beantwoord

van berlijn naar Oss

Gisteren van Berlijn naar Oss gereisd ,het was een stressvolle terug reis...om half 1 smiddags op de trein gestapt maar net voor wolfsburg konden we niet mee verder ongeval met trein voor ons geloof ik. 3 uur stil gestaan daarna voortgetrokken door locomatief terug naar Stendal ,vandaar via andere route naar Hannover om daar over te stappen op andere trein maar omdat alle treinen op dat spoor niet konden rijden daar ook 2 uur wachten. als alles normaal zou gaan hoefde we niet tussentijds over te stappen.Ik had voor 2 personen gereserveerd maar in Hannover was geen reservering dus was het dringen....maar gelukkig had ik een zitplaats.
Het werd een stress volle rit omdat het onzeker was of we nog wel thuis konden komen.
Om kwart voor 12 aangekomen in Deventer..... geen aankondiging in de trein of er naar bepaalde richting nog wel een trein reed en zo niet wat dan te doen....Ik zag een trein naar Arnhem staan dus daar snel ingestapt want dacht weer een beetje dichter bij huis...in die trein vroeg ik of ik aangekomen in Arnhem nog een trein naar Oss kon nemen... hij zei ja spoor 8... tja die reed maar tot nijmegen maar ik vroeg of ik naar Oss kon. moesten nog wel wachten op de trein naar Nijmegen dus kwamen we daar om half 1 aan
maar ja we waren nog niet in Oss dus moest diegene die ons die avond om kwart voor 8 in Oss zou halen uit bed gebeld worden.... zo kwam het dat we om half 2 snachts thuis waren... dus hadden we een reis van van bijna 13 uur[inclusief de wacht tijd erop zitten die normaal 7 uur in totaal duurt Phew!
Van het duitse trein bedrijf hebben we een formulier gekregen om in te vullen maar vraag me af of ns ook nog iets kan betekenen. daar we vanaf Bad Bentheim tot in nederland hebben gereist en er bij de overstap in Hannover geen plaats reservering meer was terwijl ik het wel betaald heb.
Al met al hebben we er 6 uur langer over gedaan om van Berlijn naar Nederland te komen en ik hoop dat het ook de eerste en laatste keer was want leuk was het niet om op onze leeftijd 60 plussers mee te maken.
vrgr Isabel
icon

Beste antwoord door Sivan NS 17 augustus 2015, 14:40

Van mijn collega's bij NS Internationaal heb ik wat meer informatie gekregen. Als jij bij de Jong Intra hebt geboekt dien je contact op te nemen met dit bedrijf. Zij kunnen dan bij ons een tegemoetkoming vragen.
Bekijk origineel

21 reacties

Reputatie 6
Badge +1
De Duitse spoorwegen zijn gelukkig goed in dit soort dingen regelen. Als u het formulier invult en het ticket meestuurt krijgt u (een deel van) uw geld terug. Daar doen ze dat soort dingen zonder zeuren...
Ik hoop niet dat NS u gaat verwijzen naar NS International. Die hebben andere voorwaarden, maar stiekem is het gewoon hetzelfde bedrijf... En de NS heeft de plicht u thuis te brengen als u buiten uw schuld om de laatste aansluiting mist...
Bedankt voor je reactie
Er was niemand te zien op het perron en de laatste trein tot Arnhem reed zo weg dusnam ik die optie
groetjes
quote=Keuzereiziger]De Duitse spoorwegen zijn gelukkig goed in dit soort dingen regelen. Als u het formulier invult en het ticket meestuurt krijgt u (een deel van) uw geld terug. Daar doen ze dat soort dingen zonder zeuren...
Ik hoop niet dat NS u gaat verwijzen naar NS International. Die hebben andere voorwaarden, maar stiekem is het gewoon hetzelfde bedrijf... En de NS heeft de plicht u thuis te brengen als u buiten uw schuld om de laatste aansluiting mist...[/quote]
De vertaging is ontstaan in Duitsland en dit is dus een issue voor NS International. Daar zal het geheel voorgelegd moeten worden.

Als TS' vliegtuig uit Benidorm vertraging heeft waardoor het moeilijk is om met NS thuis te komen kan dat probleem natuurlijk ook niet bij NS neergelegd worden.
Je vergelijkt ns met met vliegen vanuit Benidorm dan boek je bij een vlieg maatschappij en begrijp ik dat je dan daar moet zijn zo stom ben ik nou ook weer niet .....ik heb geboekt bij Ns hier in nederland dus vindt het een beetje een rare vergelijking en Ns international hoort volgens mij gewoon bij NS ,
Dus nogmaals rare vergelijking.:@
Sorry ... maar NS International (de organisatie waar je je kaartje Berlijn - Oss hebt gekocht) maakt dan wel onderdeel uit van NS maar is een zelfstandige organisatie met een eigen klantenservice. Dáár moet je dus zijn voor een eventuele vergoeding van de kosten door de vertraging in Duitsland. Het is niet anders.
Ik heb een pakket reis geboekt bij de jong intra die zoeken het wel voor me uit dan.
Blijkbaar heb je het niet goed gelezen want ik schreef dat ik van :Sdeutsland een formulier heb om in te vullen van uit Bentheim [grens]is het een trein met Nederlandse conducteurs dus moet ik voor dat traject in Nederland zijn
Reputatie 6
Badge +1
Ook NS international heeft de plicht u thuis te brengen of vervangend vervoer aan te bieden. Maar hopelijk komt er nog een reactie van een echte NS-medewerker!
Ha ha ja daar wacht ik ook op ....reactie van ECHTE NS-medewerker. Overigens Ik heb dezelfde mail naar NS gestuurd en zou binnen 5 dagen bericht krijgen.:?
Ik denk dat de voorwaarden van NS International jullie nog zullen verbazen!
Maar succes!
Ha ha...je hoort het vast nog wel:D
Reputatie 6
Badge +1
Maar succes!

De voorwaarden van NS International voldoen niet aan de Europese regels, die daarmee in deze situatie geldig zijn. Maargoed, dat heeft niet zo veel zin om op een forum te gaan zitten bediscussiëren.
Lijkt me ook niet... bediscussiëren
Dus ik wacht gewoon mijn antwoord op mijn mail af:$

Maar succes!

De voorwaarden van NS International voldoen niet aan de Europese regels, die daarmee in deze situatie geldig zijn. Maargoed, dat heeft niet zo veel zin om op een forum te gaan zitten bediscussiëren.
Hoi Isaha,

Ik zie dat in dit topic nog geen reactie is geweest vanuit NS. Excuses daarvoor!

Heb je inmiddels al een antwoord op je e-mail? Zo niet, dan help ik je graag alsnog.

Je schrijft dat je je kaartje via De Jong Intra hebt gekocht. Ik ben daar niet bekend mee, en weet dus niet of eventuele compensatie via NS of via Intra gaat, op hun site lees ik hier niets over. Kun je me laten weten wat voor vervoerbewijs je hebt gehad? (De reden dat ik dit vraag, is om speculeren te voorkomen).
Goedenmiddag ja idd hier heb ik nog niets gehoord van ns ook op mijn mail kreeg ik niets te horen heb een paar keer gemaild en toen schreven ze na 3 weken dat ik een formulier moet halen voor geld terug...
Internationaal [ Deutse ] daar kreeg ik in de trein al direct een formulier. maar bij ns ging het mij om het feit dat ik ipv kwart voor 6 om savonds pas om kwart voor 12 in Deventer aan kwam en er in de trein niet eens werd afgeroepen wat te doen als we geen aansluiting zouden hebben voor alle andere stations werd wel afgeroepen waar we waren en overstap tijden. Overigens waren het vanaf Bentheim nederlandse Machinist en conducteur. Ik ben niet tot Oss gekomen maar tot nijmegen waar ik om 1 uur iemand uit bed moest bellen om ons op te halen.
Ik had geen los kaartje maar een arrangement reis en hotel geboekt bij De jong Intra ...
Die heb ik ook geschreven maar die moeten ook een en ander uitzoeken ... ik vind het wel allemaal lang duren.... heb nog geen formulier gehaald ..hier is geen station waar ik woon en trouwens er is nu al een hele tijd verstreken ben de preciese tijden vergeten Phew! wat een gedoe allemaal na een reis om snel weer te vergeten...onze eerste regenvallende reis in 13 jaar.
Ik was van plan het nog ff aan te zien en dan het programma wat over vakantie gaat om raad te vragen
Bedankt voor u reactie ...de eerste van ns na weken
Reputatie 1
Badge
Voor DIE treinreis heb je enkel recht op:
50% terug van de ritprijs terug (en die zal vermoedelijk nogal laag zijn, vanwege een contract) EN de kosten van een taxi voor het laatste stuk naar huis toe. Spoorwegen doen niet aan compensatie voor vakantiegeluk e.d. Daarvoor moet U echt bij een reisburo zijn.
Want daarom betaal je in de praktijk ook stukken meer als gewoon zelf treintickets via bahn.de en een hotel via een van de talloze booking.sites regelen.
Het is inderdaad een mooi gebaar van DB dat ze in zo'n trein meteen al de formulieren uitdelen om compensatie te vragen. Het spreekt vanzelf dat die dan dus in het Duits zijn-dat spreken ze in Berlin ook volop. Maar ze beseffen dan niet dat er heel soms mensen tussen kunnen zitten die.niet direct bij bahn gekocht hebben. vandaar ook de enorme verwarring in de discussie hierboven.
Voor het naadje van de kous als U verder wilt strijden: sites als Vara/kassa of Tros-radar, eventueel-indien lid-de consumentenbond, zijn daar meer geschikt voor.
dank je wel voor je reactie srt::D
Van mijn collega's bij NS Internationaal heb ik wat meer informatie gekregen. Als jij bij de Jong Intra hebt geboekt dien je contact op te nemen met dit bedrijf. Zij kunnen dan bij ons een tegemoetkoming vragen.
Hoi Sivan
Bedankt voor je bericht ...ik heb De jong Intra al gemailt maar ook dat duurt al 3 weken phew!
Maar toch bedankt voor u reactie
Dus uiteindelijk heeft NS hier helemaal niets mee te maken maar moet je voor de afhandeling van deze pakketreis bij de verzorger daarvan zijn.
Dat is jammer, Isaha! Mocht je het te lang vinden duren, dan kun je ze ook bellen of via Social media benaderen. Succes!
Dat doe ik zeker
In ieder geval bedankt:D

Reageer