beantwoord

Uitbreiding nachtnettreinen

• 19 april 2014
  • 3 reacties
  • 313 Bekeken

• Op het juiste spoor
  • 1 reactie
Zijn er plannen om in de nabije toekomst het aantal nachttreinen tussen Amersfoort - Schiphol en Amersfoort - Amsterdam CS v.v. op korte termijn aanzienlijk te verhogen? Mijn partner en ik reizen regelmatig op dit traject voor werk, dit bevalt ons goed, maar is in de nachturen haast onmogelijk. Als dit niet verandert moeten we wellicht de NS verruilen voor de auto.
icon

Beste antwoord door Loes 19 april 2014, 14:22

Hoi Isa87,

Met de Randstad, waar al de hele week nachtnettreinen rijden weet ik niet exact hoe dat geregeld is, maar voor Brabant weet ik dat het de provincie Noord-Brabant is die met NS regelt dat er Nachtnettreinen rijden op vrijdag en zaterdagnacht. Vorig jaar is er een periode geweest dat het aantal nachtnettreinen enorm was verminderd en na een gesprek tussen de provincie en NS is het oude nachtnet bij ons weer hersteld. Ik vermoed dat dit ook met de provincie of de aparte steden te maken heeft in overleg met NS of het wel of niet wordt uitgebreid. Het fijne weet ik er niet van, alleen hetgeen wat ik hierboven heb geschreven.

Ik hoop dat een moderator of een ander forumlid er meer van af weet en verder wil aanvullen.
Bekijk origineel

3 reacties

Hoi Isa87,

Met de Randstad, waar al de hele week nachtnettreinen rijden weet ik niet exact hoe dat geregeld is, maar voor Brabant weet ik dat het de provincie Noord-Brabant is die met NS regelt dat er Nachtnettreinen rijden op vrijdag en zaterdagnacht. Vorig jaar is er een periode geweest dat het aantal nachtnettreinen enorm was verminderd en na een gesprek tussen de provincie en NS is het oude nachtnet bij ons weer hersteld. Ik vermoed dat dit ook met de provincie of de aparte steden te maken heeft in overleg met NS of het wel of niet wordt uitgebreid. Het fijne weet ik er niet van, alleen hetgeen wat ik hierboven heb geschreven.

Ik hoop dat een moderator of een ander forumlid er meer van af weet en verder wil aanvullen.
Welkom op ons forum Isa87, ik heb je topic even verplaatst zodat deze beter vindbaar is voor reizigers met eenzelfde vraag. Er zijn inderdaad plannen de nachtdienstregeling uit te breiden. NS wil dat tot één uur na middernacht nog met en Intercity vanuit de Randstad naar alle omliggende knooppunten kan worden gereden. Daarnaast zal er op vrijdag-, zaterdag-, en zondagnacht een nachttrein van Utrecht via Ede-Wageningen en Arnhem naar Nijmegen wordt geïntroduceerd. Deze sluit aan op de nachttreinen naar Amsterdam, Schiphol, Den Haag en Amersfoort. Dit voornemen wordt momenteel voorgelegd aan allerlei belangenorganisaties. Exacte wijzigingen zijn daarom nog niet bekend. Groet Ramon

Reputatie 7
Badge +4
Er is nu een nachtnetverbinding Rotterdam-Utrecht vv via Amsterdam. Is het niet handig de verbinding Utrecht-Rotterdam vv daar aan te koppelen met een stop in Gouda? Het is een beetje vreemd dat die schakel tussen twee grote steden als Utrecht en Rotterdam alleen via een grote omweg kan, de reis is normaal ongeveer veertig minuten. Gouda is als intercitystation dan een logische tussenstop. Het is sneller voor veel reizigers en maakt het nachtnet ook aantrekkelijker.

Reageer