Treinvervangend vervoer Eindhoven - Venlo kan toch beter ?

• 22 July 2015
  • 4 reacties
  • 269 Bekeken

Reputatie 3
Treinvervangend vervoer in Eindhoven - Venlo. 18-7 t/m 9-8

Week 1.
- Bus Eindhoven - Helmond (2x/uur) (setje van 2 bussen)
- Bus Eindhoven - Helmond - Deurne - Horst/Sevenum - Blerick - Venlo (2x/uur) (setje van 2 bussen)
- Bus Eindhoven - Venlo (2x/uur) (setje van 2 bussen)
- Bus Eindhoven - Horst/Sevenum - Venlo. (alleen spits) (2x/uur) (setje van 2 bussen)
- Bus Pendelbusjes H.Brandevoort - H.'t Hout - Helmond - H.Brouwhuis (2x/uur) (setje van 1 midibus)
- Aantal backupbussen in Helmond en Eindhoven als versterking.

Beetje sneu dat de de eerste week de frequentie tussen Eindhoven en Deurne nu een half uur is met de bus.
Helemaal sneu dat setjes bussen die vertrekken maar halfvol zitten. Mijn inziens had dit dan beter gespreid uitgevoerd kunnen worden.

Enfin de extra reistijd is nog te doen tussen Eindhoven en Deurne (16 versus 39 minuten)

Week 2 en week 3
- Trein Helmond - Deurne - Horst/Sevenum - Blerick - Venlo (2x/uur)
- Bus Eindhoven - Helmond (4x/uur) (setje van 2 bussen)

Het enige wat ze dus moeten doen is de ENIGE bus op de ENIGE trein moeten aan laten sluiten.
Maar dat is teveel gevraagd. Achterlicht effect ! Hier kan ik echt erg moe van worden.

GTBV is niet aan de orde. Maar zo lust ik er ook nog een paar. Je trouwe JTK reizigers opschepen met achterlicht-aansluitingen gaat helmaal nergens over.
Ze zouden sowiso bij langdurige werkzaamheden JTK houders eens wat extra moeten geven in de vorm van 50% retitutie of per week een Vrije-Dag reizen.
OF gewoon een beter reisproduct aanbieden !

Opties:
- Verspreid dus dubbele setjes bussen netjes over Eindhoven Deurne uit:
dus 4x2 bussen per uur (15'-dienst met 2 bussen) worden 8 x 1 bus (7,5-dienst)
- Je pendelt met 4 treinen tussen Helmond en Venlo.
- Bussen 3 minuten eerder laten vertrekken: is in Ehv gewoon mogelijk wat betreft de aansluitingen.
Waarbij de bus vanzelfsprekend stukken flexibeler is.

Ik heb de vraag ook gesteld via twitter, verder dan 'we zetten het door' komt er niet.

4 reacties

Reputatie 6
Het plannen van treinvervangende bussen is een Heel Ingewikkelde Logistieke puzzel, waarbij aansluitingen aan beide zijden bekeken moeten worden. NS probeert dit zo optimaal mogelijk te plannen. Gezien de looptijd van de bus naar de trein en de onzekerheid omtrent de aankomsttijd van een bus (het kan druk zijn met overig verkeer), hebt u nu een mooie robuuste overstaptijd van 15 minuten. En misschien hebt u geluk en is de bus wat eerder in Helmond en kunt u door hard rennen nog net de deuren van de trein voor uw neus dichtgegooid zien worden (hier wilde ik eigenlijk neerzetten nog net de trein halen).
Reputatie 3
Dat het een puzzel is dat klopt. Ik moet ook zeggen dat de bussen netjes stipt rijden deze eerste. Ze vertrekken in Eindhoven keurig en komen exact op tijd aan in Helmond.
Het inpassen van normaal streekvervoer is echt nog een stuk lastiger kan ik je vertellen.

Die 2de en 3de week is echt 'reizigers' pesten en het slaat kant noch wal !

Aan de Helmondse kant hoeft de BUS alleen maar aan te sluiten op de ENIGE TREIN (die toch al op een ander tijdstip vertrekt dan normaal)
In Eindhoven kan je best 3 minuten eerder vertrekken, of verspreid de bussen ipv met setjes te rijden wat nu het geval is (halfvol).

Echt een puzzel is het niet in de tweede en derde week.
Het is een kwestie van WILLEN en dat mis ik een beetje.
Sowieso is het inderdaad raar dat NS niet automatisch 'n korting geeft, we hebben nu een 'fantastische' ov-chipkaart, waarmee met 2 regels extra codes (30 seconden werk) dit geïmplanteerd kan worden.

Iets zegt mij dat dat te klantenvriendelijk zou zijn, daar willen ze niet aan bij de NS.
Sowieso is het inderdaad raar dat NS niet automatisch 'n korting geeft, we hebben nu een 'fantastische' ov-chipkaart, waarmee met 2 regels extra codes (30 seconden werk) dit geïmplanteerd kan worden.

Iets zegt mij dat dat te klantenvriendelijk zou zijn, daar willen ze niet aan bij de NS.

Waarom zou je korting moeten krijgen als er onderhoudswerkzaamheden zijn. Dat hoort bij het leven. Je krijgt ook geen korting op je motorrijtuigenbelasting als je met de auto in een file komt door wegwerkzaamheden?

Wat je er voor terug krijgt is weer voor een aantal jaar (betrouwbaarder) kunnen reizen.

Reageer