beantwoord

uitslag Test DDZ

• 6 October 2021
  • 6 reacties
  • 221 Bekeken

Is er al iets bekend over de tests van de DDZ? Ik zie ze zelf in de spits ook elke dag, soms zelfs enkele minuten vertraging omdat DDZ voor mag. Het heeft dus voor de NS duidelijk prioriteit.

icon

Beste antwoord door Jeroen 6 October 2021, 09:45

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Het is nog steeds doodstil over DDZ.

Badge

Frappant dat u elke dag DDZ ziet rijden aangezien deze alleen nog conditieritten maken en dus amper op het spoor te zien zijn.Conditieritten worden over het algmeeen op de rustigere momenten gereden.

De DDZ treinstellen worden momenteel aangepast waarbij de blokkenremmen verwijderd worden en er extra schijfremmen geplaatst worden en tevens wordt de aansturing van het remsysteem hiervoor aangepast en dat vergt nu eenmaal tijd.

Mogelijk dat ze in de nieuwe dienstregeling vanaf december weer ingezet gaan worden maar dat is nog even afwachten.

Bij station Meppel is er vrij vaak een conditierit met DDZ. Dit is ook tevens het reguliere traject waar de DDZ reed. Maar nog even afwachten dus.

Badge

Bij station Meppel is er vrij vaak een conditierit met DDZ. Dit is ook tevens het reguliere traject waar de DDZ reed. Maar nog even afwachten dus.

Dat kan ook uitwisseling materieel zijn aangezien dit op de route naar Onnen is waar 1 van de werkplaatsen is.

Reputatie 6
Badge

Ik hoor uit meerdere kringen dat het de bedoeling is dat een deel vanaf half december weer gaat rijden. 

Als er officieel nieuws is met eventuele uitslagen, dan meldt de NS dat wel vanzelf op https://nieuws.ns.nl.

Reputatie 4

Ik zie ze zelf ook regelmatig bij Meppel, en ook wel eens in Hoogeveen (kan nu nog :wink: ) aan de kant staan om overige treinen voor te laten. Zo nu en dan zie ik ze in Zwolle voorbijrijden. Maar nog nooit heb ik meegemaakt dat we er zelf voor aan de kant gezet werden.

Datzelfde zie ik ook wel eens met VIRM (ook onderweg naar Onnen denk ik) gebeuren. 

Reageer