beantwoord

Treinuitval

• 24 maart 2014
  • 8 reacties
  • 467 Bekeken

Het traject Schagen-Maastricht daar heeft om 08:05 uitval van de trein plaatsgevonden zonder dat men wist wat de reden was. Materiaal gebrek gebied nucleaire top?? Ik weet nu niet of dit morgen ook zo is.
icon

Beste antwoord door Loes 24 maart 2014, 13:55

Het traject Schagen-Maastricht daar heeft om 08:05 uitval van de trein plaatsgevonden zonder dat men wist wat de reden was. Materiaal gebrek gebied nucleaire top?? Ik weet nu niet of dit morgen ook zo is.

Er is vandaag op dat traject een sein- en overwegstoring geweest, dus ik denk dat de treinuitval daar mee te maken heeft gehad. Je kan op deze site meer informatie zien over treinen, uitval en vertragingen en alle andere interessante informatie. Dit is het enige wat ik kan vinden over dat traject.
Dit is dus incidenteel geweest en hopelijk is het morgen niet meer het geval.
Bekijk origineel

8 reacties

Er is vandaag op dat traject een sein- en overwegstoring geweest, dus ik denk dat de treinuitval daar mee te maken heeft gehad. Je kan op deze site meer informatie zien over treinen, uitval en vertragingen en alle andere interessante informatie. Dit is het enige wat ik kan vinden over dat traject.
Verder is het trouwens ook zo dat als er ergens een probleem is, dat NS probeert om het stuk waar geen treinverkeer mogelijk is, toch treinen in te zetten die wel stukken van het traject waar wel treinverkeer mogelijk is in te zetten. Zo worden er wel eens extra treinen ingezet, zodat reizigers elders geen last hebben. Er moet dan natuurlijk wel materieel en personeel voorhanden zijn om dat te regelen en als de stremming langer duurt gaan de treinen keren. Dit probleem doet zich meestal in het begin voor, als het langer duurt wordt het met binnenkomende treinen opgelost.

Info er over vinden dat kan wel, maar niet op een station dat niet over wifi beschikt zoals Schagen.
Da's inderdaad vervelend. Vaak als iets net gebeurd en het treinverkeer wordt aangepast, duurt het meestal ok even voor de informatie ons bereikt. Wat ik tegenwoordig wel vaak zie is dat in de CTA bakken op het perron en op de digitale schermen aangegeven wordt wat de reden is van uitval of vertraging. Hoe snel dat er in wordt gezet durf ik even niet te zeggen, maar het wordt gelukkig wel vermeld.
Da's inderdaad vervelend. Vaak als iets net gebeurd en het treinverkeer wordt aangepast, duurt het meestal ok even voor de informatie ons bereikt. Wat ik tegenwoordig wel vaak zie is dat in de CTA bakken op het perron en op de digitale schermen aangegeven wordt wat de reden is van uitval of vertraging. Hoe snel dat er in wordt gezet durf ik even niet te zeggen, maar het wordt gelukkig wel vermeld. Overweegt NS samen met T-Mobile eigenlijk om het aantal wifi-stations uit te breiden, want tot nu is dat in mijn reisgebied alleen Alkmaar?
De WIFI op de stations is een samenwerking met KPN, maar of het wordt uitgebreid, daar kan ik niets zinnigs over melden. Meestal krijgen wij dat als rijdend personeel door als het zover is, maar niet wat de voornemens daarin zijn. Ik hoop dat een ander forumlid anders hier wel meer over weet.

Info er over vinden dat kan wel, maar niet op een station dat niet over wifi beschikt zoals Schagen.

In de omgeving van Schagen zullen ze toch wel G3 (of misschien ook wel G4) hebben?
Zoveel data vraagt het raadplegen van bijv. de reisplanner of NS site niet.

Beste Jmuntjewerf,

Loes heeft het juiste antwoord gegeven op je vraag. De inzet van het materieel in verband met de NSS-top staat al een tijdje vast, dus daardoor kunnen er geen treinen onverwacht uitvallen. Als dat al wel zou gebeuren door de NSS-top, dan kun je dat van tevoren checken in de Reisplanner. Een blik in de Reisplanner verraadt dat morgen, mits er een onverwachte verstoring optreedt, alles op schema rijdt op het traject Schagen-Maastricht. Had je vandaag nog veel extra reistijd opgelopen? Bij meer dan 30 minuten vertraging kun je een claim indienen. Kijk hier voor meer info over het indienen van een claim.

Groet,
Stephan

Reageer