beantwoord

Trein weer te kort

• 9 maart 2020
  • 5 reacties
  • 262 Bekeken

Reputatie 6

Ik heb de druktemelder toch maar weer ingevuld hoewel het wel niets zal helpen. 

IC Roosendaal - Zwolle 11.57... 1 treinstel (ICM3)....  Vele mensen moesten staan. Midden in de daluren. Hoe kan dat? De trein vertrok ook bijna 10 minuten later. Ik zat in stiltecoupé 1e klas. Er kwamen daar mensen met 2e klas vervoerbewijs bij zitten. Twee vertelden me dat zelf. Een vrouw met kinderwagen en 2 kleine kinderen ook. Zij vertelde toch te willen zitten (in 2e klas geen plek meer- ook de klapstoeltjes bezet) en verontschuldigde zich omdat de kinderen huilden en af en toe schreeuwden en ik daar een boek zat te lezen. Ik had er wel enigzins  begrip voor en moest er in Breda toch uit. Maar toch. Geen prettige reis. En dit is niet de eerste keer. En allemaal door de inzet van één los stelletje. Ook in de daluren is het vaak druk, NS! Geen conducteur gezien trouwens tijdens deze rit.

icon

Beste antwoord door Thom 9 maart 2020, 15:57

Het lijkt inderdaad nergens naar. Dat zitplaatsen in de randstedelijke spits niet altijd te realiseren zijn is te begrijpen, maar dit is onnodig als het structureel is.

Vervoer hoort ook een product met kwaliteit te zijn. Economische benaderingen mogen niet zo zijn dat NS tevreden is als mensen alleen maar worden vervoerd. 

Het komt te vaak voor. NS moet ruimer treinstellen inzetten. Kunnen zitten is normaal, vervoer alleen is niet voldoende. Zeker als de prijzen zo hoog zijn als nu. Normaal heb je voor een hogere prijs een beter product. 

Het economisme dient niet leidend te zijn in het openbaar vervoer. Een zitplaats voor iedereen hoort de norm, en in ieder geval het streven te zijn. Ook de overlast in de eerste klas wordt zo gestimuleerd in plaats van bestreden.

Dit kan natuurlijk een incident zijn geweest.

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Het lijkt inderdaad nergens naar. Dat zitplaatsen in de randstedelijke spits niet altijd te realiseren zijn is te begrijpen, maar dit is onnodig als het structureel is.

Vervoer hoort ook een product met kwaliteit te zijn. Economische benaderingen mogen niet zo zijn dat NS tevreden is als mensen alleen maar worden vervoerd. 

Het komt te vaak voor. NS moet ruimer treinstellen inzetten. Kunnen zitten is normaal, vervoer alleen is niet voldoende. Zeker als de prijzen zo hoog zijn als nu. Normaal heb je voor een hogere prijs een beter product. 

Het economisme dient niet leidend te zijn in het openbaar vervoer. Een zitplaats voor iedereen hoort de norm, en in ieder geval het streven te zijn. Ook de overlast in de eerste klas wordt zo gestimuleerd in plaats van bestreden.

Dit kan natuurlijk een incident zijn geweest.

Het is geen incident. Op 1 maart naar Groningen worden er in Zwolle 2 Virm stellen afgekoppeld en blijft er maar 1 over. Het was toen ook nog einde van de voorjaarsvakantie. Ook op het forum hier melding van gemaakt. Reactie: we gaan het doorgeven, maar er gebeurt vervolgens niets mee.Ook hier had het treinpersoneel zich goed verstopt na Zwolle. Valt ook altijd op. Bij overvolle treinen is er nooit controle.

Reputatie 7
Badge +3

Zeker nu met het virus zou NS zoveel mogelijk moeten voorkomen dat mensen als sardientjes vervoerd worden. Iets meer verantwoordelijksbesef zou je ook zonder dat de overheid alles in gedetailleerde regels voorkauwt toch van NS mogen verwachten.

Ik vind het naar te vernemen dat het nog steeds mis gaat op dit traject. Ondanks dat wij moderators dit doorgeven zijn wij ook deels afhankelijk van de meldingen die gedaan worden. Ik snap dat dit soms verkeerd valt omdat we hier altijd naar vragen, maar als ik naar de Reisplanner kijk staat er bij deze rit dat de verwachting is dat het rustig is tijdens deze rit. Dat je melding niets doet klopt gelukkig niet. Als er meerdere meldingen worden gedaan zal onze Reisplanner aangeven dat het druk is tijdens deze rit. Ik zal wederom het signaal doorgeven, maar wil je ook vragen om de drukte te blijven melden. 

@Erryt NS de drukte icoontjes in de reisplanner zijn niet gekoppeld aan de drukte meldingen. Dus als je denkt van wel kan je dit beter intern navragen.

Ik heb al heel lang geen informatie gezien wat er wel met de meldingen gedaan wordt. Misschien dat dat ook eens met een concreet voorbeeld uitgezocht kan worden......

Reageer