beantwoord

Val Macbook

• 25 juli 2019
  • 6 reacties
  • 314 Bekeken

Laatst gereist met de NS van Amsterdam naar Eindhoven. Tussen Utrecht en net voor Station Amstel remde de machinist zeer sterk waardoor mijn tas van de stoel afviel. Hier zit een macbook laptop in welke beschermd in de tas zit maar deze is zo ongelukkig terecht gekomen dat het beeldscherm defect raakte en moest worden vervangen. Deze reparatie kostte 650 euro. Ik wil deze schade verhalen op de NS. Moet ik hiervoor mij bij dit forum wenden?
icon

Beste antwoord door AbbeyRoad 25 juli 2019, 08:45

Welkom @RemonC op deze klant helpt klant community.
Voor een schadevergoeding zou je je kunnen wenden tot de klantenservice van NS, maar ik geef je eigenlijk geen enkele kans op schadevergoeding.
Als eerste klopt je opgegeven locatie niet met je reis. Verder is er geen enkel bewijs dat dit incident ook werkelijk heeft plaatsgevonden. Iedereen kan zo wel schade op NS trachten te verhalen.
De zeer forse schade is al op eigen initatief hersteld, zonder enig overleg met NS of een schadeverzekering waardoor al het bewijs verdwenen is.
Tot slot ben je zelf verantwoordelijk om je bagage dusdanig te plaatsen dat deze niet kan vallen of iemand kan verwonden.
Een trein kan maar zeer betrekkelijk "hard" remmen, als iets daardoor al op de grond valt heeft dit nooit goed en veilig gelegen.
Bekijk origineel

6 reacties

Badge
Ik vraag me eerlijk gezegd af of een tas bij een snelremming van een stoel glijdt en dat is dan een maximale remming tot stilstand waar een trein met 140 km/uur nog ca. 500 mtr. Voor nodig.

Maar ik krijg uit het verhaal van TS niet het idee dat het hier om een snelremming ging.

Ik geef je weinig kans met je claim bij de NS aangezien je zelf verantwoordelijk bent voor je bagage. Misschien maak je een kans bij je eigen inboedel verzekering of een doorlopende reisverzekering.
Uw tas met laptop lag op een stoel? Een stoel is een zitplaats bestemd voor reizigers. U had een vervoersbewijs voor uw tas?

Dat is natuurlijk onzin, kijk maar eens in de voorwaarden

Uw Handbagage is uw eigen verantwoordelijkheid. U dient ervoor te zorgen dat uw Handbagage het gangpad en de nooduitgangen niet verspert, het in- en uitstappen van uw medereizigers of het NS personeel niet belemmert of hindert, en niet een zitplaats inneemt indien een medereiziger daarop aanspraak maakt.

Zolang er geen aanspraak op gemaakt wordt mag een tas gewoon op een stoel staan/liggen.
Reputatie 6
Badge
Uw tas met laptop lag op een stoel? Een stoel is een zitplaats bestemd voor reizigers. U had een vervoersbewijs voor uw tas?

Een tas mag gewoon op een stoel, totdat een andere reiziger aanspraakt maakt op de zitplaats.

https://www.ns.nl/reisinformatie/bagage

U dient ervoor te zorgen dat uw handbagage het gangpad, andere reizigers niet belemmert of hindert en niet een zitplaats inneemt indien een medereiziger daarop aanspraak maakt.

Voor de rest eens net AbbyRoad, zou er niet teveel energie in steken om dit vergoed te krijgen.
Reputatie 7
Badge +3
Uw tas met laptop lag op een stoel? Een stoel is een zitplaats bestemd voor reizigers. U had een vervoersbewijs voor uw tas? U kunt proberen uw schadeclaim in te dienen bij de klantenservice, maar ik geef u weinig kans.
Reputatie 7
Badge
Welkom @RemonC op deze klant helpt klant community.
Voor een schadevergoeding zou je je kunnen wenden tot de klantenservice van NS, maar ik geef je eigenlijk geen enkele kans op schadevergoeding.
Als eerste klopt je opgegeven locatie niet met je reis. Verder is er geen enkel bewijs dat dit incident ook werkelijk heeft plaatsgevonden. Iedereen kan zo wel schade op NS trachten te verhalen.
De zeer forse schade is al op eigen initatief hersteld, zonder enig overleg met NS of een schadeverzekering waardoor al het bewijs verdwenen is.
Tot slot ben je zelf verantwoordelijk om je bagage dusdanig te plaatsen dat deze niet kan vallen of iemand kan verwonden.
Een trein kan maar zeer betrekkelijk "hard" remmen, als iets daardoor al op de grond valt heeft dit nooit goed en veilig gelegen.
Reputatie 5
Badge
Dit forum is niet het juiste medium, u moet zich melden bij de klantenservice. De contact informatie kunt u hier vinden.

Het kan overigens verschillende redenen hebben waarom een machinist (opeens) hard remt, maar daar kunnen andere leden beter over vertellen (@Jeroen misschien?)

Reageer