beantwoord

Uitstel van Betaling, omdat ik niet kon inchecken

• 5 december 2014
  • 1 reactie
  • 198 Bekeken

Op dinsdag 18 november 2014 moest ik 's ochtend heel vroeg, om half 7, de trein hebben. Bij aankomst op het station was het even zoeken naar in- en uitcheck apparaten. Eenmaal gevonden wilde ik gaan inchecken, mijn trein zou over enkele minuten vertrekken het was van extreem groot belang dat ik deze haalde. Ik was wat haastig, maar wilde vooral snel bij het perron zijn om zeker te zijn van mijn trein. Bij het inchecken ging er iets mis. Na enkele keren proberen lukte het nog steeds niet. Inmiddels waren er een aantal mensen achter mij gaan staan, ongeduldig om ook in te checken. Ik ben doorgelopen naar de trein, die ik na wat doorstappen gelukkig haalde.
In de trein, wetende dat mijn OV niet was ingecheckt heb ik gelopen op zoek naar een conducteur om mijn verhaal te doen. Deze heb ik echter na 5 minuten nog steeds niet kunnen vinden, en daarom ben ik gaan zitten. (Ik ben in slaap gevallen)
Ik werd gewekt door de conducteur, die mijn ov scande. Geheel terecht en correct vertelde de kalme conducteur mij dat ik niet was ingecheckt. Ik vertelde mijn verhaal en hij raadde me aan via deze weg te vragen om coulantie. Dit niet alleen omdat de inchecker defect bleek te zijn, maar ook omdat mijn afgelopen reisgeschiedenis zal tonen dat ik nooit zwart rijd. Ik zou graag, na betaling van de boete en het treinticket, de boete terugvorderen.

Ik hoop u hiermee voldoende te hebben uitgelegd over de situatie, en ik hoop snel reactie te ontvangen van u.

Met vriendelijke groeten,

Bauke Bakker
icon

Beste antwoord door Herman NS 5 december 2014, 14:11

Hallo Bauke,

Welkom op het NS Serviceforum. Vervelend dat dit jou is overkomen. Wil je zodra je de acceptgiro ontvangen hebt mij een privébericht versturen? Als je daarin je NAW-gegevens, geboortedatum, OV-chipkaartnummer, en het kenmerk van je Uitstel van Betaling toestuurt kan ik je verzoek in behandeling nemen.

Ook is het mogelijk om contact met NS Klantenservice te nemen. De contactgegevens vind je op onze website. Zij kunnen je ook van dienst zijn.

Je topic heb ik naar het subforum 'in de trein' verplaatst en de titel heb ik aangepast om de vindbaarheid te vergroten. Je persoonlijke gegevens heb ik uit je bericht verwijderd.

Vriendelijke groet,
Herman NS
Bekijk origineel

1 reactie

Hallo Bauke,

Welkom op het NS Serviceforum. Vervelend dat dit jou is overkomen. Wil je zodra je de acceptgiro ontvangen hebt mij een privébericht versturen? Als je daarin je NAW-gegevens, geboortedatum, OV-chipkaartnummer, en het kenmerk van je Uitstel van Betaling toestuurt kan ik je verzoek in behandeling nemen.

Ook is het mogelijk om contact met NS Klantenservice te nemen. De contactgegevens vind je op onze website. Zij kunnen je ook van dienst zijn.

Je topic heb ik naar het subforum 'in de trein' verplaatst en de titel heb ik aangepast om de vindbaarheid te vergroten. Je persoonlijke gegevens heb ik uit je bericht verwijderd.

Vriendelijke groet,
Herman NS

Reageer