beantwoord

Treinuitval Deventer-Almelo

• 15 december 2015
  • 1 reactie
  • 104 Bekeken

Ik reis bijna elke dag met de Sprinter van Deventer naar Almelo. Sinds de nieuwe dienstregeling is ingegaan (pas 3 dagen!) rijden er oudere treinen, die al een paar keer zijn uitgevallen (ovtijden.com). Het gaat hierbij om de DD-AR-3 (het voordeel is wel dat er meerdere zitplaatsen zijn). Deze trein is al op 14/12 rond 8:00 en op 15/12 rond 20:00 uitgevallen. Ik vraag mij af wanneer er ander materieel gaat rijden of dat hier misschien een oplossing voor komt.

Met vriendelijke groet,
Tim
icon

Beste antwoord door Tamzin 15 december 2015, 21:43

DD-AR is een jaar geleden terug in dienst gekomen en het is het niet de bedoeling dat het op korte termijn weer verdwijnt. Pas met de komst van de nieuwe Spaanse CAF-stellen zal het verdwijnen (mits het dan gemist kan worden) maar dan zijn we wel weer een paar jaar verder. Het is overigens amper 25 jaar oud en treinen hebben in principe een levensduur van 35-40 jaar. Natuurlijk is niet gezegd dat het zijn resterende jaren in Twente blijft.

Ik ken het spul van de lijn Deurne-Eindhoven-Den Bosch-Nijmegen en eigenlijk zijn er weinig problemen mee, behalve als je twee van die treinen wil koppelen maar dat zal in Twente niet aan de orde zijn. Dus waarschijnlijk een vervelend toeval.
Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 7
Badge +3
DD-AR is een jaar geleden terug in dienst gekomen en het is het niet de bedoeling dat het op korte termijn weer verdwijnt. Pas met de komst van de nieuwe Spaanse CAF-stellen zal het verdwijnen (mits het dan gemist kan worden) maar dan zijn we wel weer een paar jaar verder. Het is overigens amper 25 jaar oud en treinen hebben in principe een levensduur van 35-40 jaar. Natuurlijk is niet gezegd dat het zijn resterende jaren in Twente blijft.

Ik ken het spul van de lijn Deurne-Eindhoven-Den Bosch-Nijmegen en eigenlijk zijn er weinig problemen mee, behalve als je twee van die treinen wil koppelen maar dat zal in Twente niet aan de orde zijn. Dus waarschijnlijk een vervelend toeval.

Reageer