beantwoord

treinstoel

• 29 maart 2020
  • 11 reacties
  • 317 Bekeken

ik zit al een tijdje met een vraag, de vraag gaat over de treinstoelen in de trein. Naar mijn mening wordt er in een jaar tijd vaak een stoel gesloopt of een paneel los gehaald, hoe duur is zo’n reparatie om een stoel te maken en hoe duur kost zo’n paneel terug plaatsen? 

mvg

icon

Beste antwoord door Slidestops 29 maart 2020, 16:36

Met heterdaad of getuigen zijn er geen camerabeelden nodig..

Maar dat is voor een rechtzaak en dergelijke, niet voor dit forum 

Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 7

De kosten die wij door kunnen berekenen aan de reiziger in de vorm van een nota voor vernieling beginnen vanaf €100,- maar dat bedrag is afhankelijk van wat er allemaal kapot is. Dus dat bedrag kan makkelijk oplopen.

Ben wel eens een stoel tegen gekomen, waarvan het paneel los gehaald was. Je zou denken dat zo’n paneel er makkelijk op te klikken zijn toch? Tegenwoordig gebeuren er de gekste xingnd

Hallo lucky1913, welkom op de NS Community. 

Ik weet niet hoe duur het is om een kapotte stoel te repareren. Vanwaar je vraag?

Nou ja, er is vorig jaar iets voor gevallen waarbij er bekenden van mij verdacht werd van vernieling van een paneel. Terwijl dat het paneel er al af hing toen diegene plaats nam. Hij zit er alleen mee hoeveel € zoiets zal gaan kosten😒

Oké, ik weet niet of er dan sprake is van een boete. Slidestops geeft ook al aan dat de hoogte daarvan van de situatie afhangt.  

Reputatie 5

@lucky1913 : Zijn die bekenden van u al aangeklaagd hierover als het al van vorig jaar is? Ze hebben geen rekening gekregen nog? Het lijkt mij vreemd dat je aangeklaagd wordt voor iets wat je niet gedaan hebt. 

Voor zo ver weet ik niet of ze al aangeklaagd zijn, maar hun spraken over dat de boete kon oplopen tot €5000

zou zeggen als er geen bewegende beelden zijn kun je iemand niet veroodelen

Reputatie 5

Lijkt mij ook, als uit camerabeelden blijkt dat ze niks gedaan hebben dan is er geen zaak. Dan hoeven ze zich ook geen zorgen te maken over de rekening.

Reputatie 7

Met heterdaad of getuigen zijn er geen camerabeelden nodig..

Maar dat is voor een rechtzaak en dergelijke, niet voor dit forum 

Reputatie 7
Badge +4

zou zeggen als er geen bewegende beelden zijn kun je iemand niet veroodelen

Wat zullen de rechters het moeilijk gehad hebben toen dit soort beelden er helemaal niet waren. Ze konden toen vast niemand veroordelen. Zou er iets niet in orde zijn met de logica dat je iemand niet kunt veroordelen zonder die beelden?

Er is niks mis mee te moeten betalen wat je vernield hebt. Als er sprake is van een boete loopt er ook een zaak en kennelijk is er een opsporingsambtenaar aan te pas gekomen. Die staan onder ede en de verklaring van een opsporingsambtenaar maakt camerabeelden overbodig.

Als de vernielers niet zouden betalen, komen de kosten uiteindelijk voor de betalende reizigers. Het is in een ieders belang dat er betaald wordt en de laffe helden die vernielen daar niet onderuit kunnen komen.

Reputatie 5

Bij een heterdaad zijn inderdaad geen beelden nodig. Ook niet als er verklaringen van getuigen zijn. Maar ik begreep uit de openingspost van topicstarter dat vrienden van hem/haar zomaar beschuldigt werden van vernieling zonder bewijs. “Ik ging op een stoel zitten die al kapot was en toen zeiden ze dat ik het had gedaan” 

Reageer