beantwoord

Uitstel van betaling

• 17 maart 2014
  • 8 reacties
  • 676 Bekeken

Beste,

Waar kan ik mijn uitstel van betaling reclameren aangezien ik in bezit was van een geldig vervoerbewijs maar deze niet kon vinden. Kan ik ergens het kaartje naartoe sturen en/of per mail zodat ik de boete niet hoef te betalen?

mvg
icon

Beste antwoord door Anonymous 17 maart 2014, 18:37

Beste,

Waar kan ik mijn uitstel van betaling reclameren aangezien ik in bezit was van een geldig vervoerbewijs maar deze niet kon vinden. Kan ik ergens het kaartje naartoe sturen en/of per mail zodat ik de boete niet hoef te betalen?

mvg

Als je het niet eens bent met een Uitstel van Betaling kun je daarover contact opnemen met de Klantenservice van NS. Zij handelen dergelijke zaken in principe verder af.
Houd bij telefonisch contact altijd de UvB bij de hand; zij zullen vragen naar het nummer wat rechtsboven staat (meestal de letter D, gevolgd door 6 cijfers).
Ook bij schriftelijk contact is het wenselijk dat nummer te vermelden, omdat zij dan de gegevens vrij snel terug kunnen vinden.

De gegevens van de Klantenservice staan op de volgende webpagina .

m.vr.gr.
Hans
Bekijk origineel

8 reacties

Beste,

mvg

Als je het niet eens bent met een Uitstel van Betaling kun je daarover contact opnemen met de Klantenservice van NS. Zij handelen dergelijke zaken in principe verder af.
Houd bij telefonisch contact altijd de UvB bij de hand; zij zullen vragen naar het nummer wat rechtsboven staat (meestal de letter D, gevolgd door 6 cijfers).
Ook bij schriftelijk contact is het wenselijk dat nummer te vermelden, omdat zij dan de gegevens vrij snel terug kunnen vinden.

De gegevens van de Klantenservice staan op de volgende webpagina .

m.vr.gr.
Hans
Beste,

mvg

Hoi Keepers,

Minder dat je tijdens de controle je geldige vervoersbewijs niet hebt kunnen vinden, maar blijkbaar nu wel, da's al fijn. Het enige wat je kan doen is contact zoeken met de klantenservice en die overleggen. Deze zijn te bereiken op nummer maandag tot en met vrijdag van 08:00 tot 22:00 uur en op zaterdag van 09:00 tot 17:00 uur op telefoonnummer 0900 - 20 21 163 (€ 0,10 per minuut).

De klantenservice zal vragen naar het nummer op het Uitstel van Betaling, dat is rechtsboven te vinden en begint met D gevolgd door 6 cijfers, bijvoorbeeld D123456 en dan heeft men het dossier bij de hand. De klantenservice kan je dan verder helpen wat er verder met het Uitstel van Betaling zal gaan gebeuren.

Voor meer gegevens van de klantenservice kan je vinden via deze link.

Ik hoop dat het je gaat lukken en succes.
Hallo Keepers,

Welkom op ons forum! Ik heb je topic even verplaatst naar het topic 'in de trein'. Als ik het goed begrijp heb je de boete nog niet betaald. Je zou dan in een privebericht even je NAW-gegevens + Uitstel van Betaling nummer kunnen sturen. Ik ga dan kijken wat we voor je kunnen doen. Als je de Uitstel van Betaling al wel hebt betaald, dan kun je het officiele vervoersbewijs + een begeleidend schrijven sturen naar onderstaand adres. Je kan daarbij aangeven dat je wel een kaartje heb gekocht, maar op moment van controle die niet kon tonen.

NS Boetebeleid
Postbus 2025
3500 HA Utrecht
Da's er eentje uit het smoezenboek: 'Ik kon mijn kaartje niet vinden'. Na afloop van de reis waarop je zwart reed en betrapt bent, vraag je een kaartje aan een reisgenoot. En laat dat nou het kaartje zijn wat je niet kon vinden...
Da's er eentje uit het smoezenboek: 'Ik kon mijn kaartje niet vinden'. Na afloop van de reis waarop je zwart reed en betrapt bent, vraag je een kaartje aan een reisgenoot. En laat dat nou het kaartje zijn wat je niet kon vinden...

Hier spreekt kennelijk een ervaringsdeskundige.
Dat dit verhaal uit het smoezenboek zou komen, was ook het eerste wat bij mij opkwam. Een reiziger moet gewoon op eerste verzoek een vervoersbewijs kunnen tonen. Mocht dat niet mogelijk zijn, omdat het kaartje even kwijt is, dan zal een conducteur de coupe of rest de van de trein afmaken en terugkomen bij de betreffende reiziger. Als er dan nog geen kaartje getoond kan worden, dan is het terecht dat er een uitstel van betaling wordt uitgeschreven. Als een reiziger, veel later dan degene die het moet beoordelen, constateert dat hij wel een geldig plaatsbewijs bezit, dan is hij gewoon te laat. Ik hoop dat NS vasthoudt aan hetgeen de conducteur in het betreffende geval heeft waargenomen en vasthoudt aan de betaling van het gehele bedrag dat op het uzb wordt genoemd.

Nu ik zojuist een reactie over een ander item heb geplaatst zie ik pas uw reactie. Het voorval is destijds opgelost. Het geldige vervoersbewijs was op naam en een E-ticket op de desbetreffende datum en kon dus met geen mogelijkheid dat van een andere reiziger geweest zijn. Het was een geprint A4 die ik kennelijk ergens heb laten liggen maar thuis heb ik het opnieuw uitgeprint en heb het geld netjes teruggehad. Dus nee u zat ernaast.
Annemiek is niet meer op dit forum actief."Verwijderde gebruiker"

Uw status van "Nieuw" wijkt wel af van de reguliere badges en ranks.
https://forum.ns.nl/off-topic-32/speel-mee-voor-ranks-badges-op-ns-serviceforum-21666

Reageer