beantwoord

Van venlo naar dusseldorf

Ik wil komende zaterdag (12/11) van venlo naar dusseldorf reizen, echter kan ik nergens vinden hoeveel dit vanuit venlo kost?
Ik heb namelijk gehoord dat het vanuit Kaldenkirchen een stuk goedkoper zou zijn, klopt dit en wat zijn de kosten dan?
icon

Beste antwoord door Ik Spoor 8 november 2016, 14:51

Vroeger was het inderdaad vanaf Kaldenkirchen een stuk goedkoper omdat je toen voor het grenstraject apart moest betalen. Sinds een jaar of twee geldt het Duitse VRR-tarief tot Venlo, je moet dan uiteraard wel een kaartje kopen bij een van de Duitse automaten in de stationshal in Venlo.

Naar Düsseldorf is het vanaf Venlo tegenwoordig precies even duur als vanaf Kalderkirchen. De kosten kun je opzoeken op http://www.vrr.de/de/ onder Ticketberater. De prijs hangt o.a. af van de vraag of je alleen gaat, of je een enkel of een dagretour wil, etc.

Bekijk origineel

13 reacties

Reputatie 4
Vroeger was het inderdaad vanaf Kaldenkirchen een stuk goedkoper omdat je toen voor het grenstraject apart moest betalen. Sinds een jaar of twee geldt het Duitse VRR-tarief tot Venlo, je moet dan uiteraard wel een kaartje kopen bij een van de Duitse automaten in de stationshal in Venlo.

Naar Düsseldorf is het vanaf Venlo tegenwoordig precies even duur als vanaf Kalderkirchen. De kosten kun je opzoeken op http://www.vrr.de/de/ onder Ticketberater. De prijs hangt o.a. af van de vraag of je alleen gaat, of je een enkel of een dagretour wil, etc.
Ik zie dat er geen treinen rijden tussen venlo en kaldenkirchen het weekend van 12 november. Weet iemand waar ik kan vinden hoeveel het kost om vanuit kaldenkirchen naar dusseldorf te reizen?
Reputatie 4
Hoi joyvs,

De kosten kun je opzoeken op http://www.vrr.de/de/ onder Ticketberater. De prijs hangt o.a. af van de vraag of je alleen gaat, of je een enkel of een retour wil, etc.
Reputatie 4
Er zijn komend weekend kennelijk voor de zoveelste keer werkzaamheden tussen Venlo en Kaldenkirchen. Wat de prijs betreft is het vanaf Kaldenkirchen precies even duur als vanaf Venlo.

Ook in Kalderkirchen moet je een kaartje kopen in de automaat. Houd er rekening mee dat je voldoende munten en/of briefjes van €5 of €10 meeneemt, de automaat geeft geen geld terug van grote biljetten en loketten zijn er niet. De treinen rijden zonder vaste conducteurs, word je aangetroffen zonder kaartje dan ga je zonder pardon op de bon want daar doen ze in Duitsland niet moeilijk over.
Er zijn komend weekend kennelijk voor de zoveelste keer werkzaamheden tussen Venlo en Kaldenkirchen. Wat de prijs betreft is het vanaf Kaldenkirchen precies even duur als vanaf Venlo.

Ook in Kalderkirchen moet je een kaartje kopen in de automaat. Houd er rekening mee dat je voldoende munten en/of briefjes van €5 of €10 meeneemt, de automaat geeft geen geld terug van grote biljetten en loketten zijn er niet.

Kun je ook met een pinpas betalen bij de duitse automaten in kaldenkirchen?
Reputatie 4
Ik dacht alleen met een creditcard maar 100% zeker weten doe ik het niet want ik heb dat nooit geprobeerd (iemand anders die ervaring heeft?). Ik betaal altijd maar contant.
Badge +3
Volgens het filmpje van de VRR op deze website (http://www.vrr.de/de/tickets/kaufen/) kun je bij de automaten van de VRR met een 'Geldkarte' betalen. Dat kan zowel een pinpas als een creditcard zijn.

Ik neem aan dat je voor de bus ('Schienersatzverkehr') ook een kaartje moet hebben. Dan kun je beter voor de gehele reis van Venlo naar Düsseldorf een kaartje bi de automaat in Venlo kopen.
Reputatie 4
De Geldkarte is de Duitse variant van de vroegere (mislukte) chipknip in Nederland. Dat is iets anders dan een pinpas, die heet in Duitsland EC-karte (Electronic Cash) en dat is een nationaal systeem. Buitenlandse pinpassen staan op de site van DB dan ook niet vermeld op de lijst van geaccepteerde betaalmiddelen, creditcards wel. Vandaar mijn twijfel.

Bij busvervoer is het soms (afhankelijk van waar je woont) handiger om in Kaldenkirchen op te stappen. Qua prijs maakt dat niets uit, maar qua tijd kan het wel schelen.
Badge +3
Ik sta gecorrigeerd. Ik heb de ontwikkeling van de Geldkarte kennelijk gemist. Weer wat geleerd.
Reputatie 2
De laatste keer dat ik deze reis maakte was van de zomer een paar keer. Toen was online een reis via de NS international app (met beginpunt station Blerick omdat ie het anders niet snapt?) 2,5 euro goedkoper dan een kaartje in Venlo, zowel bij de NS als bij de DB automaat. Dus ik zou ook zeker naar de optie kijken voor een online kaartje. Verder staat er in de trein zelf ook een automaat, mocht je door een rij of andere problemen geen kaartje hebben kunnen kopen. Ook zag ik dat bij de conducteurs in de trein zonder enige problemen zonder extra kosten kaartjes werden gekocht door andere reizigers. Het antwoord wat ''Ik spoor'' geeft komt zeker niet overeen met mijn 6 observaties afgelopen zomer; een reiziger zonder kaartje en zonder werkende bankpas werd zelfs de mogelijkheid gegeven om in Monchengladbach tijdens het stationnement bij het loket alsnog een kaartje te kopen... Wel is het zo dat alle 6 reizen die ik maakte hier er altijd een conducteur meereisde, en ook politie. (en een hoop raar probleemvolk)
Reputatie 7
Badge +3
@casperwijnen
Je zet mensen op een kwalijke manier op een verkeerd spoor waardoor ze tegen een zware boete kunnen lopen.

In de Eurobahn-treinen hangen er duidelijke stickers dat je vooraf een kaartje moet kopen aangezien alle stations automaten hebben.. Ook in de DB-tijd zijn er nooit automaten in de treinen geweest.

Verder rijden deze treinen met eenmansbediening dus zonder conducteurs. Er wordt af en toe gecontroleerd door mobiele personeel en geen kaartje betekent een boete.
Reputatie 2
Van de Eurobahn site:

Alle Fahrscheine für die Fahrt in unseren Zügen können Sie bequem an unseren modernen Automaten in allen Zügen kaufen (ausgenommen die Züge der Linien RE 3 und RE 13. Dort ist ein Ticketkauf im Zug nicht möglich). An den Automaten erhalten Sie das komplette Sortiment der folgenden Tarife (keine Abos!).

Duidelijk een keer een uitzondering dat er een wagen met automaten is gereden.

Als ik die kant op rijd ga ik ook altijd met voldoende los geld op pad en zorg ik dat ik een tijd heb voor een extra bakje koffie op Venlo het kan wel eens druk zijn bij de automaat, dus wandel ik altijd eerst direct naar de automaat en kijk daarna even rond op het station.
Bedankt voor alle reacties! Nog een vraagje, kun je parkeren op het station in Nettetal??

Reageer