beantwoord

Treinuitzetting 5 sept. 2017 Alkmaar 7.31 uur vertrek

• 5 september 2017
  • 22 reacties
  • 541 Bekeken

Wij werden uit de trein gezet in Castricum. Volgens de conducteur was het te druk. Dat was helemaal niet waar. Alleen het achterste treinstel.
icon

Beste antwoord door Gabriëlle NS 5 september 2017, 11:08

Welkom op het NS Serviceforum, Jongenelen! 🙂

Vanochtend heeft de HC besloten om de trein op te heffen. Vanwege de drukte werd de sfeer in de trein erg negatief. De HC heeft daarom i.v.m. de veiligheid van de reizigers correct gehandeld. Ik begrijp dat dit voor de reizigers frustrerend is en ik hoop dat je hierdoor niet te veel vertraging hebt opgelopen. Wanneer de vertraging langer dan 30 minuten is geweest, raad ik je aan Geld terug bij Vertraging aan te vragen.
Bekijk origineel

22 reacties

Reputatie 7
In geval van extreme drukte kan deze keuze ivm de veiligheid inderdaad gemaakt worden. Niet wenselijk uiteraard.

Het gaat dan ook om de drukte op een bepaalde plek. Als reizigers niet willen spreiden, dan rest er soms helaas geen andere keuze. Overal in de trein moet het veilig zijn.
Reputatie 7
Badge
Wat ongelofelijk toevallig. Ik ben vorige week dus ook de trein uitgezet in Castricum. Heel toevallig dit.
Werd iedereen de trein uit gezet, of slechts een willekeurig aantal reizigers tot het niet langer te druk was?
Welkom op het NS Serviceforum, Jongenelen! 🙂

Vanochtend heeft de HC besloten om de trein op te heffen. Vanwege de drukte werd de sfeer in de trein erg negatief. De HC heeft daarom i.v.m. de veiligheid van de reizigers correct gehandeld. Ik begrijp dat dit voor de reizigers frustrerend is en ik hoop dat je hierdoor niet te veel vertraging hebt opgelopen. Wanneer de vertraging langer dan 30 minuten is geweest, raad ik je aan Geld terug bij Vertraging aan te vragen.
Reputatie 2
Het gevolg daar van was dus chaos: 827, 3431 en 3027 opgeheven met een bult grote vertragingen voor andere treinen...... Dus één incidentje.. die dus ook nog eens niet is goed is beoordeeld volgens TS heeft dít tot gevolg..
Waarom heeft de conducteur op Castricum de mensen dan niet naar het rustige gedeelte van de trein gestuurd? De trein was 10 bakken! Ik kan me niet voorstellen dat dit veiliger is, nu werden de treinen erna extreem druk. De conducteur zadelt dus z'n collega's met een probleem op.
Reputatie 7
Dat zal ik je uit ervaring vertellen: mensen luisteren niet en doen dat niet.
Reputatie 7
Badge +3
@wouter444
In Den Bosch zie hetzelfde bij de intercity's naar Utrecht. 10 of 12 wagons en iedereen wil perse in de voorste twee wagons instappen terwijl het achterste deel van de trein half leeg is. Tegen onwil van de reizigers valt weinig te doen.

@Jongenelen
Een goede actie van de conducteur. Misschien dat achterblijven op het perron de reizigers morgen op het briljante idee brengt om eens wat verder door te lopen op het perron.
Op Amersfoort - Utrecht hetzelfde inderdaad. Maar dan kan er volgens mij beter naar een manier gezocht worden om dit op te lossen, in plaats van miljoenen te investeren in nog meer treinen.
Reputatie 7
Badge +3
Gewoon omroepen of bordjes plaatsen zou al een hoop problemen kunnen oplossen. Treinen langer maken is inderdaad volslagen zinloos als mensen categorisch blijven weigeren zich over het perron te verdelen.
Je ziet het op zoveel stations. Dicht bij de trap of uitgang en niet willen doorlopen. Ik zie met de 1100 vanuit Eindhoven naar Den Haag CS dit ook. Deze trein kan je helemaal doorheen lopen en in Eindhoven zijn standaard de eerste 3 bakken ramvol, de middelste 3 goed gevuld en de achterste 3 zijn een balzaal vol ruimte. Ik roep het zeker om en krijg dan van reizigers de vraag of ik ze dan ff wil helpen met hun koffers.....
Reputatie 7
Badge +3
Ik roep het zeker om en krijg dan van reizigers de vraag of ik ze dan ff wil helpen met hun koffers.....
Een stille hint met bordjes werkt denk ik beter.
Daar zou je wel eens gelijk in kunnen hebben. Wie geloofd er tegenwoordig nog een conducteur? 😉
Reputatie 7
Badge +3
Daar zou je wel eens gelijk in kunnen hebben. Wie geloofd er tegenwoordig nog een conducteur? ;)
Een probleem op tussenstations is dat een omroepbericht van de conducteur ook te laat komt. Je moet mensen zich al voor de aankomst van de trein wat laten verspreiden. Het zou daarbij helpen als de CTA zou aangeven hoeveel bakken de trein lang is, maar de software van de CTA is zo primitief dat ik bang ben dat dat een illusie zal blijven.
Waaruit trek je de conclusie dat die software zo primitief is? De discussie is meer of het wenselijk is, want er kleven ook nadelen aan. Dat primitieve valt alleszins mee.
Reputatie 2
Ik loop op station Den Haag Centraal standaard 1 kilometer naar voren om voorin (of achterin) plaats te nemen, idemdito voor Enschede, Amersfoort, Den Bosch. Heerlijk rustig midden in de spits 🙂
Reputatie 6
Badge
Rotterdam Centraal - Nieuwekerk aan de Ijssel tijdens de spits. Iedereen wil op Centraal achteraan instappen en vooraan genoeg ruimte.

Wat betreft het topic zelf, inderdaad goeie actie van de conducteur en de reizigers zullen hun luie trekjes maar lekker moeten wijzigen. Ben het niet vaak eens met conducteurs maar in dit geval dus wel.
Reputatie 7
Badge +3
@Henk_NL
De software voor de CTA blijkt nog niet eens in staat te zijn de volledige stationsnaren weer te geven. Hoe moet iemand uit Vlissingen weten dat bijv. Castellum een wijk van Houten is?

Verder is de software zo beperkt dat er vrijwel geen gebruik van kleuren gemaakt kan worden.

Sorry, maar het ziet eruit alsof deze software nog in het ponskaartentijdperk is ontwikkeld.
Wat je nu opnoemt zijn allemaal bewust gemaakte keuzes, geen beperkingen in de software.
Reputatie 7
Badge +3
Dan kan ik als IT'er alleen maar concluderen dat degene die de specificaties heeft opgesteld beter een ander vak kan gaan zoeken.
Er zijn nog vacatures beschikbaar hoor 🙂
Reputatie 3
Ik moet bekennen dat ik ook met voorkeur voor bepaalde plekken in de treinen die ik frequent neem. Dit vnl omdat ik weet dat ik dan het meest handigst e.d. uitkom voor krappe aansluitingen op andere treinen en ander OV. Maar indien gevraagd wordt ben ik wel bereid door te lopen, mits dit gefaciliteerd wordt (heb al eens meegemaakt dat vertreksignaal al gegeven werd terwijl wij buitenom doorliepen). Echter veel mensen blijken dat niet te zijn en wachten af tot een ander of meer het doet..

Reageer