beantwoord

treinstel 2606 aan onderhoud toe (lagers of remmen versleten

  • 2 december 2019
  • 3 reacties
  • 34 Bekeken

Hallo  vandaag 2 dec trein van breukelen 11.42 naar arena zat boven de wielen. Harde trillingen en herrie als of de lagers kapot Zijn.

treinstel 2606 aan onderhoud toe (lagers of remmen kapot

icon

Beste antwoord door Jeroen 2 december 2019, 13:19

Inderdaad zoals Tamzin ook al aangeeft zullen dit zogenaamde vierkante wielen zijn, deze komen in de herfst periode erg veel voor in meer of mindere mate. Nu wordt dit op verschillende plaatsen langs het spoor ook gemeten en als de waardes buiten de grens komen gaat zo'n stel dezelfde dag nog uit de dienst. Als het nog niet zo ernstig is wordt er aan de hand van deze meting bepaalt wanneer dit treinstel wel binnen komt voor herstel.

Door deze meetapparatuur naast de baan worden alle treinen in heel Nederland in de gaten gehouden, zodra ze langs zo'n meetpunt komen worden de gemeten waardes meteen geregistreerd en afwijkingen worden dan meteen bekeken.

En dan kan het zomaar zijn dat zo'n treinstel een uur later al uit de dienst is genomen en vervangen is door een ander treinstel.

Bekijk origineel

3 reacties

Hoi Schreud! Welkom bij de NS Community.

Ik kan mij voorstellen dat dit geen plezierige ervaring is geweest. Excuses voor het ongemak.

Ik heb het onderhoudsverzoek doorgezet naar de betreffende afdeling. Bedankt voor het doorgeven!

Reputatie 7
Badge +3

Hallo  vandaag 2 dec trein van breukelen 11.42 naar arena zat boven de wielen. Harde trillingen en herrie als of de lagers kapot Zijn.

treinstel 2606 aan onderhoud toe (lagers of remmen kapot

Waarschijnlijk vierkante wielen, het is herfst.

Badge

Inderdaad zoals Tamzin ook al aangeeft zullen dit zogenaamde vierkante wielen zijn, deze komen in de herfst periode erg veel voor in meer of mindere mate. Nu wordt dit op verschillende plaatsen langs het spoor ook gemeten en als de waardes buiten de grens komen gaat zo'n stel dezelfde dag nog uit de dienst. Als het nog niet zo ernstig is wordt er aan de hand van deze meting bepaalt wanneer dit treinstel wel binnen komt voor herstel.

Door deze meetapparatuur naast de baan worden alle treinen in heel Nederland in de gaten gehouden, zodra ze langs zo'n meetpunt komen worden de gemeten waardes meteen geregistreerd en afwijkingen worden dan meteen bekeken.

En dan kan het zomaar zijn dat zo'n treinstel een uur later al uit de dienst is genomen en vervangen is door een ander treinstel.

Reageer