weten we in ieder geval wat het betekend als de NS iets serieus oppakt.

In de rest van de wereld houd serieus oppakken toch echt in dat je zelf iets doet en ook echt gaat bijhouden hoe vaak het voorkomt. Of zijn jullie wel instaat om aan te geven per maand hoe vaak de stop overgeslagen is om te staven dat het beter gaat?

Reageer