Trein wordt opgeheven vanwege drukte.

• 15 april 2016
  • 3 reacties
  • 344 Bekeken

Reputatie 2
Gisteren, 14 april werd de sprinter van Hoorn via Alkmaar en Haarlem naar Amsterdam van 07.50u (rit 14818) opgeheven omdat het treinpersoneel het onveilig achtte om te gaan rijden vanwege de extreme drukte in het sprintertje. De machinist vond het niet verantwoord om te gaan rijden. Ik snap zo'n beslissing, maar werkt het niet als een olievlek? De volgende trein 30 minuten later rijdt ook maar met 1 sprinter 3tje en de reizigers verdampen niet op het perron, dus is die zoniet nog voller. Ik zag in de reisplanner dat de trein over de hele route was opgeheven, dus dan zijn er allicht meer dan 1000 mensen gedupeerd door een verkeerde materieelkeuze. Ik las op de site van NS dat per 12 juni deze trein wordt verlengd, maar is het niet een idee om hier al eerder wat mee te doen? Een losse sprinter is voor 500-750 reizigers echt te weinig. Blijkbaar vind ook het uitvoerend NS personeel dat, maar gebeurt er niets mee?

3 reacties

Zie: https://forum.ns.nl/de-trein-11/verkeerde-planning-23517
Hoi casparwijnen,

Vervelend om te horen dat de trein gisteren zo vol zat dat hij opgeheven werd en dat je daardoor moest wachten. Je kunt hiervoor Geld terug bij Vertraging aanvragen. Verder ga ik je melding over dit traject intern doorgeven. Hopelijk kan er snel actie worden ondernomen en heb je geen last meer van bovenstaand probleem.
Reputatie 4
Hoorn is zeker het verdomhoekje van NS?
De lijn Kersenboogerd -Hoofddorp is ook al zo'n probleemgeval

Reageer