beantwoord

uitstel van betaling keer op keer (onterecht) op mijn adres

• 11 maart 2015
  • 7 reacties
  • 316 Bekeken

De laatste tijd vallen ontzettend veel boetes bij mij in de bus van de vorige bewoonster van mijn woning. Een bekende van mij. Zij zegt inmiddels ingeschreven te staan op een ander adres (een adres die mij wel bekend is en waar zij aantoonbaar ook echt al een aantal maanden woont), maar vandaag vond ik wéér in boete in mijn postvak.
Ik blijf deze steeds terugsturen met de vermelding van haar nieuwe adres, maar iets zegt mij dat zij dit adres blijft opgeven met opzet.
Komt het er straks op neer dat ik voor haar bergen aan boetes mag opdraaien, omdat ik woon op het adres die zij steeds op heeft gegeven? En wat kan ik hier aan doen?

M.v.g.
icon

Beste antwoord door Herman NS 12 maart 2015, 10:08

Beste Jjetten,

Welkom op het NS Serviceforum. Wat Loes aangeeft is correct. Een Uitstel van Betaling wordt geïncasseerd bij de persoon die tijdens de reis geen geldig vervoerbewijs kon tonen. Op het moment dat het Uitstel van Betaling wordt uitgeschreven wordt er naar het adres en de legitimatie gevraagd.

Mocht je vaker een Uitstel van Betaling ontvangen, dan kun je deze retour afzender blijven sturen met de vermelding dat de persoon is verhuisd. Vervolgens zullen wij proberen om het correcte adres te achterhalen aan de hand van het legitimatiebewijs. Wellicht kun je dit ook aan haar communiceren, zodat wij geen acceptgiro's naar het verkeerde adres blijven sturen.

Het topic heb ik naar 'in de trein' verplaatst.

Vriendelijke groet,
Herman NS
Bekijk origineel

7 reacties

Om dit op te lossen zal een moderator wel de juiste weg vertellen wat te doen. Hoe dan ook begrijp ik uit het verhaal dat de boetes op naam staan van de vorige bewoonster, dus deze vorderingen zullen niet bij iemand anders op datzelfde adres worden geind. Als zij niet betaald en met opzet het verkeerde adres opgeeft, wordt het uvb omgezet in een echt proces verbaal en is zij verder van huis.
Het terugsturen is goed, maar wat ik al zei, een moderator zal het exact aangeven. Succes in ieder geval met deze vervelende situatie.
Beste Jjetten,

Welkom op het NS Serviceforum. Wat Loes aangeeft is correct. Een Uitstel van Betaling wordt geïncasseerd bij de persoon die tijdens de reis geen geldig vervoerbewijs kon tonen. Op het moment dat het Uitstel van Betaling wordt uitgeschreven wordt er naar het adres en de legitimatie gevraagd.

Mocht je vaker een Uitstel van Betaling ontvangen, dan kun je deze retour afzender blijven sturen met de vermelding dat de persoon is verhuisd. Vervolgens zullen wij proberen om het correcte adres te achterhalen aan de hand van het legitimatiebewijs. Wellicht kun je dit ook aan haar communiceren, zodat wij geen acceptgiro's naar het verkeerde adres blijven sturen.

Het topic heb ik naar 'in de trein' verplaatst.

Vriendelijke groet,
Herman NS
Wellicht kun je dit ook aan haar communiceren, zodat wij geen acceptgiro's naar het verkeerde adres blijven sturen.
Dus de NS gaat geen actie ondernemen op deze casus?
Onze afdeling NS boetebeleid kan pas actie ondernemen als er meerdere poststukken retour afzender zijn gekomen.
Hartelijk bedankt voor al jullie antwoorden en oplossingen.
Helaas rest mij dus alleen het blijven terugsturen van de poststukken op dit duidelijke geval van fraude. Dat de boetes niet bij mij geïnd kunnen worden is in ieder geval al een pak van mijn hart, maar de boetes hopen zich wel in een periode van 3 maanden op op mijn adres. Het zijn er nu al echt een stuk of 8.
Kan zij dit gewoon ongestraft nog maanden doorvoeren ten koste van de goede "naam" van mijn adres?
Helaas wel. Wij doen meestal een postcodecheck en als dat klopt doen wij meestal geen GBA controle overheen. Mocht een collega dat wel doen en constateert ter plekke dat het opgegeven adres onjuist is, kan ze daar een extra boete van € 370,- voor krijgen. Deze onbetaalde boetes worden een uiteindelijk een proces verbaal en dan gaat de officier van justitie er verder mee aan de slag. Ze krijgt de rekening vanzelf gepresenteerd door haar acties.
Hartelijk bedankt voor uw verdere duidelijke uitleg Loes. Ik zal de poststukken gewoon retour afzender blijven sturen en berust mijzelf er in dat zij dus uiteindelijk als enige de dupe is van haar acties.

Nogmaals zeer hartelijk bedankt voor de snelle en duidelijke uitleg en hulp iedereen!

M.v.g.

Reageer