beantwoord

Treinkaartje kopen tijdens spoorwerkzaamheden

• 5 mei 2014
  • 2 reacties
  • 262 Bekeken

Hi,

A.s. zaterdag reis ik naar Schiphol.Ik heb een trajectkaart van Utrecht CS - Amsterdam Zuid en wil dan een aanvullend kortingskaartje kopen voor het stuk Amsterdam Zuid - Schiphol. Ik zie echter net dat er spoorwerkzaamheden zijn en dat ik via Amsterdam CS moet reizen. Nu vraag ik me af: moet ik nu een kaartje van Utrecht - Schiphol (via Amsterdam CS) kopen, of is een kaartje van Zuid - Schiphol toch voldoende?
Oftewel: zijn de extra kosten van het omreizen ten gevolge van de werkzaamheden ook voor mijn rekening?
icon

Beste antwoord door Loes 5 mei 2014, 16:31

Hoi nicolek,

Als er tijdens werkzaamheden een omreisadvies geldt, wat in jouw geval ook is, hoef je geen extra kosten te maken en hoef je alleen een aanvullend kortingskaartje Amsterdam Zuid-Schiphol hoeft te kopen. De reisplanner is hierin leidend. Ook bij de werkzaamheden staat duidelijk dat je gebruik kunt maken van de omgeleide intercity's, dus geen enkel probleem.

Veel reisplezier komende zaterdag.
Bekijk origineel

2 reacties

Hoi nicolek,

Als er tijdens werkzaamheden een omreisadvies geldt, wat in jouw geval ook is, hoef je geen extra kosten te maken en hoef je alleen een aanvullend kortingskaartje Amsterdam Zuid-Schiphol hoeft te kopen. De reisplanner is hierin leidend. Ook bij de werkzaamheden staat duidelijk dat je gebruik kunt maken van de omgeleide intercity's, dus geen enkel probleem.

Veel reisplezier komende zaterdag.
Beste Nicolek, Loes geeft je het antwoord al, waarvoor dank! Ik heb je vraag verplaatst naar het topic in de trein, voor de vindbaarheid.

Reageer