beantwoord

Twee losstaande observaties vandaag

• 18 januari 2019
  • 1 reactie
  • 167 Bekeken

Reputatie 5
  • Koploper*
  • 1043 reacties
Vanochtend had ik het genoegen om per trein naar Zeeland te reizen. Er vielen me hierbij twee dingen op. Naar aanleiding hiervan enige vragen.

Trein 6921
Trein 6921 stopte hedenochtend niet op het succesvolle station Lansingerland-Zoetermeer, maar reed hier met 104 km/u voorbij. Een omroep, verontschuldiging of enige andere vorm van communicatie vanuit het treinpersoneel was te veel gevraagd. Ik ben niet geïnteresseerd in het NS-smoezenboek maar zie liever een constructieve opstelling, dus derhalve de volgende vragen:
  1. op welke manier gaat NS ervoor zorgen dat haar personeel op de opgegeven stations stopt in plaats van er vol gas door te rijden?
  2. is NS het met mij eens dat mochten dit soort situaties onverhoopt toch optreden, het dan wenselijk is dat het treinpersoneel dan op zijn minst adequate uitleg geeft over reisopties terug en dergelijke?
  3. welke maatregelen worden er genomen jegens machinisten die zich niet aan de opgegeven stopstations houden?
Ik zou het op prijs stellen als het treinpersoneel van trein 6921 hierover wordt aangesproken. Als het voor NS makkelijker is, ben ik uiteraard ook van harte bereid om hierover een formele klacht in te dienen, maar ik hoop dat dat niet nodig is.

Trein 2210
In trein 2210 was er geen zeep aanwezig op het toilet waar ik gebruik van maakte. Dit heb ik via twitter doorgegeven, met de gedachte dat NS hierop actie kon ondernemen. Waar ik in het verleden altijd een antwoord kreeg dat het opgepakt zou worden, bleef dit vandaag uit. Moet ik hieruit concluderen dat NS ook op het gebied van toiletvoorzieningen de ambities naar beneden heeft bijgesteld en dat dit soort meldingen in het vervolg geen zin meer hebben? Of is er wel actie ondernomen, maar ontbreekt de terugkoppeling?

In afwachting van uw antwoord verblijf ik,

hoogachtend,

Ir. W.S.M. Westland
icon

Beste antwoord door Denice NS 18 januari 2019, 20:10

Hoi WSM!

Erg vervelend dat de trein station Lansingerland-Zoetermeer voorbij heeft gereden. Nog spijtiger is dat er vanuit het personeel geen communicatie is geweest 😞. Wanneer ons het signaal bereikt (meestal via Twitter) dat een trein een station voorbij heeft gereden geven wij dit intern door zodat er contact gezocht kan worden met de dienstdoende machinist. Hij/zij zal hierover dan worden aangesproken. Regelmatig betreft het een vergissing. Vergissen is menselijk natuurlijk maar als je verwacht dat de trein ergens stopt en hij rijdt vervolgens door is het wel ontzettend vervelend! In enkele gevallen rijdt een trein door naar het eerstvolgende, grote station als het ontzettend druk is en er écht geen reizigers meer bij passen. Dit komt gelukkig niet vaak voor. Ik ben het absoluut met je eens dat er vanuit het personeel gecommuniceerd had moeten worden over het voorbijrijden van een station. Op z'n minst een excuus + reisinfo was absoluut op z'n plek geweest. Daarin zit zeker een goed verbeterpunt!

Jammer dat je via Twitter geen reactie hebt gekregen 😞. Uiteraard hoor je, net als anders, gewoon een reactie te ontvangen. Ik durf niet te zeggen of mijn collega's het vanmiddag wellicht ontzettend druk hebben gehad waardoor ze jouw bericht misschien over het hoofd gezien hebben.Mijn excuses hiervoor! Blijf uiteraard wel je meldingen doorgeven! Mocht je iets in de trein treffen qua hygiëne/schoonmaak dan kan je via Twitter altijd @HagoRailService meenemen in je tweet. Zij kunnen het dan verder oppakken :)
Bekijk origineel

1 reactie

Hoi WSM!

Erg vervelend dat de trein station Lansingerland-Zoetermeer voorbij heeft gereden. Nog spijtiger is dat er vanuit het personeel geen communicatie is geweest 😞. Wanneer ons het signaal bereikt (meestal via Twitter) dat een trein een station voorbij heeft gereden geven wij dit intern door zodat er contact gezocht kan worden met de dienstdoende machinist. Hij/zij zal hierover dan worden aangesproken. Regelmatig betreft het een vergissing. Vergissen is menselijk natuurlijk maar als je verwacht dat de trein ergens stopt en hij rijdt vervolgens door is het wel ontzettend vervelend! In enkele gevallen rijdt een trein door naar het eerstvolgende, grote station als het ontzettend druk is en er écht geen reizigers meer bij passen. Dit komt gelukkig niet vaak voor. Ik ben het absoluut met je eens dat er vanuit het personeel gecommuniceerd had moeten worden over het voorbijrijden van een station. Op z'n minst een excuus + reisinfo was absoluut op z'n plek geweest. Daarin zit zeker een goed verbeterpunt!

Jammer dat je via Twitter geen reactie hebt gekregen 😞. Uiteraard hoor je, net als anders, gewoon een reactie te ontvangen. Ik durf niet te zeggen of mijn collega's het vanmiddag wellicht ontzettend druk hebben gehad waardoor ze jouw bericht misschien over het hoofd gezien hebben.Mijn excuses hiervoor! Blijf uiteraard wel je meldingen doorgeven! Mocht je iets in de trein treffen qua hygiëne/schoonmaak dan kan je via Twitter altijd @HagoRailService meenemen in je tweet. Zij kunnen het dan verder oppakken :)

Reageer