beantwoord

Treinmachinist worden

• 15 januari 2019
  • 8 reacties
  • 528 Bekeken

Beste mensen,

Ik zou graag treinmachinist willen worden alleen ik heb best een groot probleem. Ik kom alleen maar dingen tegen over het ROC van Amsterdam, STC Rotterdam en het ROC van Twente. Ik woon zelf in Zuid-Limburg en het is dus een aardige kluif om deze afstand te overbruggen. Kamers huren is best prijzig deze tijd. Wat ik me dus af vraag is of er niks hier in de buurt ligt. Denk hierbij aan Utrecht of dergelijke. Anders zouden mensen zoals ik uit Limburg eigenlijk onmogelijk machinist kunnen worden. Althans zo zie ik het. Ik hoop echt dat iemand mij hier meer over kan vertellen want ik zit er echt mee. Ik hoop echt dat iemand mij een verlossend antwoord kan geven dat ik ergens anders machinist kan worden want ik wil dit echt heel graag. Ik zie graag en snel een reactie tegemoet.

Met vriendelijke groet,
Hugo Gruter
icon

Beste antwoord door Slidestops 16 januari 2019, 07:02

Er zijn inderdaad maar een paar opleidingslocaties. Wel is het ook mogelijk direct bij NS te solliciteren en via NS de opleiding te doen. Hier gelden dan wel weer wat andere voorwaarden en je zult moeten solliciteren naar de functie. Alle info daarover vind je terug op werkenbijns.nl ;)

En anders zal het toch een eind reizen zijn of kamers worden. Maar dat doen ook heel erg veel jongeren 😉
Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Er zijn inderdaad maar een paar opleidingslocaties. Wel is het ook mogelijk direct bij NS te solliciteren en via NS de opleiding te doen. Hier gelden dan wel weer wat andere voorwaarden en je zult moeten solliciteren naar de functie. Alle info daarover vind je terug op werkenbijns.nl ;)

En anders zal het toch een eind reizen zijn of kamers worden. Maar dat doen ook heel erg veel jongeren 😉
Hallo slidestops,

Is het dan wel mogelijk om een open sollicitatie te sturen? En waar zijn deze verschillende opleiding centra's dan?

Met vriendelijke groet,
Hugo Gruter
Reputatie 7
Je kunt wel een open sollicitatie sturen, maar dat heeft vrij weinig zin. Als er een vacature vrij staat op een standplaats in de buurt kun je solliciteren. Mocht je aangenomen worden, dan zul je praktijk op standplaats krijgen (Heerlen, Maastricht, Venlo afhankelijk van welke standplaats) en theorie zal voornamelijk in Amersfoort zijn. Je bent dan in het bezit van vrij vervoer met de trein en je krijgt uiteraard betaald;)
En waar zou ik deze open sollicitatie dan naar toe kunnen sturen??
Reputatie 7
Die kan je sturen via https://werkenbijns.nl/over-ns/contact/

Er zijn wel bepaalde voorwaarden als je bij NS solliciteert. Zo dien je 18+ te zijn en je moet binnen 45 minuten op standplaats zijn.

Er staan op dit moment landelijk geen vacatures open voor machinist. Dit betekent dat daar ook niemand voor wordt aangenomen. Je kan altijd een open sollicitatie sturen, maar pas bij het openen van een vacature zal er iets mee gedaan worden. Die vacature wordt dan ook open gezet op de website van werkenbijns, dus dan zullen er vaak ook meer sollicitaties zijn.
Welkom bij de Community, Hugo!

Wat leuk dat je interesse hebt in het worden van machinist 🙂. Ik zie dat Slidestops je al van enige info heeft voorzien. Top! Als je vragen hebt kan je altijd even contact opnemen met onze recruiters via 088 – 67 11 698 of een mail sturen naar: recruitment.operatie@ns.nl
Beste Hugo het kan ook handig zijn om via de website https://werkenbijns.nl een job alert aan te maken. zo krijg je regelmatig een update met de door jou ingestelde filter via je email binnen. ik adviseer je dan wel om een regel aan te maken in je email en een aparte map voor deze mails zodat deze niet verloren gaan in je spambox. als je dan mail krijgt zie je dit meteen en kan je ook direct reageren. zorg ook dat je een goede CV (geupdate) en motivatiebrief hebt klaar liggen.
Veel succes.
Op het moment is er landelijk een overschot aan machinisten, dit kan uiteraard binnenkort ineens afnemen en dan hebben we weer machinisten nodig. Gezien het overschot verwacht ik voorlopig geen vacatures in regio Zuid.

Enige waar je op dit moment dus terecht zou kunnen is één van de ROC's of het STC. Hier houdt NS trouwens vacatures voor gereserveerd.

Het klopt dat het een aardig eindje reizen is.. Maar dat is het vak van machinist toch juíst? Je zult er dus wel iets voor over moeten hebben. Zoals Slidestops al verteld heeft is de opleiding vanuit NS zelf ook in Amersfoort, dit is vanuit Zuid-Limburg ook een eindje.

Reageer