Uitermate smerige trein

• 23 oktober 2015
  • 5 reacties
  • 265 Bekeken

• Op het juiste spoor
  • 1 reactie
Vanmorgen (23-10-15, om 7:50) stap ik in de Intercity van Leiden naar Utrecht. Op het perron langs de trein lopend ergerde ik mij al aan de uitgesproken viezigheid van het treinstel, om mij binnen nog meer te verbazen over de smerigheid van de coupés, zelfs die van de 1e klas! Overal lagen bekertjes, lege verpakkingen, resten van kranten, gemorste en kleverige vloeistoffen op de vloer, ranzig ogende tafeltjes, en zelfs 2 sigarettenpeuken op de vloer in de 1e klas (ik dacht dat roken in de trein al jaren niet meer mocht..)
Dit is overigens niet de eerste keer dat ik een vieze trein tegenkom, dat gebeurt mij wekelijks wel. Maar zoals het er vanmorgen bij stond was wel een melding waard. Maar wellicht tegen beter weten in. Want hoe vaak lees ik op dit forum geen berichten over smerige treinen, die standaard worden afgewerkt met hetzelfde antwoord: “elke trein wordt bij een keerpunt volledig schoongemaakt” , en “treinen gaan één maal per week door de wasstraat” . Dus niet! Je kan mij niet wijsmaken dat een trein in 1 week zoveel zwarte aanslag aan de buitenkant opbouwt, tenzij je in een kolenmijn rijdt..

Wat betreft de troep in de coupés beweer ik niet dat de NS daar verantwoordelijk voor is, het zegt meer iets over de mentaliteit van de gemiddelde reiziger in dit land. Maar de NS is wel verantwoordelijk voor het schoonhouden van de treinstellen, en daarmee het comfort voor de reiziger. En natuurlijk de representatie als ‘professioneel bedrijf’ .

Als ik een suggestie mag doen voor het krantenprobleem, wat in sommige landen wel goed wordt opgelost: plaats bij alle coupé in/uitgangen en naast de hoofddeuren krantenbakken, waarin men de gebuikte kranten kan werpen. Dat bevordert het hergebruik van de kranten, en er is een centrale plaats waar deze verzameld kunnen worden. Dat lost hopelijk één probleem een beetje op.

5 reacties

Reputatie 6
Tsja, het zijn toch echt de reizigers zelf die de treinen zo vies maken. NS probeert het schoonmaken van de treinen zo goed mogelijk aan te passen aan de vraag, maar dit is een ingewikkeld logistiek proces dat nog wel eens verstoord wordt door externe factoren buiten de schuld en verantwoordelijkheid van NS. Wel knap van het reisvee dat ze 's ochtends om 0750 u de trein al zo smerig gekregen hebben, de trein is immers in de voorafgaande nacht goed schoongemaakt en schoon en fris aan de dienst begonnen.

Hier zijn ook allerlei hele leuke fimpjes over.

Ik stap vanochtend, nog voor10.00 in de trein en het is ronduitsmerig, eerste klas!!

Zeker nu in Covidtijden mag je toch wel verwachten dat er extra aandacht voor is.

Als de NS meer reizigers wil moeten ze ook deze zaken goed regelen!

Welkom bij de Community, Puckie!

Uiteraard doen we ons best om onze treinen zo schoon mogelijk te houden. Ik vind het vervelend om te lezen dat jouw trein het tegenovergestelde was. Wil je ons nog laten weten wat je vertrektijd en je vertrek- en eindstation waren? Dan kan ik in elk geval een melding doorgeven en kan de trein zodra de mogelijkheid er is (indien het niet al gedaan is) schoongemaakt worden.

9.56 v.a. Amsterdam zuid naar Lelystad

Dankje! Ik heb je signaal doorgezet! Mocht je in de toekomst nog weer een vieze trein treffen kan je dit, indien je natuurlijk gebruik maakt van Twitter of Facebook, eventueel ook via Social Media laten weten. 

Reageer