beantwoord

Uitstel van betaling

• 19 februari 2014
  • 4 reacties
  • 5518 Bekeken

Afgelopen weekend op zaterdag ben ik van Antwerpen naar Eindhoven gereisd met NS Highspeed en Intercity's.
Van Antwerpen naar Roosendaal heb ik een internationaal kaartje gekocht, en in Nederland reis ik met studenten ov week vrij.
Daarnaast heb ik automatisch opwaarderen op mijn kaart staan voor in het weekend.
Alleen heb ik deze keer niet ingecheckt bij een paal, omdat ik daar simpelweg niet langskwam toen ik overstapte en daardoor vergat ik het.
Toen de conducteur kwam checken voor kaartjes had ik dus geen geldig vervoersbewijs, ze hebben mij een kaartje uitgeschreven+ een boete van 35€. De conducteur zij wel dat ik evt. bezwaar aan kan tekenen, omdat ik die overstap van Belgie naar Nederland maakte en het daardoor vergat....
De accept giro is inmiddels binnengekomen, maar kan ik daar nog bezwaar tegen aantekenen en waardan?

Groeten,

Vermeulen
icon

Beste antwoord door Loes 19 februari 2014, 19:54

Zeer vervelend zeg dat dat is gebeurd. De volledige procedure ken ik niet exact, misschien dat de moderatoren het straks nog kunnen aanvullen, maar er is altijd een mogelijkheid om in bezwaar te gaan. Ik verwijs meestal door naar de klantenservice: NS Klantenservice op 0900-2021163 (€ 0,10 p.m., ma-vr 8.00-22.00 uur en zat 9.00-17.00 uur).

Op het Uitstel van Betaling staat een nummer, rechts boven in waar de gegevens van de reis zijn genoteerd, dat vermoed ik zal beginnen met een D en dan zes cijfers, dus bijvoorbeeld D123456. Op dit nummer kan de klantenservice het dossier zien en je vertellen hoe het verder gaat, ook als je bezwaar wilt maken en op welke manier.

Ik hoop dat je hier verder mee bent geholpen. Succes in ieder geval.
Bekijk origineel

4 reacties

Zeer vervelend zeg dat dat is gebeurd. De volledige procedure ken ik niet exact, misschien dat de moderatoren het straks nog kunnen aanvullen, maar er is altijd een mogelijkheid om in bezwaar te gaan. Ik verwijs meestal door naar de klantenservice: NS Klantenservice op 0900-2021163 (€ 0,10 p.m., ma-vr 8.00-22.00 uur en zat 9.00-17.00 uur).

Op het Uitstel van Betaling staat een nummer, rechts boven in waar de gegevens van de reis zijn genoteerd, dat vermoed ik zal beginnen met een D en dan zes cijfers, dus bijvoorbeeld D123456. Op dit nummer kan de klantenservice het dossier zien en je vertellen hoe het verder gaat, ook als je bezwaar wilt maken en op welke manier.

Ik hoop dat je hier verder mee bent geholpen. Succes in ieder geval.
Beste Vermeulen,

Zoals Loes ook al aangeeft, wat vervelend dat dit is gebeurd. Indien je een Uitstel van Betaling ontvangt dan kun je het beste even contact opnemen met onze Klantenservice. De medewerker van Klantenservice kan dan kijken of je in aanmerking komt voor een coulance regeling.

Ook heb ik je topic verplaatst naar 'in de trein'. Dit maakt je topic iets beter vindbaar.

Vriendelijke groet,

Femke
Dank u voor de reacties, ik heb gebeld en het is geregeld! Mede dankzij jullie 35 euro bespaard:)
Dank u voor de reacties, ik heb gebeld en het is geregeld! Mede dankzij jullie 35 euro bespaard:)

Fijn dat het gelukt is.
Misschien nog een tip voor de toekomst, je kan ook op internet internationale kaartjes kopen en daarbij aangeven dat je bijvoorbeeld korting of vrij reizen hebt op het NS-traject. Dan hoef je helemaal niet meer na te denken over inchecken, alleen dat je je abonnement bij je hebt. De reis is dan al vooraf betaald. Dit kan trouwens ook aangegeven worden in de NS-kaartautomaat bij internationale reizen naar België en Duitsland.

Reageer